Siirry suoraan sisältöön

Markkinointiviestinnän perusteetLaajuus (5 op)

Tunnus: KU00CU56

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa

- määritellä ja tunnistaa markkinointiviestinnän eri muotoja, medioita ja viestintäkeinoja
- analysoida ja soveltaa asiakaslähtöisiä markkinointiviestinnän keinoja markkinointiviestinnän suunnittelussa
- ottaa huomioon kestävän kehityksen teemoja työskentelyssään
- työskennellä osana ryhmässä
- suunnitella ja esitellä tekemäänsä työtä

Sisältö

Opintojakson pääsisältöinä ovat mainonnan suunnittelutyössä tarvittavat erilaiset markkinointiviestinnän muodot ja keinot. Opintojaksolla opitaan ymmärtämään laaja-alaisesti medioita sekä muita mainonnan muotoja ja ominaisuuksia.

Opintojaksolla myös sovelletaan em. tietoutta systemaattiseen ja prosessinomaiseen markkinointiviestinnän suunnittelutyöhön. Opintojakso kehittää media-alan viestintäkanavien tuntemusta sekä suunnittelu-, ryhmätyöskentely- ja presentointitaitoja.

Ilmoittautumisaika

01.01.2025 - 02.02.2025

Ajoitus

06.02.2025 - 06.04.2025

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Media-ala

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

12 - 22

Koulutus
  • Media-alan koulutus
Opettaja
  • Minna Teittinen
Vastuuopettaja

Minna Teittinen

Ryhmät
  • PMEDIS24masu
    PMEDIS24 Mainonnan suunnittelu

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa

- määritellä ja tunnistaa markkinointiviestinnän eri muotoja, medioita ja viestintäkeinoja
- analysoida ja soveltaa asiakaslähtöisiä markkinointiviestinnän keinoja markkinointiviestinnän suunnittelussa
- ottaa huomioon kestävän kehityksen teemoja työskentelyssään
- työskennellä osana ryhmässä
- suunnitella ja esitellä tekemäänsä työtä

Sisältö

Opintojakson pääsisältöinä ovat mainonnan suunnittelutyössä tarvittavat erilaiset markkinointiviestinnän muodot ja keinot. Opintojaksolla opitaan ymmärtämään laaja-alaisesti medioita sekä muita mainonnan muotoja ja ominaisuuksia.

Opintojaksolla myös sovelletaan em. tietoutta systemaattiseen ja prosessinomaiseen markkinointiviestinnän suunnittelutyöhön. Opintojakso kehittää media-alan viestintäkanavien tuntemusta sekä suunnittelu-, ryhmätyöskentely- ja presentointitaitoja.

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan opintojakson alkaessa.

Opetusmenetelmät

lähiopetuksessa luentoja ja harjoituksia tehtäväperustaisesti ja vuorovaikutuksellisesti,
tiimityöskentelyä, itsenäisiä harjoituksia

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

-

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

tiimityöskentely, vertaisoppiminen, interaktiiviset luennot ja harjoitukset, työelämälähtöisyys, kestävän kehityksen periaatteiden huomiointi

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

tiedonhankintaa, analysointia, presentaatioita, ideointi- ja suunnitteluharjoituksia pienryhmissä ja itsenäisesti

Sisällön jaksotus

Opintojakso koostuu kolmesta osasta:
1) Markkinointiviestinnän muodot, mediat ja keinot
2) Kampanjasuunnittelun perusteet
3) Kampanja-analyysi.

Lähipäivien aikataulutus lukujärjestyksessä ja tarkempi ohjelma ItsLearning-alustalla.

HUOM! Opintojakso sisältää runsaasti lähiopetusta, johon osallistuminen on edellytyksenä opintojakson suorittamiselle. Lähipäivät on merkitty lukujärjestykseen.

Viestintäkanava ja lisätietoja

HUOM! EDELTÄVYYSEHTO: Markkinoinnin perusteet

Opintojaksoon liittyvä viestintä tapahtuu sähköpostitse sekä ItsLearning-alustalla.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen, tiimityöhön ja harjoituksiin, harjoitustehtävien yhteydessä annettavat arviointikriteerit

tiimityöskentelyn ja itsenäisten tehtävien aktiivinen, analyyttinen ja luova ote

Opintojakson kokonaisarvosana muodostuu sen eri osien ja tehtävien arviointikriteerien perusteella (ks. ItsLearning ja opintojakson aloituspäivän info).