Tuottajana toimiminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: KU00CT85-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
15.11.2024 - 22.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
23.01.2025 - 30.05.2025
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 2 op
- Virtuaaliosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Media-ala
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 12
- Koulutus
- Media-alan koulutus
- Opettajat
- Henni Syrjänen
- Vastuuopettaja
- Henni Syrjänen
- Ryhmät
-
PMEDIS24tuprPMEDIS24 Tuotanto ja projektinhallinta
- Opintojakso
- KU00CT85
Toteutuksella on 4 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 10 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
To 23.01.2025 klo 14:00 - 16:00 (2 t 0 min) |
Tuottajana toimiminen KU00CT85-3001 |
LIN_H319
Teoriatila
|
Pe 31.01.2025 klo 10:00 - 11:00 (1 t 0 min) |
Tuottajana toimiminen KU00CT85-3001 |
Ryhmätuutorointi
|
Ke 05.02.2025 klo 11:00 - 14:00 (3 t 0 min) |
Tuottajana toimiminen KU00CT85-3001 |
LIN_H319
Teoriatila
|
Ke 28.05.2025 klo 10:00 - 14:00 (4 t 0 min) |
Tuottajana toimiminen KU00CT85-3001 |
LIN_H330
Teoriatila
|
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Keväällä 2025 opintojaksossa painottuu verkostoituminen ja vertaisoppiminen, poikkialainen opiskelijayhteistyö Taideakatemian erikoistumisalojen eri projektien sisällä.
Opintojakson tarkempi sisältö ja toteutustavat rakennetaan yhdessä osallistuvien opiskelijoiden kanssa.
1. ja 2. kontaktitapaamisessa (23.1. ja 5.2.) suunnitellaan työpajamaisesti, miten opintojakso mm. aikataulutetaan, jotta aikataulu ja kontaktitapaamiset tukevat suunniteltujen tuotantojen edistämistä ja opintojakson sujuvaa suorittamista.
Opettajan roolista: opintojakson aikana opettajan rooli on, arvioinnin lisäksi, sparrata ja mentoroida opiskelijoita (yksilöohjaus, ryhmäohjaus), fasilitoida yhteiset tapaamiset sekä rakentaa toimiva kokonaisuus yhteistyössä opiskelijoiden kanssa, heidän toiveitaan ja tavoitteitaan kuunnellen suhteessa oppimistavoitteisiin.
Aikataulutetut työpajatapaamiset kampuksella:
23.1. klo 14-16
5.2. klo 11-14
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- kehittää tuotantoideaa ja laatia siitä projektisuunnitelman
- toteuttaa pienimuotoisen tuotannon työhyvinvointia kunnioittaen
- määritellä omaa tuottajuuttaan ja tuottajan ominaisuuksiaan
- määritellä tuottajan erilaisia toimintaympäristöjä ja vertailla tuotantojen osa-alueita ja tuotantoprosesseja
- soveltaa tuottajan työvälineitä käytännössä ja keskustella omasta projektistaan
- suhteuttaa käytettävissä olevat resurssit tuotannon sisältöön
- osoittaa sinnikkyyttä kohdatessaan ongelmia ja vastoinkäymisiä
Sisältö
Tuottajan työnkuva, tuotantoprosessit, idean kehittely, projektisuunnitelma ja resursointi sekä tuotannon toteuttaminen.
Opintojakso voidaan toteuttaa osin tai kokonaan toimeksiantona tai Turun AMK:n TKI-toiminnassa.
Oppimateriaalit
Itslearning-työtila päivittyy opintojakson alkuun mennessä. Sitä päivitetään ja rakennetaan läpi opintojakson, jotta se tukee tuotantojen tekemistä ja tarpeita.
Opetusmenetelmät
Konstruktiivinen ote, eli tiedon rakentelu
Vertaisarvioinnit ja ryhmätyöskentely
Käänteinen luokkahuone (flipped class room) eli ongelmalähtöinen ja ratkaisukeskeinen oppiminen
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Keskustelut, harjoitukset pienryhmissä, yksilö- ja ryhmätehtävät, itsenäinen opiskelu, vertaisoppiminen ja -arviointi, itsearviointi. Mentorointi.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja keväällä 2025.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso sisältää oppimispäiväkirjan pitämisen sekä toiminnan suunnittelun ja raportoinnin. Tarkemmat tehtävänannot ja deadlinet käydään läpi 1. kontaktitapaamisessa.
Yksi opintopiste vastaa 27 h työskentelyä.
Yhteensä 135 h (5 op).
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kaikki tehtävät arvioidaan jo numeraalisesti 1-5/hylätty tai hyv/hyl.
Arviointiin vaikuttavaa tehtävänannonmukainen suoritustapa ja perusteellisuus.
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävä/yksittäinen tehtävä puuttuu kokonaan. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vain vähän tai ei ollenkaan.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti ja pintapuolisesti.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään. Opiskelija on työskennellyt aktiivisesti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, saavuttanut oppimistavoitteet ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä opintojakson teemoihin. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti. Opiskelija on sitoutunut työskentelyyn ja omalta osaltaan edistänyt tavoitteiden saavuttamista.