Markkinointiviestinnän perusteet (5 op)
Toteutuksen tunnus: KU00CU56-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.01.2025 - 02.02.2025
Ajoitus
06.02.2025 - 06.04.2025
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Media-ala
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
12 - 22
Koulutus
- Media-alan koulutus
Opettaja
- Minna Teittinen
Vastuuopettaja
Minna Teittinen
Ryhmät
-
PMEDIS24masuPMEDIS24 Mainonnan suunnittelu
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- määritellä ja tunnistaa markkinointiviestinnän eri muotoja, medioita ja viestintäkeinoja
- analysoida ja soveltaa asiakaslähtöisiä markkinointiviestinnän keinoja markkinointiviestinnän suunnittelussa
- ottaa huomioon kestävän kehityksen teemoja työskentelyssään
- työskennellä osana ryhmässä
- suunnitella ja esitellä tekemäänsä työtä
Sisältö
Opintojakson pääsisältöinä ovat mainonnan suunnittelutyössä tarvittavat erilaiset markkinointiviestinnän muodot ja keinot. Opintojaksolla opitaan ymmärtämään laaja-alaisesti medioita sekä muita mainonnan muotoja ja ominaisuuksia.
Opintojaksolla myös sovelletaan em. tietoutta systemaattiseen ja prosessinomaiseen markkinointiviestinnän suunnittelutyöhön. Opintojakso kehittää media-alan viestintäkanavien tuntemusta sekä suunnittelu-, ryhmätyöskentely- ja presentointitaitoja.
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan opintojakson alkaessa.
Opetusmenetelmät
lähiopetuksessa luentoja ja harjoituksia tehtäväperustaisesti ja vuorovaikutuksellisesti,
tiimityöskentelyä, itsenäisiä harjoituksia
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
-
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
tiimityöskentely, vertaisoppiminen, interaktiiviset luennot ja harjoitukset, työelämälähtöisyys, kestävän kehityksen periaatteiden huomiointi
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
tiedonhankintaa, analysointia, presentaatioita, ideointi- ja suunnitteluharjoituksia pienryhmissä ja itsenäisesti
Sisällön jaksotus
Opintojakso koostuu kolmesta osasta:
1) Markkinointiviestinnän muodot, mediat ja keinot
2) Kampanjasuunnittelun perusteet
3) Kampanja-analyysi.
Lähipäivien aikataulutus lukujärjestyksessä ja tarkempi ohjelma ItsLearning-alustalla.
HUOM! Opintojakso sisältää runsaasti lähiopetusta, johon osallistuminen on edellytyksenä opintojakson suorittamiselle. Lähipäivät on merkitty lukujärjestykseen.
Viestintäkanava ja lisätietoja
HUOM! EDELTÄVYYSEHTO: Markkinoinnin perusteet
Opintojaksoon liittyvä viestintä tapahtuu sähköpostitse sekä ItsLearning-alustalla.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen, tiimityöhön ja harjoituksiin, harjoitustehtävien yhteydessä annettavat arviointikriteerit
tiimityöskentelyn ja itsenäisten tehtävien aktiivinen, analyyttinen ja luova ote