Siirry suoraan sisältöön

Markkinointiviestinnän perusteet (5 op)

Toteutuksen tunnus: KU00CU56-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.01.2025 - 03.02.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
06.02.2025 - 03.04.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Media-ala
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
12 - 22
Koulutus
Media-alan koulutus
Opettajat
Minna Teittinen
Vastuuopettaja
Minna Teittinen
Ryhmät
PMEDIS24masu
PMEDIS24 Mainonnan suunnittelu
Opintojakso
KU00CU56

Toteutuksella on 12 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 42 t 30 min.

Aika Aihe Tila
To 06.02.2025 klo 09:15 - 12:00
(2 t 45 min)
Markkinointiviestinnän perusteet KU00CU56-3001
LEM_B155 Karuselli muunto
Ti 25.02.2025 klo 09:15 - 14:00
(4 t 45 min)
Markkinointiviestinnän perusteet KU00CU56-3001
Ke 26.02.2025 klo 09:15 - 11:15
(2 t 0 min)
Markkinointiviestinnän perusteet KU00CU56-3001
LEM_B155 Karuselli muunto
Ke 05.03.2025 klo 09:15 - 11:15
(2 t 0 min)
Markkinointiviestinnän perusteet KU00CU56-3001
LEM_B155 Karuselli muunto
To 06.03.2025 klo 09:15 - 14:00
(4 t 45 min)
Markkinointiviestinnän perusteet KU00CU56-3001
LEM_B155 Karuselli muunto
Ke 12.03.2025 klo 09:15 - 15:00
(5 t 45 min)
Markkinointiviestinnän perusteet KU00CU56-3001
LEM_B155 Karuselli muunto
To 13.03.2025 klo 10:00 - 14:00
(4 t 0 min)
Markkinointiviestinnän perusteet KU00CU56-3001
LEM_B155 Karuselli muunto
Ti 25.03.2025 klo 10:00 - 12:00
(2 t 0 min)
Markkinointiviestinnän perusteet KU00CU56-3001
LEM_B166 Kullervo
Ti 25.03.2025 klo 12:00 - 15:00
(3 t 0 min)
Markkinointiviestinnän perusteet KU00CU56-3001
Ke 26.03.2025 klo 09:15 - 12:00
(2 t 45 min)
Markkinointiviestinnän perusteet KU00CU56-3001
LEM_B155 Karuselli muunto
Ke 26.03.2025 klo 12:00 - 15:00
(3 t 0 min)
Markkinointiviestinnän perusteet KU00CU56-3001
To 27.03.2025 klo 09:15 - 15:00
(5 t 45 min)
Markkinointiviestinnän perusteet KU00CU56-3001
LEM_B155 Karuselli muunto
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Opintojakso koostuu kolmesta osasta:
1) Markkinointiviestinnän muodot, mediat ja keinot
2) Kampanjasuunnittelun perusteet
3) Kampanja-analyysi.

Lähipäivien aikataulutus lukujärjestyksessä ja tarkempi ohjelma ItsLearning-alustalla.

HUOM! Opintojakso sisältää runsaasti lähiopetusta, johon osallistuminen on edellytyksenä opintojakson suorittamiselle. Lähipäivät on merkitty lukujärjestykseen.

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa

- määritellä ja tunnistaa markkinointiviestinnän eri muotoja, medioita ja viestintäkeinoja
- analysoida ja soveltaa asiakaslähtöisiä markkinointiviestinnän keinoja markkinointiviestinnän suunnittelussa
- ottaa huomioon kestävän kehityksen teemoja työskentelyssään
- työskennellä osana ryhmässä
- suunnitella ja esitellä tekemäänsä työtä

Sisältö

Opintojakson pääsisältöinä ovat mainonnan suunnittelutyössä tarvittavat erilaiset markkinointiviestinnän muodot ja keinot. Opintojaksolla opitaan ymmärtämään laaja-alaisesti medioita sekä muita mainonnan muotoja ja ominaisuuksia.

Opintojaksolla myös sovelletaan em. tietoutta systemaattiseen ja prosessinomaiseen markkinointiviestinnän suunnittelutyöhön. Opintojakso kehittää media-alan viestintäkanavien tuntemusta sekä suunnittelu-, ryhmätyöskentely- ja presentointitaitoja.

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan opintojakson alkaessa.

Opetusmenetelmät

lähiopetuksessa luentoja ja harjoituksia tehtäväperustaisesti ja vuorovaikutuksellisesti,
tiimityöskentelyä, itsenäisiä harjoituksia

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

-

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

tiimityöskentely, vertaisoppiminen, interaktiiviset luennot ja harjoitukset, työelämälähtöisyys, kestävän kehityksen periaatteiden huomiointi

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

tiedonhankintaa, analysointia, presentaatioita, ideointi- ja suunnitteluharjoituksia pienryhmissä ja itsenäisesti

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen, tiimityöhön ja harjoituksiin, harjoitustehtävien yhteydessä annettavat arviointikriteerit

tiimityöskentelyn ja itsenäisten tehtävien aktiivinen, analyyttinen ja luova ote

Opintojakson kokonaisarvosana muodostuu sen eri osien ja tehtävien arviointikriteerien perusteella (ks. ItsLearning ja opintojakson aloituspäivän info).

Lisätiedot

HUOM! EDELTÄVYYSEHTO: Markkinoinnin perusteet

Opintojaksoon liittyvä viestintä tapahtuu sähköpostitse sekä ItsLearning-alustalla.

Siirry alkuun