Brändin hallintaLaajuus (5 op)
Tunnus: KU00CU60
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- tunnistaa brändin ja sen rakentamisen merkityksen asiakkaan liiketoiminnassa
- soveltaa brändinhallinnan teoriaa ja keinoja markkinointiviestinnän suunnittelussa
- löytää keinoja ja ratkaisuja tavoitteellisessa brändin kehittämisessä
- ottaa huomioon kestävän kehityksen periaatteita työskentelyssään
Sisältö
Opintojakson pääsisältönä ovat brändimarkkinoinnin ja brändinrakentamisen keskeiset osa-alueet mainonnan suunnittelun näkökulmasta. Opintojakso sisältää teoriaa ja harjoituksia koskien brändinrakentamisen prosessia, brändin elementtejä, brändi-identiteettejä ja brändinhallinnan merkitystä. Opintojaksolla opitaan ymmärtämään eri markkinointiviestinnän muotojen kautta syntyviä vaikutelmia ja mielikuvia tuote- ja yritystasolla sekä suunnittelemaan ja kehittämään brändikonsepteja.