Siirry suoraan sisältöön

Various Aspects of Health Promotion ManagementLaajuus (5 op)

Tunnus: TH00BP99

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

After completing the course, the student is able to:
- work as an expert of health promotion in national and international contexts
- work in multicultural, -disciplinary and -sectoral contexts and networks
- recognize the current and future development scenarios in the operating environment of health promotion
- understand the need for preparedness and continuous development
- evaluate and educate oneself on a continuous manner

Sisältö

- Expertise management, participation management, change management and network management
- Multicultural, -disciplinary and -sectoral competencies
- Variety of health promotion settings
- Current and future development scenarios
- Preparedness and continuous development
- Critical thinking and effective communication

Ilmoittautumisaika

01.05.2024 - 11.08.2024

Ajoitus

02.10.2024 - 13.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi / Master School

Toimipiste

Paikasta riippumaton

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 35

Koulutus
  • Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, terveyden edistäminen
Opettaja
  • Nasrin Jinia
  • Tuuli Lahti
Ajoitusryhmät
  • Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää. (Koko: 3. Avoin AMK: 3.)
Ryhmät
  • YTEDS23V
    Terveyden edistäminen (ylempi AMK), verkko, S23
Pienryhmät
  • Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää.

Tavoitteet

After completing the course, the student is able to:
- work as an expert of health promotion in national and international contexts
- work in multicultural, -disciplinary and -sectoral contexts and networks
- recognize the current and future development scenarios in the operating environment of health promotion
- understand the need for preparedness and continuous development
- evaluate and educate oneself on a continuous manner

Sisältö

- Expertise management, participation management, change management and network management
- Multicultural, -disciplinary and -sectoral competencies
- Variety of health promotion settings
- Current and future development scenarios
- Preparedness and continuous development
- Critical thinking and effective communication

Oppimateriaalit

Materiaali löytyy kurssin oppimisympäristöstä.

Opetusmenetelmät

Yksilötehtävät
Kontaktiopetus
Ryhmätyöskentely kontaktitapaamisissa

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Innovaatiopedagogiikka on keskiössä kaikissa Turun ammattikorkeakoulun (YAMK) koulutuksissa. Opiskelijat opiskelevat työnsä ohessa ongelmalähtöisesti ja teoriaa käytäntöihin soveltaen. Tämä opintojakso sisältää lähiopetusta, pienryhmätyöskentelyä sekä itsenäistä opiskelua.

Kontaktiopetuksessa perehdytään opintojaksolle keskeiseen teoriaan sekä keskustellaan ja jaetaan kokemuksia käsiteltävistä aiheista. Yksilötehtävissä perehdytään opintojakson kirjallisuuteen, harjoitellaan tiedonhankintaa ja jalostamista sekä jäsenneltyä asioiden esitystapaa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaista suoritustapaa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Tehtävät 4op
Kontaktiopetus 1op

Sisällön jaksotus

Kontaktitapaamiset Zoomissa:
09.10 klo. 12:30-15:30
06.11 klo. 10:00-15:30
28.11 klo. 10:00-14:00

Viestintäkanava ja lisätietoja

YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin. Avoimesta AMK:sta max. 3 opiskelijaa mukaan, jotka ovat jo suorittaneet Health Promotion Management - opintojakson. Health Promotion Management opintojakso tulee olla ensin suoritettuna.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Yksilötyö arvioidaan asteikolla 0-5 seuraavia arviointikriteerejä noudattaen:

1. Työn teoreettinen viitekehys ja lähteiden käyttö
2. Työn rakenne, sisältö ja jäsentely
3. Näkökulmien perustelu ja synteesien tekemisen taito
4. Työn tekemiseksi annettujen ohjeiden noudattaminen

Jos opiskelijalla on poissaoloja kontaktitapaamisista, tulee hänen suorittaa poissaoloja korvaavat tehtävät (hyväksytty/hylätty).

Hylätty (0)

Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä, osallistunut lähiopetukseen tai suorittanut korvaavia tehtäviä. Palautetut tehtävät ovat ylimalkaisia tai eivät vastaa pääosaan tehtävänannossa pyydetyistä asioista.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa hallitsevansa opintojakson sisällöt pääpiirteittäin.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

On palauttanut kaikki tehtävät ajallaan ja osallistunut lähiopetukseen aktiivisesti. Osoittaa hallitsevansa opintojakson sisällöt hyvin sekä osaavansa myös soveltaa oppimaansa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

On palauttanut kaikki tehtävät ajallaan ja osallistunut lähiopetukseen aktiivisesti. Osoittaa opintojakson sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamisosaamista.

Ilmoittautumisaika

02.12.2023 - 31.12.2023

Ajoitus

20.03.2024 - 30.05.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

TKI-osuus

1 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi / Master School

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 35

Koulutus
  • Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, terveyden edistäminen
Opettaja
  • Nasrin Jinia
  • Tuuli Lahti
Ajoitusryhmät
  • Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää. (Koko: 3. Avoin AMK: 3.)
Ryhmät
  • YTEEDK23
    Terveyden edistämisen koulutus, K23
Pienryhmät
  • Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää.

Tavoitteet

After completing the course, the student is able to:
- work as an expert of health promotion in national and international contexts
- work in multicultural, -disciplinary and -sectoral contexts and networks
- recognize the current and future development scenarios in the operating environment of health promotion
- understand the need for preparedness and continuous development
- evaluate and educate oneself on a continuous manner

Sisältö

- Expertise management, participation management, change management and network management
- Multicultural, -disciplinary and -sectoral competencies
- Variety of health promotion settings
- Current and future development scenarios
- Preparedness and continuous development
- Critical thinking and effective communication

Oppimateriaalit

Materiaali löytyy kurssin oppimisympäristöstä.

Opetusmenetelmät

Yksilötehtävät
Kontaktiopetus
Ryhmätyöskentely kontaktitapaamisissa

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Innovaatiopedagogiikka on keskiössä kaikissa Turun ammattikorkeakoulun (YAMK) koulutuksissa. Opiskelijat opiskelevat työnsä ohessa ongelmalähtöisesti ja teoriaa käytäntöihin soveltaen. Tämä opintojakso sisältää lähiopetusta, pienryhmätyöskentelyä sekä itsenäistä opiskelua.

Kontaktiopetuksessa perehdytään opintojaksolle keskeiseen teoriaan sekä keskustellaan ja jaetaan kokemuksia käsiteltävistä aiheista. Yksilötehtävissä perehdytään opintojakson kirjallisuuteen, harjoitellaan tiedonhankintaa ja jalostamista sekä jäsenneltyä asioiden esitystapaa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaista suoritustapaa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Tehtävät 4op
Kontaktiopetus 1op

Sisällön jaksotus

Kontaktitapaamiset:


Kurssin ensimmäinen tapaaminen toteutuu etäyhteydellä 20.3.2024 klo. 10:00-11:30

Kurssin kahden viimeisen tapaamisen tapaamispaikka täsmentyy vielä lähemmin. Kaksi viimeistä tapaamista ovat:

17.4.2024 klo. 10:00-15:45
15.5.2024 klo. 10:00-15:45

Viestintäkanava ja lisätietoja

YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin. Avoimesta AMK:sta max. 3 opiskelijaa mukaan, jotka ovat jo suorittaneet Health Promotion Management - opintojakson. Health Promotion Management opintojakso tulee olla ensin suoritettuna.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Yksilötyö arvioidaan asteikolla 0-5 seuraavia arviointikriteerejä noudattaen:

1. Työn teoreettinen viitekehys ja lähteiden käyttö
2. Työn rakenne, sisältö ja jäsentely
3. Näkökulmien perustelu ja synteesien tekemisen taito
4. Työn tekemiseksi annettujen ohjeiden noudattaminen

Jos opiskelijalla on poissaoloja kontaktitapaamisista, tulee hänen suorittaa poissaoloja korvaavat tehtävät (hyväksytty/hylätty).

Hylätty (0)

Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä, osallistunut lähiopetukseen tai suorittanut korvaavia tehtäviä. Palautetut tehtävät ovat ylimalkaisia tai eivät vastaa pääosaan tehtävänannossa pyydetyistä asioista.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa hallitsevansa opintojakson sisällöt pääpiirteittäin.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

On palauttanut kaikki tehtävät ajallaan ja osallistunut lähiopetukseen aktiivisesti. Osoittaa hallitsevansa opintojakson sisällöt hyvin sekä osaavansa myös soveltaa oppimaansa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

On palauttanut kaikki tehtävät ajallaan ja osallistunut lähiopetukseen aktiivisesti. Osoittaa opintojakson sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamisosaamista.

Ilmoittautumisaika

01.05.2023 - 01.09.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

1 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

10 - 35

Koulutus
  • Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, terveyden edistäminen
Opettaja
  • Hille Halonen
  • Tuuli Lahti
Ryhmät
  • YTEDS22V
    Terveyden edistäminen (ylempi AMK), verkko, S22

Tavoitteet

After completing the course, the student is able to:
- work as an expert of health promotion in national and international contexts
- work in multicultural, -disciplinary and -sectoral contexts and networks
- recognize the current and future development scenarios in the operating environment of health promotion
- understand the need for preparedness and continuous development
- evaluate and educate oneself on a continuous manner

Sisältö

- Expertise management, participation management, change management and network management
- Multicultural, -disciplinary and -sectoral competencies
- Variety of health promotion settings
- Current and future development scenarios
- Preparedness and continuous development
- Critical thinking and effective communication

Oppimateriaalit

Materiaali löytyy kurssin oppimisympäristöstä.

Opetusmenetelmät

Yksilötehtävät
Kontaktiopetus
Ryhmätyöskentely kontaktitapaamisissa

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Innovaatiopedagogiikka on keskiössä kaikissa Turun ammattikorkeakoulun (YAMK) koulutuksissa. Opiskelijat opiskelevat työnsä ohessa ongelmalähtöisesti ja teoriaa käytäntöihin soveltaen. Tämä opintojakso sisältää lähiopetusta, pienryhmätyöskentelyä sekä itsenäistä opiskelua.

Kontaktiopetuksessa perehdytään opintojaksolle keskeiseen teoriaan sekä keskustellaan ja jaetaan kokemuksia käsiteltävistä aiheista. Yksilötehtävissä perehdytään opintojakson kirjallisuuteen, harjoitellaan tiedonhankintaa ja jalostamista sekä jäsenneltyä asioiden esitystapaa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaista suoritustapaa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Tehtävät 3 op
Kontaktiopetus 2 op

Sisällön jaksotus

Opetuspäivät:
12.10.23 klo 12.30-14.00
8.11.23 klo 10.00-15.30
29.11.23 klo 10.00-14.00

Opetus järjestetään etäyhteyksin Zoomin välityksellä ja Its Learning-oppimisympäristössä. Zoom linkit löytyvät Its kurssikortilta. Opiskelijat hyväksytään kurssille ja oppimisympäristö aukeaa muutama päivä ennen kurssin ensimmäistä kontaktitapaamista.

Viestintäkanava ja lisätietoja

YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin. Avoimesta AMK:sta max. 3 opiskelijaa mukaan, jotka ovat suorittaneet Health Promotion Management - opintojakson. Health Promotion Management opintojakso tulee olla ensin suoritettuna.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Yksilötyö arvioidaan asteikolla 0-5 seuraavia arviointikriteerejä noudattaen:

1. Työn teoreettinen viitekehys ja lähteiden käyttö
2. Työn rakenne, sisältö ja jäsentely
3. Näkökulmien perustelu ja synteesien tekemisen taito
4. Työn tekemiseksi annettujen ohjeiden noudattaminen

Hylätty (0)

Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä, osallistunut lähiopetukseen tai suorittanut korvaavia tehtäviä. Palautetut tehtävät ovat ylimalkaisia tai eivät vastaa pääosaan tehtävänannossa pyydetyistä asioista.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa hallitsevansa opintojakson sisällöt pääpiirteittäin.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

On palauttanut kaikki tehtävät ajallaan ja osallistunut lähiopetukseen aktiivisesti. Osoittaa hallitsevansa opintojakson sisällöt hyvin sekä osaavansa myös soveltaa oppimaansa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

On palauttanut kaikki tehtävät ajallaan ja osallistunut lähiopetukseen aktiivisesti. Osoittaa opintojakson sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamisosaamista.

Ilmoittautumisaika

01.12.2022 - 09.01.2023

Ajoitus

01.01.2023 - 30.05.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

2 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 30

Koulutus
  • Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, terveyden edistäminen
Opettaja
  • Hille Halonen
  • Tuuli Lahti
Ryhmät
  • YTEEDK22
    Terveyden edistämisen koulutus, K22

Tavoitteet

After completing the course, the student is able to:
- work as an expert of health promotion in national and international contexts
- work in multicultural, -disciplinary and -sectoral contexts and networks
- recognize the current and future development scenarios in the operating environment of health promotion
- understand the need for preparedness and continuous development
- evaluate and educate oneself on a continuous manner

Sisältö

- Expertise management, participation management, change management and network management
- Multicultural, -disciplinary and -sectoral competencies
- Variety of health promotion settings
- Current and future development scenarios
- Preparedness and continuous development
- Critical thinking and effective communication

Oppimateriaalit

Materiaali löytyy kurssin oppimisympäristöstä.

Opetusmenetelmät

Yksilötehtävä
Lähiopetus
Ryhmätyö

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Innovaatiopedagogiikka on keskiössä kaikissa Turun ammattikorkeakoulun (YAMK) koulutuksissa. Opiskelijat opiskelevat työnsä ohessa ongelmalähtöisesti ja teoriaa käytäntöihin soveltaen. Tämä opintojakso sisältää lähiopetusta, pienryhmätyöskentelyä sekä itsenäistä opiskelua.

Lähiopetuksessa perehdytään opintojaksolle keskeiseen teoriaan sekä keskustellaan ja jaetaan kokemuksia käsiteltävistä aiheista. Yksilötehtävissä perehdytään opintojakson kirjallisuuteen, harjoitellaan tiedonhankintaa ja jalostamista sekä jäsenneltyä asioiden esitystapaa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaista suoritustapaa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Tehtävät 3 op
Kontaktiopetus 2 op

Sisällön jaksotus

Opetuspäivät:
1.3 klo 12.30-15.00
22.3 klo 10-15.30
19.4 klo 10-15.00

Opetus järjestetään etäyhteyksin Zoomin välityksellä ja Its Learning-oppimisympäristössä. Zoom linkit löytyvät Its kurssikortilta.

Viestintäkanava ja lisätietoja

YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin. Avoimesta AMK:sta max. 5 opiskelijaa mukaan, jotka ovat suorittaneet Health Promotion Management - opintojakson. Health Promotion Management opintojakso tulee olla ensin suoritettuna.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Yksilötyö ja ryhmätyö arvioidaan asteikolla 0-5 seuraavia arviointikriteerejä noudattaen:

1. Työn teoreettinen viitekehys ja lähteiden käyttö
2. Työn rakenne, sisältö ja jäsentely
3. Näkökulmien perustelu ja synteesien tekemisen taito
4. Työn tekemiseksi annettujen ohjeiden noudattaminen

Hylätty (0)

Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä, osallistunut lähiopetukseen tai suorittanut korvaavia tehtäviä. Palautetut tehtävät ovat ylimalkaisia tai eivät vastaa pääosaan tehtävänannossa pyydetyistä asioista.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa hallitsevansa opintojakson sisällöt pääpiirteittäin.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

On palauttanut kaikki tehtävät ajallaan ja osallistunut lähiopetukseen aktiivisesti. Osoittaa hallitsevansa opintojakson sisällöt hyvin sekä osaavansa myös soveltaa oppimaansa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

On palauttanut kaikki tehtävät ajallaan ja osallistunut lähiopetukseen aktiivisesti. Osoittaa opintojakson sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamisosaamista.

Ilmoittautumisaika

02.12.2021 - 15.03.2022

Ajoitus

15.03.2022 - 31.07.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

25 - 30

Koulutus
  • Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, terveyden edistäminen
Opettaja
  • Hille Halonen
  • Ritva Laaksonen-Heikkilä
Ryhmät
  • YTEEDK21
    Terveyden edistämisen koulutus, K21

Tavoitteet

After completing the course, the student is able to:
- work as an expert of health promotion in national and international contexts
- work in multicultural, -disciplinary and -sectoral contexts and networks
- recognize the current and future development scenarios in the operating environment of health promotion
- understand the need for preparedness and continuous development
- evaluate and educate oneself on a continuous manner

Sisältö

- Expertise management, participation management, change management and network management
- Multicultural, -disciplinary and -sectoral competencies
- Variety of health promotion settings
- Current and future development scenarios
- Preparedness and continuous development
- Critical thinking and effective communication

Oppimateriaalit

Materiaali on itslearning - oppimisympäristö.

Opetusmenetelmät

Ryhmätyöt posteri tai video
Yksilötehtävä kirjallinen tehtävä kts englanninkielinen ohjeistus
Lähiopetus
Pienryhmätyöskentely

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Innovaatiopedagogiikka on keskiössä kaikissa Turun ammattikorkeakoulun (YAMK) koulutuksissa. Opiskelijat opiskelevat työnsä ohessa ongelmalähtöisesti ja teoriaa käytäntöihin soveltaen. Tämä opintojakso sisältää lähiopetusta, pienryhmätyöskentelyä sekä itsenäistä opiskelua.

Lähiopetuksessa perehdytään opintojaksolle keskeiseen teoriaan sekä keskustellaan ja jaetaan kokemuksia käsiteltävistä aiheista. Yksilötehtävissä perehdytään opintojakson kirjallisuuteen, harjoitellaan tiedonhankintaa ja jalostamista sekä jäsenneltyä asioiden esitystapaa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Tehtävät 4 op
Etäopetus 1 op

Sisällön jaksotus

Terveyden edistämisen johtaminen ja eri näkökulmat siihen.
Opetuspäivän tarkempi aikataulu sisältöosioineen tulee ITSiin lähempänä alla olevia opetuspäiviä.
Ennakkotehtävän ohjeistus on ITSissä saatavilla 1.3.22 ennen opetuspäivien alkua.



Opetuspäivät:
23.3.2022 klo 14.15-15.45
24.3.2022 klo 8.30-15.45
19.4.2022 klo 8.30-15.45
23.5.2022 klo 8.30-11.30
Opetus järjestetään etäyhteyksin Zoomin välityksellä ja Its Learning-oppimisympäristössä.Zoom linkit tulevat ITSiin.

Zoom linkit ovat Its oppimisympäristössä.

Viestintäkanava ja lisätietoja

YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin. Avoimesta AMK:sta max. 3 opiskelijaa mukaan, jotka ovat suorittaneet Health Promotion Management - opintojakson.
Health Promotion Management opintojakso tulee olla ensin suoritettuna.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Kirjallinen yksilötyö arvioidaan asteikolla 0-5 seuraavia arviointikriteerejä noudattaen:

1. Työn teoreettinen viitekehys ja lähdekirjallisuuden käyttö
2. Työn rakenne, sisältö ja jäsentely
3. Näkökulmien perustelu ja synteesien tekemisen taito
4. Työn tekemiseksi annettujen ohjeiden noudattaminen

Opintojakson muut tehtävät arvioidaan asteikolla hyväksytty/hylätty.