Tuottajana toimiminenLaajuus (5 op)
Tunnus: KU00CT85
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- kehittää tuotantoideaa ja laatia siitä projektisuunnitelman
- toteuttaa pienimuotoisen tuotannon työhyvinvointia kunnioittaen
- määritellä omaa tuottajuuttaan ja tuottajan ominaisuuksiaan
- määritellä tuottajan erilaisia toimintaympäristöjä ja vertailla tuotantojen osa-alueita ja tuotantoprosesseja
- soveltaa tuottajan työvälineitä käytännössä ja keskustella omasta projektistaan
- suhteuttaa käytettävissä olevat resurssit tuotannon sisältöön
- osoittaa sinnikkyyttä kohdatessaan ongelmia ja vastoinkäymisiä
Sisältö
Tuottajan työnkuva, tuotantoprosessit, idean kehittely, projektisuunnitelma ja resursointi sekä tuotannon toteuttaminen.
Opintojakso voidaan toteuttaa osin tai kokonaan toimeksiantona tai Turun AMK:n TKI-toiminnassa.
Ilmoittautumisaika
15.11.2024 - 22.01.2025
Ajoitus
23.01.2025 - 30.05.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus
Yksikkö
Media-ala
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 12
Koulutus
- Media-alan koulutus
Opettaja
- Henni Syrjänen
Vastuuopettaja
Henni Syrjänen
Ryhmät
-
PMEDIS24tuprPMEDIS24 Tuotanto ja projektinhallinta
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- kehittää tuotantoideaa ja laatia siitä projektisuunnitelman
- toteuttaa pienimuotoisen tuotannon työhyvinvointia kunnioittaen
- määritellä omaa tuottajuuttaan ja tuottajan ominaisuuksiaan
- määritellä tuottajan erilaisia toimintaympäristöjä ja vertailla tuotantojen osa-alueita ja tuotantoprosesseja
- soveltaa tuottajan työvälineitä käytännössä ja keskustella omasta projektistaan
- suhteuttaa käytettävissä olevat resurssit tuotannon sisältöön
- osoittaa sinnikkyyttä kohdatessaan ongelmia ja vastoinkäymisiä
Sisältö
Tuottajan työnkuva, tuotantoprosessit, idean kehittely, projektisuunnitelma ja resursointi sekä tuotannon toteuttaminen.
Opintojakso voidaan toteuttaa osin tai kokonaan toimeksiantona tai Turun AMK:n TKI-toiminnassa.
Oppimateriaalit
Itslearning-työtila päivittyy opintojakson alkuun mennessä. Sitä päivitetään ja rakennetaan läpi opintojakson, jotta se tukee tuotantojen tekemistä ja tarpeita.
Opetusmenetelmät
Konstruktiivinen ote, eli tiedon rakentelu
Vertaisarvioinnit ja ryhmätyöskentely
Käänteinen luokkahuone (flipped class room) eli ongelmalähtöinen ja ratkaisukeskeinen oppiminen
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Keskustelut, harjoitukset pienryhmissä, yksilö- ja ryhmätehtävät, itsenäinen opiskelu, vertaisoppiminen ja -arviointi, itsearviointi. Mentorointi.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso sisältää oppimispäiväkirjan pitämisen sekä toiminnan suunnittelun ja raportoinnin. Tarkemmat tehtävänannot ja deadlinet käydään läpi 1. kontaktitapaamisessa.
Yksi opintopiste vastaa 27 h työskentelyä.
Yhteensä 135 h (5 op).
Sisällön jaksotus
Keväällä 2025 opintojaksossa painottuu verkostoituminen ja vertaisoppiminen, poikkialainen opiskelijayhteistyö Taideakatemian erikoistumisalojen eri projektien sisällä.
Opintojakson tarkempi sisältö ja toteutustavat rakennetaan yhdessä osallistuvien opiskelijoiden kanssa.
1. ja 2. kontaktitapaamisessa (23.1. ja 5.2.) suunnitellaan työpajamaisesti, miten opintojakso mm. aikataulutetaan, jotta aikataulu ja kontaktitapaamiset tukevat suunniteltujen tuotantojen edistämistä ja opintojakson sujuvaa suorittamista.
Opettajan roolista: opintojakson aikana opettajan rooli on, arvioinnin lisäksi, sparrata ja mentoroida opiskelijoita (yksilöohjaus, ryhmäohjaus), fasilitoida yhteiset tapaamiset sekä rakentaa toimiva kokonaisuus yhteistyössä opiskelijoiden kanssa, heidän toiveitaan ja tavoitteitaan kuunnellen suhteessa oppimistavoitteisiin.
Aikataulutetut työpajatapaamiset kampuksella:
23.1. klo 14-16
5.2. klo 11-14
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kaikki tehtävät arvioidaan jo numeraalisesti 1-5/hylätty tai hyv/hyl.
Arviointiin vaikuttavaa tehtävänannonmukainen suoritustapa ja perusteellisuus.