Oman johtajuuden kehittäminenLaajuus (5 op)
Tunnus: MS00CH75
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
• osaa analysoida ja kehittää itseään johtajana sosiaali- ja terveysalalla
• tunnistaa eri johtamistyylejä ja ymmärtää niiden merkityksen työyhteisölle
Sisältö
Opintojakson sisältö
• itsensä johtaminen
• johtajuudessa kehittyminen
• johtamistyylin ja – käyttäytymisen merkitys työyhteisölle ja työhyvinvoinvoinnille
• uudistuva sosiaali- ja terveysalan asiantuntijakuva
Ilmoittautumisaika
22.05.2024 - 15.06.2024
Ajoitus
01.06.2024 - 31.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta / Master School
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 35
Koulutus
- Tradenomi (ylempi AMK), SOTE-palvelujen ja -liiketoiminnan johtaminen
Opettaja
- Heli Aramo-Immonen
- Tuuli Lahti
Ryhmät
-
YSPLIS23Tradenomi (ylempi AMK), SOTE-palvelujen ja -liiketoiminnan johtaminen
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
• osaa analysoida ja kehittää itseään johtajana sosiaali- ja terveysalalla
• tunnistaa eri johtamistyylejä ja ymmärtää niiden merkityksen työyhteisölle
Sisältö
Opintojakson sisältö
• itsensä johtaminen
• johtajuudessa kehittyminen
• johtamistyylin ja – käyttäytymisen merkitys työyhteisölle ja työhyvinvoinvoinnille
• uudistuva sosiaali- ja terveysalan asiantuntijakuva
Oppimateriaalit
Verkko-oppimisympäristössä ilmoitettu lähdemateriaali ja opiskelijan itsensä hankkimat lisämateriaalit.
Opetusmenetelmät
- Toiminnallinen kontaktiopetus
- Perehtyminen opintojakson kirjallisuuteen ja tähän liittyvä lukupiirityöskentely
- Kirjallinen raportti
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Innovaatiopedagogiikka on keskiössä kaikissa Turun ammattikorkeakoulun (YAMK) koulutuksissa. Opiskelijat opiskelevat työnsä ohessa ongelmalähtöisesti ja teoriaa käytäntöihin soveltaen. Tämä opintojakso sisältää kontaktiopetusta, pienryhmätyöskentelyä ja itsenäistä opiskelua.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaista suoritustapaa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Itsenäinen opiskelu & kirjallinen raportti: 88h
Kontaktiopetus: 16h
Lukupiirityöskentely: 25h
Työskentely verkko-oppimisympäristössä: 4h
Työmäärämitoitus on suuntaa-antava opintojakson osaamistavoitteiden saavuttamiseksi. Opintojaksossa hankittua osaamista arvioidaan tehtävien ja muiden suoritteiden kautta.
Sisällön jaksotus
Opintojakson suoritettuaan opiskelija tunnistaa erilaisia johtamisoppeja, sekä osaa analysoida ja kehittää itseään johtajana.
Ilmottaudu kurssille jo ennen kesää, jotta pääset ITS alustalta valitsemaan luettavan kirjan lukupiirin. Kesällä ehdit lukea kirjan.
30.8.2024 ja 15.11.2024 lähipäivät kampuksella.
Viestintäkanava ja lisätietoja
YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin. Avoimesta AMK:sta max. 3 opiskelijaa
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi kohdistuu opintojakson aikana suoritettaviin oppimistehtäviin (lukupiirityöskentely hyväksytty/hylätty & raportti 0-5). Raportin arviointikehikko löytyy tehtävänannon yhteydestä.
Hylätty (0)
Hylätty: Ei ole palauttanut tehtäviä eikä osallistunut kontaktiopetukseen. Palautetut tehtävät eivät vastaa tehtävänantoihin.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Tyydyttävä: On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut kontaktiopetukseen. Osoittaa hallitsevansa opintojakson sisällöt pääpiirteittäin.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Hyvä: On palauttanut kaikki tehtävät ajallaan ja osallistunut kontaktiopetukseen. Osoittaa hallitsevansa opintojakson sisällöt hyvin, ja osaavansa myös soveltaa oppimaansa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä: On palauttanut kaikki tehtävät ajallaan ja osallistunut kontaktiopetukseen. Osoittaa opintojakson sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamista.
Ilmoittautumisaika
24.04.2023 - 08.08.2023
Ajoitus
09.05.2023 - 15.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta / Master School
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 35
Koulutus
- Tradenomi (ylempi AMK), SOTE-palvelujen ja -liiketoiminnan johtaminen
Opettaja
- Heli Aramo-Immonen
- Tuuli Lahti
Ajoitusryhmät
- Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää (Koko: 3. Avoin AMK: 3.)
Ryhmät
-
YSPLIS22Tradenomi (ylempi AMK), SOTE-palvelujen ja -liiketoiminnan johtaminen
Pienryhmät
- Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
• osaa analysoida ja kehittää itseään johtajana sosiaali- ja terveysalalla
• tunnistaa eri johtamistyylejä ja ymmärtää niiden merkityksen työyhteisölle
Sisältö
Opintojakson sisältö
• itsensä johtaminen
• johtajuudessa kehittyminen
• johtamistyylin ja – käyttäytymisen merkitys työyhteisölle ja työhyvinvoinvoinnille
• uudistuva sosiaali- ja terveysalan asiantuntijakuva
Oppimateriaalit
Verkko-oppimisympäristössä ilmoitettu lähdemateriaali ja opiskelijan itsensä hankkimat lisämateriaalit.
Opetusmenetelmät
- Toiminnallinen kontaktiopetus
- Perehtyminen opintojakson kirjallisuuteen ja tähän liittyvä lukupiirityöskentely
- Kirjallinen raportti
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Innovaatiopedagogiikka on keskiössä kaikissa Turun ammattikorkeakoulun (YAMK) koulutuksissa. Opiskelijat opiskelevat työnsä ohessa ongelmalähtöisesti ja teoriaa käytäntöihin soveltaen. Tämä opintojakso sisältää kontaktiopetusta, pienryhmätyöskentelyä ja itsenäistä opiskelua.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaista suoritustapaa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Itsenäinen opiskelu: 88h
Kontaktiopetus: 16h
Lukupiirityöskentely: 25h
Työskentely verkko-oppimisympäristössä: 4h
Työmäärämitoitus on suuntaa-antava opintojakson osaamistavoitteiden saavuttamiseksi. Opintojaksossa hankittua osaamista arvioidaan tehtävien ja muiden suoritteiden kautta.
Sisällön jaksotus
Opintojakson suoritettuaan opiskelija tunnistaa erilaisia johtamisoppeja, sekä osaa analysoida ja kehittää itseään johtajana.
Viestintäkanava ja lisätietoja
YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin. Avoimesta AMK:sta max. 3 opiskelijaa
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi kohdistuu opintojakson aikana suoritettaviin oppimistehtäviin. Raportin arviointikehikko löytyy tehtävänannon yhteydestä.
Hylätty (0)
Hylätty: Ei ole palauttanut tehtäviä eikä osallistunut kontaktiopetukseen. Palautetut tehtävät eivät vastaa tehtävänantoihin.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Tyydyttävä: On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut kontaktiopetukseen. Osoittaa hallitsevansa opintojakson sisällöt pääpiirteittäin.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Hyvä: On palauttanut kaikki tehtävät ajallaan ja osallistunut kontaktiopetukseen. Osoittaa hallitsevansa opintojakson sisällöt hyvin, ja osaavansa myös soveltaa oppimaansa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä: On palauttanut kaikki tehtävät ajallaan ja osallistunut kontaktiopetukseen. Osoittaa opintojakson sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamista.