Tavoitteellinen sisältöLaajuus (5 op)
Tunnus: KU00CD79
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- luoda sisällölle tavoitteet ja niiden seurannan
- käyttää verkkosivun kävijäseurantatyökaluja tavoitteiden seurantaan
- ymmärtää, miten eri digitaaliset kanavat toimivat
- analysoida ihmisten hakukonekäyttäymistä.
- optimoida sisältöä hakukoneisiin, YouTubeen, Instagramiin ja TikTokkiin
- sisäistää sisältömarkkinoinnin REAN-mallin
- luoda tavoitteellisen sisältöstrategian
Sisältö
Opintojakson aikana käsitellään kävijäpolun eri vaiheita, sisällön tavoitteiden määrittämistä ja tulosten mittaamista. Lisäksi opitaan luomaan tavoitteellista sisältöä eri kanaviin (hakukoneet, YouTube, Instagram ja TikTok). Tutuksi tulevat algoritmit, hakusana-analyysi ja verkkokäyttäytymisdataa keräävät maksuttomat työkalut.
Ilmoittautumisaika
02.12.2022 - 31.01.2023
Ajoitus
01.01.2023 - 31.05.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
8 - 30
Koulutus
- Media-alan koulutus
Opettaja
- Taru Lehtinen
- Pia Oförsagd
Vastuuopettaja
Taru Lehtinen
Ryhmät
-
PMEDIS19masuPMEDIS19 mainonnan suunnittelu
-
PMEDIS20jourPMEDIS20 journalismi
-
PMEDIS20elokPMEDIS20 elokuva
-
PMEDIS19elokPMEDIS19 elokuva
-
PMEDIS20Medianomi S20
-
PMEDIS19jourPMEDIS19 journalismi
-
PMEDIS19Medianomi S19
-
PMEDIS20tuprPMEDIS20tupr
-
PMEDIS20masnPMEDIS20masu
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- luoda sisällölle tavoitteet ja niiden seurannan
- käyttää verkkosivun kävijäseurantatyökaluja tavoitteiden seurantaan
- ymmärtää, miten eri digitaaliset kanavat toimivat
- analysoida ihmisten hakukonekäyttäymistä.
- optimoida sisältöä hakukoneisiin, YouTubeen, Instagramiin ja TikTokkiin
- sisäistää sisältömarkkinoinnin REAN-mallin
- luoda tavoitteellisen sisältöstrategian
Sisältö
Opintojakson aikana käsitellään kävijäpolun eri vaiheita, sisällön tavoitteiden määrittämistä ja tulosten mittaamista. Lisäksi opitaan luomaan tavoitteellista sisältöä eri kanaviin (hakukoneet, YouTube, Instagram ja TikTok). Tutuksi tulevat algoritmit, hakusana-analyysi ja verkkokäyttäytymisdataa keräävät maksuttomat työkalut.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson aikana tehdään yksi ryhmätyö ja tämän lisäksi palautetaan 4 harjoitustöitä. Ohessa tehtävien deadlinet ja arviointi:
Harjoitustyö 1: Mittaussuunnitelma (hyv/hyl), DL 14.2.
Harjoitustyö 2: Hakusana-analyysi (1-5/hyl), DL 28.2.
Harjoitustyö 3: Videon optimointi (hyv/hyl), DL 17.3.
Harjoitustyö 4: Sisältöstrategian tekeminen (1-5/hyl), DL 31.3.
Sisällön jaksotus
Opintojakson aikana käsitellään kävijäpolun eri vaiheita, sisällön tavoitteiden määrittämistä ja tulosten mittaamista. Lisäksi opitaan luomaan tavoitteellista sisältöä eri kanaviin (hakukoneet, YouTube, Instagram ja TikTok). Tutuksi tulevat algoritmit, hakusana-analyysi ja verkkokäyttäytymisdataa keräävät maksuttomat työkalut. Lähitapaamiset keskiviikkoisin klo 9-12 ajankohtina: 1.2., 8.2., 15.2., 1.3. ja 8.3. Lisäksi vapaaehtoiset Zoom-sparraukset tehtäviin Itsistä löytyvän kalanterin mukaisesti.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osallistuminen verkko- ja lähiopetukseen. Oppimistehtävät, visuaaliset ja kirjalliset osa-alueet. Yksilö- ja ryhmätyöt. Palautteen antaminen ja saaminen, vuorovaikutus ryhmässä.
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävä puuttuu kokonaan. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vain vähän tai ei ollenkaan.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja palauttanut kurssityön, mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti ja pintapuolisesti.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään. Opiskelija on työskennellyt aktiivisesti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, saavuttanut oppimistavoitteet ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä tavoitteellisen sisällön suunnittelussa. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti. Opiskelija on sitoutunut työskentelyyn ja omalta osaltaan edistänyt tavoitteiden saavuttamista.
Ilmoittautumisaika
02.12.2021 - 31.03.2022
Ajoitus
01.01.2022 - 10.06.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 25
Koulutus
- Media-alan koulutus
Opettaja
- Antti Alanko
Vastuuopettaja
Antti Alanko
Ryhmät
-
PMEDIS19masuPMEDIS19 mainonnan suunnittelu
-
PMEDIS18masuPMEDIS18 mainonnan suunnittelu
-
PMEDIS17masuPMEDIS17 mainonnan suunnittelu
-
PMEDIS18jourPMEDIS18 journalismi
-
PMEDIS19jourPMEDIS19 journalismi
-
PMEDIS17jourPMEDIS17 journalismi
-
PMEDIS19Medianomi S19
-
PMEDIS18Medianomi S18
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- luoda sisällölle tavoitteet ja niiden seurannan
- käyttää verkkosivun kävijäseurantatyökaluja tavoitteiden seurantaan
- ymmärtää, miten eri digitaaliset kanavat toimivat
- analysoida ihmisten hakukonekäyttäymistä.
- optimoida sisältöä hakukoneisiin, YouTubeen, Instagramiin ja TikTokkiin
- sisäistää sisältömarkkinoinnin REAN-mallin
- luoda tavoitteellisen sisältöstrategian
Sisältö
Opintojakson aikana käsitellään kävijäpolun eri vaiheita, sisällön tavoitteiden määrittämistä ja tulosten mittaamista. Lisäksi opitaan luomaan tavoitteellista sisältöä eri kanaviin (hakukoneet, YouTube, Instagram ja TikTok). Tutuksi tulevat algoritmit, hakusana-analyysi ja verkkokäyttäytymisdataa keräävät maksuttomat työkalut.
Sisällön jaksotus
Opintojakson aikana käsitellään kävijäpolun eri vaiheita, sisällön tavoitteiden määrittämistä ja tulosten mittaamista. Lisäksi opitaan luomaan tavoitteellista sisältöä eri kanaviin (Google, YouTube ja Instagram). Sisällöntuotannon tavoitteena on saada enemmän lukijoita, katselijoita sekä seuraajia. Tutuksi tulevat algoritmit, hakusana-analyysi ja verkkokäyttäytymisdataa keräävät maksuttomat työkalut.
Opintojakson lähitapaamiset ovat 9.2., 16.2., 2.3., ja 10.3. klo 9.15-13.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osallistuminen verkko- ja lähiopetukseen. Oppimistehtävät, visuaaliset ja kirjalliset osa-alueet. Yksilö- ja ryhmätyöt. Palautteen antaminen ja saaminen, vuorovaikutus ryhmässä.
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävä puuttuu kokonaan. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vain vähän tai ei ollenkaan.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja palauttanut kurssityön, mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti ja pintapuolisesti.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään. Opiskelija on työskennellyt aktiivisesti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, saavuttanut oppimistavoitteet ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä tavoitteellisen sisällön suunnittelussa. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti. Opiskelija on sitoutunut työskentelyyn ja omalta osaltaan edistänyt tavoitteiden saavuttamista.