Siirry suoraan sisältöön

Sosiaalinen media strategisena työkalunaLaajuus (5 op)

Tunnus: KU00CU04

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa

- tunnistaa sosiaalisen median strategisen läsnäolon merkityksen yritykselle ja organisaatiolle
- tunnistaa sosiaalisen median markkinoinnilliset periaatteet
- käyttää ja soveltaa sosiaalisen median ominaispiirteitä yritystoiminnassa ja erilaisissa organisaatioissa
- tunnistaa kampanjoinnin ja jatkuvan someläsnäolon erot
- käyttää sosiaalisen median analytiikkaa päätöksenteon tukena
- ottaa huomioon kestävän kehityksen periaatteita työskentelyssään

Sisältö

Opintojakson pääsisältönä on sosiaalisen median käyttäminen strategisena työkaluna yrityksen/organisaation liiketoiminnan tukena. Opintojaksolla muodostetaan käsitys sosiaalisesta mediasta ammatillisesta näkökulmasta, valitaan keinoja vastata sosiaalisen median sisältöstrategian kysymyksiin, suunnitellaan kampanjaehdotus sosiaaliseen mediaan sekä ymmärretään olennaiset seikat sosiaalisen median laajasta analytiikasta.