Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 3Laajuus (1 op)
Tunnus: 1002356
Laajuus
1 op
Osaamistavoitteet
Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.
Sisältö
Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja
Arviointi
hyväksytty / hylätty
Ilmoittautumisaika
01.12.2024 - 28.02.2025
Ajoitus
13.01.2025 - 30.05.2025
Opintopistemäärä
1 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Salo IoT Campus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Taru Kankaanpää
Ryhmät
-
MLIISK23Liiketalouden monimuotokoulutus Salo, kevät 2023
Tavoitteet
Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.
Sisältö
Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja
Arviointi
hyväksytty / hylätty
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Ilmoittautumisaika
02.12.2024 - 05.01.2025
Ajoitus
06.01.2025 - 19.12.2025
Opintopistemäärä
1 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 30
Koulutus
- Toimintaterapeuttikoulutus
Opettaja
- Irina Katajisto-Korhonen
Ryhmät
-
MTOIMK24Toimintaterapeutti
Tavoitteet
Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.
Sisältö
Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja
Arviointi
hyväksytty / hylätty
Opetusmenetelmät
Opintojakso sisältää itsenäistä opiskelua, oppimissopimuksen tarkennusta, osallistumista tuutorin lähiopiskelupäiviin, itsenäinen hops/ kehityskeskustelu suunnittelu ja osaamisen arviointi, muut sovitut tapaamiset ja tehtävät
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Dialogisuus korostuu kote-opinnoissa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
27 tuntia opiskelijatyötä vastaa yhtä opintopistettä
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Hylätty: Opiskelija ei ole osallistunut lähiopiskelupäiviin, eikä ole suorittanut annettuja tehtäviä. Opiskelija ei ole osoittanut osaamista näytöin poissaoloistaan
Sisällön jaksotus
Kevätlukukausi 2024:
16.1 2h lukukauden aloitus, ajankohtaiset asiat
14.2 1h ammatti-identiteetin vahvistaminen, ajankohtaiset asiat ETÄ
12.3 2h harkkainfo, ajankohtaiset asiat
15.4 2h lukukauden päätös ja seuraavaan lukukauteen orientoituminen
(26.5 harjoittelun purku)
Henkilökohtainen kehityskeskustelu
Syyslukukausi 2025:
Päivämäärät ja sisällöt tarkentuvat lähemmin
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Hyväksytty suoritus edellyttää opintojakson tehtävien suoritusta hyväksytysti. Opintojakson arvioinnin kohteet ovat:
osallistuminen opintojakson lähiopiskelupäiviin ja itsenäiset tehtävät hyväksytysti suoritettu.
Opintojakso arvioidaan asteikolla hyväksytty/hylätty
Ilmoittautumisaika
02.12.2024 - 17.01.2025
Ajoitus
01.01.2025 - 30.05.2025
Opintopistemäärä
1 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 30
Koulutus
- Hammasteknikon koulutus
Opettaja
- Sari Silmäri
Ryhmät
-
PHAMMS24Hammasteknikkokoulutus (AMK), S24
Tavoitteet
Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.
Sisältö
Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja
Arviointi
hyväksytty / hylätty
Opetusmenetelmät
Ammatillisen kasvun tuki ja ohjaus
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Osallistuminen kontaktitunneille, itsenäinen työskentely
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
HOPS-keskusteluun valmistavat tehtävä
Tehtävät opetuksen yhteydessä
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Osallistuminen kote-tunneille HYV / HYL
HOPS/ kehityskeskustelu 1x lukuvuoden aikana HYV / HYL
Ei osallistu kote-tunneille eikä käy HOPS-/kehityskeskustelua opettajatuutorin kanssa
Sisällön jaksotus
08.01.2025 Kevät lukukauden aloitus!
Kevään opinnot ja ilmoittautumiset.
Osaamiskompetenssien tarkastelu OPS:iin ja oppimiseen liittyen (AMK-tutkintojen yleiset, ja hammastekniikan omat)
xx.xx.2025: Uusittu tutkintosääntö => vilppiasia, ilmoittautuminen läsnäolevaksi ja opintojaksoille, opintojakson suorittaminen kohdat
Uusi vilppiohjeistus
toukokuu -2025: Harjoittelun info
Hammastekniikan tiimin palaverit joka kolmas viikko: Ajankohtaiset asiat
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osallistuminen kote-tunneille HYV/HYL
HOPS / kehityskeskustelu 1x lukuvuoden aikana HYV / HYL
Ilmoittautumisaika
26.08.2024 - 31.12.2024
Ajoitus
02.09.2024 - 30.05.2025
Opintopistemäärä
1 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
8 - 14
Opettaja
- Minna Haapasalo
Tavoitteet
Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.
Sisältö
Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja
Arviointi
hyväksytty / hylätty
Oppimateriaalit
mahdollinen opettajien ja vierailijoiden materiaali
Opetusmenetelmät
pienryhmätehtävät, ryhmäopetus
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
tiimityö
oma reflektio
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
tio-haastattelun esittelyt, koty-tapaamisiin osallistuminen, projektipäiviin osallistuminen, lukukauden aloituksiin ja lopetuksiin osallistuminen, aloittavien opiskelijoiden ja lopettavien opiskelijoiden päivien suunnittelu ja toteutus
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty suoritus: tio-haastattelun esittely, vuorovaikutustilanteisiin osallistuminen, mahdollisten oppimistehtävien tekeminen
Sisällön jaksotus
Vuosikurssin Koty-tapaamiset, koulutuksen yhteiset koty-tapaamiset, hops-keskustelut tutor-opettajan kanssa, pienryhmähops-keskustelut, lukuvuoden aloitus- ja lopetustapaamiset, mahdolliset muut vieralijat.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Hyväksytty - Hylätty
Ilmoittautumisaika
02.07.2024 - 06.09.2024
Ajoitus
26.08.2024 - 30.05.2025
Opintopistemäärä
1 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
13 - 24
Koulutus
- Toimintaterapeuttikoulutus
Opettaja
- Mary-Ann Kaukinen
Ryhmät
-
PTOIMS23Toimintaterapeutti (AMK), S23
Tavoitteet
Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.
Sisältö
Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja
Arviointi
hyväksytty / hylätty
Opetusmenetelmät
Ammatillisen kasvun tuki ja ohjaus
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
HOPS-keskusteluun valmistavat tehtävä
Tehtävät opetuksen yhteydessä
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Osallistuminen kote-tunneille hks/hyl
HOPS/ kehityskeskustelu 1x lukuvuoden aikana hks/hyl
Ei osallistu kote-tunneille eikä käy HOPS-/kehityskeskustelua opettajatuutorin kanssa
Sisällön jaksotus
SYKSY 2024
29.08.2024 10.00 - 11.30 Lukuvuoden aloitus!
Syksyn opintojen ja ilmoittautumisten tsekkaus.
Harjoittelulistan päivitystarpeiden läpikäyminen
Harjoitteluun liittyvät kysymykset
Osaamiskompetenssien tarkastelu OPS:iin ja oppimiseen liittyen (AMK-tutkintojen yleiset, Green comp ja toimintaterapian omat)
Kestävän kehityksen perusteet -opintojakson esittely
5.9. Rikostaustaotteiden tarkistus
19.09.2024 10.00 - 11.30 Ajankohtaiset asiat
Uusittu tutkintosääntö => vilppiasia, ilmoittautuminen läsnäolevaksi ja opintojaksoille, opintojakson suorittaminen kohdat
Uusi vilppiohjeistus
SUN-harkan kertaus:
- tarvittavien tietojen hakeminen Harjoittelun varauslistalta
- harjoittelun arvointilomakkeen täyttö alkukeskusteluun ja loppukeskusteluun sekä ohjaajan ja ohjaavan opettajan roolit arvioinnissa
- ohjaavan opettajan ja ohjaajan tietojen syöttäminen, standardituntien hyväksyminen , niiden suunnittelu ja toteutuksen vahvistus sekä ohjaajan rooli tuntien hyväksymisessä.
8.10.2024 13.00 - 16.00 Harjoittelun info
07.11.2024 10.00 - 11.30 Ajankohtaiset asiat:
Kevään opintojaksot ja niihin ilmoittautuminen
Seminaaripäivä 9.12. Riippuvuusasiakkaiden kohtaaminen sosiaali- ja terveysalalla
Opintopassi ja vapaasti valittavien ohje (löytyy ITS:n kote kansiosta)
KEVÄT 2025
8.1. TEAMS Kevätlukukauden aloitus
Syksyn opintojen ja ilmoittautumisten tsekkaus.
5.2. Ajankohtaiset asiat
Ammatillinen kehittyminen
Opiskelijahyvinvointi=> Yhdenvertaisuus ja opintojen tukeminen
Palautepäivä?
11.3. Harjoittelun info
2.4. Ajankohtaiset asiat
26.5. Harjoittelun palautekeskustelu ja lukuvuoden päätös!
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osallistuminen kote-tunneille hks/hyl
HOPS/ kehityskeskustelu 1x lukuvuoden aikana hks/hyl
Ilmoittautumisaika
16.07.2024 - 31.12.2024
Ajoitus
15.08.2024 - 31.07.2025
Opintopistemäärä
1 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Opetuskielet
- Suomi
Opettaja
- Maria Välivirta Havia
- Nicolas Le Grand
Tavoitteet
Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.
Sisältö
Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja
Arviointi
hyväksytty / hylätty
Arviointiasteikko
H-5
Ilmoittautumisaika
02.07.2024 - 31.07.2024
Ajoitus
01.08.2024 - 31.12.2024
Opintopistemäärä
1 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Lemminkäisenkatu
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Kirjasto- ja tietopalvelualan koulutus
Opettaja
- Kati Haanpää
- Pauliina Isomäki
Ryhmät
-
MKITIS23Liiketalous, kirjasto- ja tietopalvelu (monimuoto)
Tavoitteet
Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.
Sisältö
Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja
Arviointi
hyväksytty / hylätty
Arviointiasteikko
H-5
Ilmoittautumisaika
01.06.2024 - 06.09.2024
Ajoitus
31.05.2024 - 31.12.2024
Opintopistemäärä
1 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Lemminkäisenkatu
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Arja Keltaniemi
- Pia Lindman
Ryhmät
-
MLIITS22Liiketalouden monimuotokoulutus, syksy 2022
Tavoitteet
Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.
Sisältö
Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja
Arviointi
hyväksytty / hylätty
Arviointiasteikko
H-5
Ilmoittautumisaika
09.12.2023 - 07.04.2024
Ajoitus
08.01.2024 - 20.12.2024
Opintopistemäärä
1 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Opetuskielet
- Suomi
Opettaja
- Tuija Suominen-Romberg
Ryhmät
-
MTOIMK23Toimintaterapeutti
Tavoitteet
Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.
Sisältö
Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja
Arviointi
hyväksytty / hylätty
Arviointiasteikko
H-5
Ilmoittautumisaika
02.12.2023 - 31.12.2023
Ajoitus
01.01.2024 - 31.07.2024
Opintopistemäärä
1 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Hammasteknikon koulutus
Opettaja
- Sari Silmäri
Vastuuopettaja
Sari Silmäri
Ryhmät
-
PHAMMS23Hammasteknikkokoulutus (AMK), S23
Tavoitteet
Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.
Sisältö
Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja
Arviointi
hyväksytty / hylätty
Arviointiasteikko
H-5
Ilmoittautumisaika
01.06.2023 - 31.12.2023
Ajoitus
12.09.2023 - 31.07.2024
Opintopistemäärä
1 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Salo IoT Campus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Alisa Pettersson
Ryhmät
-
MLIISK22Liiketalouden monimuotokoulutus Salo, kevät 2022
Tavoitteet
Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.
Sisältö
Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja
Arviointi
hyväksytty / hylätty
Arviointiasteikko
H-5
Ilmoittautumisaika
11.05.2023 - 27.08.2023
Ajoitus
28.08.2023 - 31.05.2024
Opintopistemäärä
1 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Opetuskielet
- Suomi
Opettaja
- Heli Arokki
- Mary-Ann Kaukinen
Vastuuopettaja
Heli Arokki
Ryhmät
-
PTOIMS22Toimintaterapeutti (AMK), S22
Tavoitteet
Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.
Sisältö
Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja
Arviointi
hyväksytty / hylätty
Opetusmenetelmät
Opintojakso sisältää itsenäistä opiskelua, oppimissopimuksen tarkennusta, osallistumista tuutorin lähiopiskelupäiviin, itsenäinen hops/ kehityskeskustelu suunnittelu ja osaamisen arviointi, muut sovitut tapaamiset ja tehtävät
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Dialogisuus korostuu kote-opinnoissa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
27 tuntia opiskelijatyötä vastaa yhtä opintopistettä
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Hylätty: Opiskelija ei ole osallistunut lähiopiskelupäiviin, eikä ole suorittanut annettuja tehtäviä. Opiskelija ei ole osoittanut osaamista näytöin poissaoloistaan
Sisällön jaksotus
Syyslukukausi 2023:
1. lukukauden aloitus
2. ajankohtaiset asiat, ammatti-identiteetin vahvistaminen
3. ajankohtaiset asiat, harkkainfo
4. lukukauden päätös ja seuraavaan lukukauteen orientoituminen
Kevätlukukausi 2024:
Henkilökohtaiset kehityskeskustelut
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Hyväksytty suoritus edellyttää opintojakson tehtävien suoritusta hyväksytysti. Opintojakson arvioinnin kohteet ovat:
osallistuminen opintojakson lähiopiskelupäiviin ja itsenäiset tehtävät hyväksytysti suoritettu.
Opintojakso arvioidaan asteikolla hyväksytty/hylätty
Ilmoittautumisaika
04.07.2023 - 02.08.2023
Ajoitus
03.08.2023 - 31.07.2024
Opintopistemäärä
1 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
8 - 14
Opettaja
- Minna Haapasalo
Tavoitteet
Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.
Sisältö
Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja
Arviointi
hyväksytty / hylätty
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Opiskelija käy läpi 2. opintovuoden oppimisteemoja reflektoiden sekä vertaisryhmässä että tutoropettajan kanssa henkilökohtaisessa ohjauksessa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Tutoropettajan antamat kirjalliset reflektiotehtävät.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Vuosikurssi KOTY Ke 6.9. klo 10-11.30 lukuvuoteen orientoituminen
TIO-HAASTATTELUN esittely 11.9. klo 9-12 - palauta pp Kotipesään
syksyn aloitusHOPSIT - varaa aika
VuosikurssiKOTY Ke 11.10. Klo 13-14.30 ryhmän työskentelysopimuksen tsekkaus
Ma 30.10 klo 9-11 yhteiskoty
Mahdollisuus yksilöhopsiin tarvittaessa 4.12. tai 8.12. aamupäivällä
3.Ma 11.12. Klo 10-11.30 syyskauden päätösreflektio ja pienryhmähopsien ryhmäjako
Pe 15.12. Klo 9-12 ohjaustöiden purut ja joulukoty
Pienryhmähopsit tammikuussa – palautteenannon harjoittelua
Tammikuun lopussa yhteiskoty - kv-teema
HELMIKUUN ALUSSA KOTY
HUHTIKUUSSA KOTY jossa perehdytään 3. vuoden ohjausprosessiin
Huhtikuussa yhteiskoty - työharjoittelujen jakoa
Kevään lopussa yksilöhopsit, joissa summataan 2. opiskeluvuotta ja pohditaan tulevaa
TOUKOKUUSSA päätöskoty – jokainen antaa jokaiselle lyhyen palautteen
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Hyväksytyssä suorituksessa opiskelija osallistuu opintojaksoon kuuluviin vuorovaikutustilanteisiin ja tekee oppimistehtävät (tio-haastattelu ja hops-keskusteluihin valmistautuminen).
Viestintäkanava ja lisätietoja
kotipesä Pteats22 työtila Itslearning:ssa tai minna.haapasalo@turkuamk.fi
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
osallistuminen vuorovaikutustilanteisiin
oppimistehtävien tekeminen (tio-haastattelu, hops-keskusteluihin valmistautuminen)
Ilmoittautumisaika
02.07.2022 - 31.07.2022
Ajoitus
01.08.2023 - 31.12.2023
Opintopistemäärä
1 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Arja Keltaniemi
- Eeva Lehtinen
- Marianne Renvall
Ryhmät
-
MLIITS21Liiketalous, aikuiskoulutus
Tavoitteet
Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.
Sisältö
Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja
Arviointi
hyväksytty / hylätty
Arviointiasteikko
H-5
Ilmoittautumisaika
02.07.2023 - 31.07.2023
Ajoitus
01.08.2023 - 31.12.2023
Opintopistemäärä
1 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Lemminkäisenkatu
Opetuskielet
- Suomi
Opettaja
- Kati Haanpää
- Pauliina Isomäki
Ryhmät
-
MKITIS22Liiketalous, kirjasto- ja tietopalvelu (monimuoto)
Tavoitteet
Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.
Sisältö
Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja
Arviointi
hyväksytty / hylätty
Arviointiasteikko
H-5
Ilmoittautumisaika
22.09.2022 - 31.12.2022
Ajoitus
01.01.2023 - 31.12.2023
Opintopistemäärä
1 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Opetuskielet
- Suomi
Opettaja
- Tuija Suominen-Romberg
Tavoitteet
Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.
Sisältö
Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja
Arviointi
hyväksytty / hylätty
Arviointiasteikko
H-5
Ilmoittautumisaika
02.07.2022 - 31.07.2022
Ajoitus
01.01.2023 - 02.06.2023
Opintopistemäärä
1 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Salo IoT Campus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Taru Kankaanpää
Ryhmät
-
MLIISK21Liiketalouden monimuotokoulutus Salo
Tavoitteet
Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.
Sisältö
Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja
Arviointi
hyväksytty / hylätty
Arviointiasteikko
H-5
Ilmoittautumisaika
02.12.2022 - 31.01.2023
Ajoitus
01.01.2023 - 31.07.2023
Opintopistemäärä
1 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 30
Koulutus
- Hammasteknikon koulutus
Opettaja
- Milla Lahdenperä
- Sari Silmäri
Vastuuopettaja
Sari Silmäri
Ryhmät
-
PHAMMS22Hammasteknikkokoulutus (AMK), S22
Tavoitteet
Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.
Sisältö
Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja
Arviointi
hyväksytty / hylätty
Arviointiasteikko
H-5
Ilmoittautumisaika
06.08.2022 - 04.09.2022
Ajoitus
05.09.2022 - 04.06.2023
Opintopistemäärä
1 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
8 - 14
Opettaja
- Minna Haapasalo
Tavoitteet
Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.
Sisältö
Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja
Arviointi
hyväksytty / hylätty
Oppimateriaalit
Mahdollinen vierailijoiden ja opettajan antama materiaali
Opetusmenetelmät
Henkilökohtainen reflektio oppimisesta, keskutelut vertaisoppijoiden skeä tutoropettajan kanssa. Vierailijoiden (esim. alumnivieraat) esittelyjen kuunteleminen ja reflektointi. Oman oppimissuunnitelman aktiivinen päivittäminen.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Dialogi vertaisoppijoiden sekä tutoropettajan kanssa. Hnekilökohtainen reflektio.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
TIO-haastattelun esittely 16.9.
Osallistuminen vuorovaikutustapahtumiin.
Oman oppimissuunnitelman päivittäminen (vava, työharjoittelu yms. suunnitelmat)
HOps-keskusteluihin osallistuminen (kerran syksyllä, kerran keväällä + tarpeen mukaan)
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Hyväksytyssä suorituksessa opiskelija osallistuu vuorovaikutustapahtumiin, päivittää omia oppimissuunnitelmiaan, on tarvittaessa yhteydessä opiskelijahuoltoon (opinto-ohjaaja, opintoprykologi) mikäli opinnot eivät etene.
Sisällön jaksotus
Koty -tapaamiset (oma vuosikurssi) sekä Yhteiskoty-tapaamiset (kaikki tio-opiskelijat) sekä henkilökohtaiset hops-keskustelut tutoropettajan kanssa.
TIO-haastattelun esittely 1. vuoden opiskelijoille 16.9. klo 9-12
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osallistuminen oman oppimisprosessin suunnitteluun ja reflektointiin tutoropettajan tuella.
Koty-tapaamisiin osallistuminen
Ilmoittautumisaika
22.08.2022 - 31.12.2022
Ajoitus
05.09.2022 - 06.06.2023
Opintopistemäärä
1 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Toimipiste
Linnankadun taidekampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
5 - 6
Koulutus
- Esittävän taiteen koulutus, Tanssinopettaja
Opettaja
- Heidi Alppirinne
Ryhmät
-
PTANSS21Tanssinopettaja syksy 21
Tavoitteet
Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.
Sisältö
Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja
Arviointi
hyväksytty / hylätty
Opetusmenetelmät
Lähioppiminen, keskustelut, oppimispäiväkirja, vierailut, vertaispalautteet, hops-keskustelut ja hopsin päivittäminen.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Lähiopetus, itsenäinen työskentely, oppimistehtävät, keskustelut, vierailut, seminaari, digioppiminen.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
27h opiskelijan työtä.
2.vsk:n portfolio. Muut oppimistehtävät annetaan jakson aikana.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty
Aktiivinen osallistuminen kontaktiopetukseen, motivoituneisuus ja tavoitteellisuus opiskelussa, annettujen tehtävien tekeminen vastuullisella asenteella määräajassa ja vaaditussa laajuudessa, aktiivinen osallistuminen ryhmäkeskusteluihin. Osallistuminen hops-keskusteluihin. Osallistuminen tanssinopettajakoulutuksen 3.vsk:n nykytanssin opetusharjoittelun palautekeskusteluun ja ryhmäkoreografioiden purkukeskusteluun sekä 4.vsk:n Sadonkorjuupäiville.
Hylätty
Tehtävät ovat jääneet tekemättä tai eivät vastaa tehtävänantoja. Poissaoloja lähiopetuksesta enemmän kuin 20%. Henkilökohtaiset hops-keskustelut käymättä, palaute- ja purkukeskusteluihin ja Sadonkurjuupäiville ei ole osallistuttu.
Sisällön jaksotus
Ammatillisen kasvun tukeminen, osallistuminen AMK:n lukuvuoden avajaisiin sekä sektorin (Taideakatemian) lukukauden avajaisiin ja yhteisiin tilaisuuksiin osallistuminen, opiskelijabarometriin vastaaminen, hops-keskustelut, osallistuminen 3.vsk:n nykytanssin opetusharjoittelun palautekeskusteluun ja 3.vsk:n ryhmäkoreografioiden purkukeskusteluun sekä Sadonkorjuupäiville.
Lähiopetuksen teemoina mm.
- työelämätaidot
- ammatti-identiteetti
- urasuunnittelu
- kansainvälisyys
- ryhmätyö-, palaute- ja arviointitaidot
Ajoitus: Opintojen 2.lukuvuosi (syksy 2022-kevät 2023), lähiopetus annetun työohjelman mukaan.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Aktiivinen osallistuminen kontaktiopetukseen, motivoituneisuus ja tavoitteellisuus opiskelussa, annettujen tehtävien tekeminen vastuullisella asenteella määräajassa ja vaaditussa laajuudessa, aktiivinen osallistuminen ryhmäkeskusteluihin. Osallistuminen hops-keskusteluihin. Osallistuminen 3.vsk:n nykytanssin opetusharjoittelun palautekeskusteluun ja ryhmäkoreografioiden purkukeskusteluun sekä 4.vsk:n Sadonkorjuupäiville.
Hylätty (0)
Hylätty
Tehtävät ovat jääneet tekemättä tai eivät vastaa tehtävänantoja. Poissaoloja lähiopetuksesta enemmän kuin 20%. Henkilökohtaiset hops-keskustelut käymättä ja/tai Sadonkurjuupäiville ei ole osallistuttu.
Ilmoittautumisaika
15.08.2022 - 15.09.2022
Ajoitus
02.09.2022 - 31.05.2023
Opintopistemäärä
1 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Toimipiste
Linnankadun taidekampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
6 - 10
Koulutus
- Esittävän taiteen koulutus
Opettaja
- Minna Karesluoto
Ryhmät
-
PTEASS21Teatteri-ilmaisunohjaaja/sirkus
Tavoitteet
Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.
Sisältö
Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja
Arviointi
hyväksytty / hylätty
Sisällön jaksotus
Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.
Arviointiasteikko
H-5
Ilmoittautumisaika
01.06.2022 - 16.09.2022
Ajoitus
29.08.2022 - 31.07.2023
Opintopistemäärä
1 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
Lemminkäisenkatu
Opetuskielet
- Englanti
Opettaja
- Maria Välivirta Havia
- Ajaya Joshi
Ryhmät
-
PINBOS21International Business Online Autumn 2021
Tavoitteet
Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.
Sisältö
Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja
Arviointi
hyväksytty / hylätty
Arviointiasteikko
H-5
Ilmoittautumisaika
02.07.2022 - 31.07.2023
Ajoitus
01.08.2022 - 31.07.2023
Opintopistemäärä
1 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Opetuskielet
- Suomi
Opettaja
- Vesa-Pekka Kuusinen
- Uli Kontu-Korhonen
- Mikko Luoma
- Eveliina Kytömäki
Tavoitteet
Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.
Sisältö
Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja
Arviointi
hyväksytty / hylätty
Opetusmenetelmät
Tutortapaamiset sovitaan oman tutoropettajan kanssa.
Kohti työelämää -luennot:
Pääsääntöisesti ke klo 13–15 Sigyn-sali - yhteisluennot konservatorion kanssa 13.30–15
Samaan aikaan joka viikko joko tämän sarjan luento tai kamarimusiikin ryhmätunti (silloin paikkana A224). Luentojen aikataulu kaikille jaetussa "Musiikin koulutuksen lukuvuosi" onedrive-dokumentissa sekä Pepin lukkarissa&Toodossa.
Luennot ovat pakollisia kaikille musiikin opiskelijoille.
Yhdessä tutoroinnin kanssa ne muodostavat Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 3.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Ilmoittautumisaika
02.07.2022 - 30.09.2022
Ajoitus
01.08.2022 - 31.05.2023
Opintopistemäärä
1 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 30
Koulutus
- Toimintaterapeuttikoulutus
Opettaja
- Anu Kuikkaniemi
Ryhmät
-
PTOIMS21Toimintaterapeutti (AMK), S21
Tavoitteet
Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.
Sisältö
Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja
Arviointi
hyväksytty / hylätty
Opetusmenetelmät
Opintojakso sisältää itsenäistä opiskelua, oppimissopimuksen tarkennusta, osallistumista tuutorin lähiopiskelupäiviin, itsenäinen hops suunnittelu ja osaamisen arviointi, muut sovitut tapaamiset ja tehtävät
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Opiskelu tapahtuu tiimioppimisen periaattein ja käänteisen oppimisen menetelmin
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
27 tuntia opiskelijatyötä vastaa yhtä opintopistettä
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Hylätty: Opiskelija ei ole osallistunut lähiopiskelupäiviin, eikä ole suorittanut annettuja tehtäviä. Opiskelija ei ole osoittanut osaamista näytöin poissaoloistaan
Sisällön jaksotus
SYKSY 2022
lukukauden aloitus, ajankohtaiset asiat,
Yhteistyöprojekti VSSHP / TYKS / Toimintaterapia asiantuntijapalvelut, juhlaseminaariin videon tekeminen
ajankohtaiset asiat, harjoittelun info, sisältöä tarkennetaan lukukauden kuluessa
lukukauden päätös
KEVÄT 2023
lukukauden aloitus, ajankohtaiset asiat, harjoitteluasiat
ajankohtaiset asiat, harjoitteluinfo
harjoittelun palautekeskustelu
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Hyväksytty suoritus edellyttää opintojakson tehtävien suoritusta hyväksytysti. Opintojakson arvioinnin kohteet ovat:
osallistuminen opintojakson lähiopiskelupäiviin ja itsenäiset tehtävät hyväksytysti suoritettu.
Opintojakso arvioidaan asteikolla hyväksytty/hylätty