Markkinointiviestinnän perusteet (5 op)
Toteutuksen tunnus: KU00CU56-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.01.2025 - 03.02.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 06.02.2025 - 03.04.2025
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Media-ala
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 12 - 22
- Koulutus
- Media-alan koulutus
- Opettajat
- Minna Teittinen
- Vastuuopettaja
- Minna Teittinen
- Ryhmät
-
PMEDIS24masuPMEDIS24 Mainonnan suunnittelu
- Opintojakso
- KU00CU56
Toteutuksella on 12 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 42 t 30 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
To 06.02.2025 klo 09:15 - 12:00 (2 t 45 min) |
Markkinointiviestinnän perusteet KU00CU56-3001 |
LEM_B155
Karuselli muunto
|
Ti 25.02.2025 klo 09:15 - 14:00 (4 t 45 min) |
Markkinointiviestinnän perusteet KU00CU56-3001 |
|
Ke 26.02.2025 klo 09:15 - 11:15 (2 t 0 min) |
Markkinointiviestinnän perusteet KU00CU56-3001 |
LEM_B155
Karuselli muunto
|
Ke 05.03.2025 klo 09:15 - 11:15 (2 t 0 min) |
Markkinointiviestinnän perusteet KU00CU56-3001 |
LEM_B155
Karuselli muunto
|
To 06.03.2025 klo 09:15 - 14:00 (4 t 45 min) |
Markkinointiviestinnän perusteet KU00CU56-3001 |
LEM_B155
Karuselli muunto
|
Ke 12.03.2025 klo 09:15 - 15:00 (5 t 45 min) |
Markkinointiviestinnän perusteet KU00CU56-3001 |
LEM_B155
Karuselli muunto
|
To 13.03.2025 klo 10:00 - 14:00 (4 t 0 min) |
Markkinointiviestinnän perusteet KU00CU56-3001 |
LEM_B155
Karuselli muunto
|
Ti 25.03.2025 klo 10:00 - 12:00 (2 t 0 min) |
Markkinointiviestinnän perusteet KU00CU56-3001 |
LEM_B166
Kullervo
|
Ti 25.03.2025 klo 12:00 - 15:00 (3 t 0 min) |
Markkinointiviestinnän perusteet KU00CU56-3001 |
|
Ke 26.03.2025 klo 09:15 - 12:00 (2 t 45 min) |
Markkinointiviestinnän perusteet KU00CU56-3001 |
LEM_B155
Karuselli muunto
|
Ke 26.03.2025 klo 12:00 - 15:00 (3 t 0 min) |
Markkinointiviestinnän perusteet KU00CU56-3001 |
|
To 27.03.2025 klo 09:15 - 15:00 (5 t 45 min) |
Markkinointiviestinnän perusteet KU00CU56-3001 |
LEM_B155
Karuselli muunto
|
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Opintojakso koostuu kolmesta osasta:
1) Markkinointiviestinnän muodot, mediat ja keinot
2) Kampanjasuunnittelun perusteet
3) Kampanja-analyysi.
Lähipäivien aikataulutus lukujärjestyksessä ja tarkempi ohjelma ItsLearning-alustalla.
HUOM! Opintojakso sisältää runsaasti lähiopetusta, johon osallistuminen on edellytyksenä opintojakson suorittamiselle. Lähipäivät on merkitty lukujärjestykseen.
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- määritellä ja tunnistaa markkinointiviestinnän eri muotoja, medioita ja viestintäkeinoja
- analysoida ja soveltaa asiakaslähtöisiä markkinointiviestinnän keinoja markkinointiviestinnän suunnittelussa
- ottaa huomioon kestävän kehityksen teemoja työskentelyssään
- työskennellä osana ryhmässä
- suunnitella ja esitellä tekemäänsä työtä
Sisältö
Opintojakson pääsisältöinä ovat mainonnan suunnittelutyössä tarvittavat erilaiset markkinointiviestinnän muodot ja keinot. Opintojaksolla opitaan ymmärtämään laaja-alaisesti medioita sekä muita mainonnan muotoja ja ominaisuuksia.
Opintojaksolla myös sovelletaan em. tietoutta systemaattiseen ja prosessinomaiseen markkinointiviestinnän suunnittelutyöhön. Opintojakso kehittää media-alan viestintäkanavien tuntemusta sekä suunnittelu-, ryhmätyöskentely- ja presentointitaitoja.
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan opintojakson alkaessa.
Opetusmenetelmät
lähiopetuksessa luentoja ja harjoituksia tehtäväperustaisesti ja vuorovaikutuksellisesti,
tiimityöskentelyä, itsenäisiä harjoituksia
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
-
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
tiimityöskentely, vertaisoppiminen, interaktiiviset luennot ja harjoitukset, työelämälähtöisyys, kestävän kehityksen periaatteiden huomiointi
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
tiedonhankintaa, analysointia, presentaatioita, ideointi- ja suunnitteluharjoituksia pienryhmissä ja itsenäisesti
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen, tiimityöhön ja harjoituksiin, harjoitustehtävien yhteydessä annettavat arviointikriteerit
tiimityöskentelyn ja itsenäisten tehtävien aktiivinen, analyyttinen ja luova ote
Opintojakson kokonaisarvosana muodostuu sen eri osien ja tehtävien arviointikriteerien perusteella (ks. ItsLearning ja opintojakson aloituspäivän info).
Lisätiedot
HUOM! EDELTÄVYYSEHTO: Markkinoinnin perusteet
Opintojaksoon liittyvä viestintä tapahtuu sähköpostitse sekä ItsLearning-alustalla.