Skip to main content

Working as a Producer (5 cr)

Code: KU00CT85-3001

General information


Enrollment
15.11.2024 - 22.01.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
23.01.2025 - 30.05.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Media
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 12
Degree programmes
Degree Programme in Media Arts
Teachers
Henni Syrjänen
Teacher in charge
Henni Syrjänen
Course
KU00CT85

Realization has 4 reservations. Total duration of reservations is 10 h 0 min.

Time Topic Location
Thu 23.01.2025 time 14:00 - 16:00
(2 h 0 min)
Tuottajana toimiminen KU00CT85-3001
LIN_H319 Teoriatila
Fri 31.01.2025 time 10:00 - 11:00
(1 h 0 min)
Tuottajana toimiminen KU00CT85-3001
Ryhmätuutorointi
Wed 05.02.2025 time 11:00 - 14:00
(3 h 0 min)
Tuottajana toimiminen KU00CT85-3001
LIN_H319 Teoriatila
Wed 28.05.2025 time 10:00 - 14:00
(4 h 0 min)
Tuottajana toimiminen KU00CT85-3001
LIN_H330 Teoriatila
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Keväällä 2025 opintojaksossa painottuu verkostoituminen ja vertaisoppiminen, poikkialainen opiskelijayhteistyö Taideakatemian erikoistumisalojen eri projektien sisällä.

Opintojakson tarkempi sisältö ja toteutustavat rakennetaan yhdessä osallistuvien opiskelijoiden kanssa.

1. ja 2. kontaktitapaamisessa (23.1. ja 5.2.) suunnitellaan työpajamaisesti, miten opintojakso mm. aikataulutetaan, jotta aikataulu ja kontaktitapaamiset tukevat suunniteltujen tuotantojen edistämistä ja opintojakson sujuvaa suorittamista.

Opettajan roolista: opintojakson aikana opettajan rooli on, arvioinnin lisäksi, sparrata ja mentoroida opiskelijoita (yksilöohjaus, ryhmäohjaus), fasilitoida yhteiset tapaamiset sekä rakentaa toimiva kokonaisuus yhteistyössä opiskelijoiden kanssa, heidän toiveitaan ja tavoitteitaan kuunnellen suhteessa oppimistavoitteisiin.

Aikataulutetut työpajatapaamiset kampuksella:
23.1. klo 14-16
5.2. klo 11-14

Objective

After completing the course, the student is able to

- develop a production idea and draw up a project plan for it
- implement small-scale production while respecting well-being at work
- define their own productivity and producer qualities;
- define the different operating environments of the producer and compare production areas and production processes
- apply the producer's tools in practice and discuss their own project
- relate the available resources to the content of production
- show perseverance in the face of problems and adversity

Content

The producer's job description, production processes, idea development, project plan and resourcing, and production implementation.

The course can be implemented partly or fully as an assignment or in the RDI activities of Turku UAS.

Materials

Itslearning-työtila päivittyy opintojakson alkuun mennessä. Sitä päivitetään ja rakennetaan läpi opintojakson, jotta se tukee tuotantojen tekemistä ja tarpeita.

Teaching methods

Konstruktiivinen ote, eli tiedon rakentelu
Vertaisarvioinnit ja ryhmätyöskentely
Käänteinen luokkahuone (flipped class room) eli ongelmalähtöinen ja ratkaisukeskeinen oppiminen

Pedagogic approaches and sustainable development

Keskustelut, harjoitukset pienryhmissä, yksilö- ja ryhmätehtävät, itsenäinen opiskelu, vertaisoppiminen ja -arviointi, itsearviointi. Mentorointi.

Completion alternatives

Ei valinnaisia suoritustapoja keväällä 2025.

Student workload

Opintojakso sisältää oppimispäiväkirjan pitämisen sekä toiminnan suunnittelun ja raportoinnin. Tarkemmat tehtävänannot ja deadlinet käydään läpi 1. kontaktitapaamisessa.

Yksi opintopiste vastaa 27 h työskentelyä.
Yhteensä 135 h (5 op).

Evaluation methods and criteria

Kaikki tehtävät arvioidaan jo numeraalisesti 1-5/hylätty tai hyv/hyl.

Arviointiin vaikuttavaa tehtävänannonmukainen suoritustapa ja perusteellisuus.

Failed (0)

Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävä/yksittäinen tehtävä puuttuu kokonaan. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vain vähän tai ei ollenkaan.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti ja pintapuolisesti.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään. Opiskelija on työskennellyt aktiivisesti.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, saavuttanut oppimistavoitteet ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä opintojakson teemoihin. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti. Opiskelija on sitoutunut työskentelyyn ja omalta osaltaan edistänyt tavoitteiden saavuttamista.

Go back to top of page