KonseptisuunnitteluLaajuus (5 op)
Tunnus: KU00CU58
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- kuvata konseptisuunnittelun lähtökohdat ja merkityksen
- kuvata konseptuaalisen ajattelun prosessin vaiheet
- soveltaa konseptisuunnittelua markkinointiviestinnän suunnitteluprosesseissa
- luoda ja kehittää markkinointi- ja kampanjakonsepteja
- ottaa huomioon kestävän kehityksen periaatteita työskentelyssään
Sisältö
Opintojakson pääsisältönä ovat konseptisuunnittelun keskeiset vaiheet, tekijät ja suunnittelutyökalut mainonnan suunnittelijan näkökulmasta. Opintojaksolla opitaan ymmärtämään konseptuaalisen kokonaissuunnittelun merkitys insightista yksittäisiin kampanjasuunnitelmiin eri medioissa sekä syvennetään ymmärrystä markkinointiviestinnän strategisessa suunnittelussa, asiakasymmärryksessä ja ongelmanratkaisussa.