Markkinointiviestinnän perusteet (5op)
Opintojakson tunnus: KU00CU56
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa 
- määritellä ja tunnistaa markkinointiviestinnän eri muotoja, medioita ja viestintäkeinoja 
- analysoida ja soveltaa asiakaslähtöisiä markkinointiviestinnän keinoja markkinointiviestinnän suunnittelussa 
- ottaa huomioon kestävän kehityksen teemoja työskentelyssään 
- työskennellä osana ryhmässä 
- suunnitella ja esitellä tekemäänsä työtä
                    
Sisältö
Opintojakson pääsisältöinä ovat mainonnan suunnittelutyössä tarvittavat erilaiset markkinointiviestinnän muodot ja keinot. Opintojaksolla opitaan ymmärtämään laaja-alaisesti medioita sekä muita mainonnan muotoja ja ominaisuuksia.  
Opintojaksolla myös sovelletaan em. tietoutta systemaattiseen ja prosessinomaiseen markkinointiviestinnän suunnittelutyöhön. Opintojakso kehittää media-alan viestintäkanavien tuntemusta sekä suunnittelu-, ryhmätyöskentely- ja presentointitaitoja.