KehittämismenetelmäosaaminenLaajuus (5 op)
Tunnus: TH00BP37
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· johtaa työelämän kehittämisprojektia
· hyödyntää projektijohtamisen erilaisia käytäntöjä
· käyttää tarkoituksenmukaisia kehittämismenetelmiä
· suunnitella kehittämisprojektinsa tuotosten implementoinnin
Sisältö
· Osallistavan työelämän kehittämisprojektin suunnittelu
· Kehittämisprojektin hallinta ja johtaminen
· Työelämän kehittämismenetelmät
· Kehittämisprojektin arviointi ja tuotosten implementointi
Ilmoittautumisaika
01.05.2024 - 20.09.2024
Ajoitus
18.09.2024 - 20.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi / Master School
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, terveyden edistäminen
Opettaja
- Salla Grommi
- Tiina Murto
Ajoitusryhmät
- Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää. (Koko: 5. Avoin AMK: 5.)
Ryhmät
-
YTUTSS24Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, tutkimusryhmäopinnot
-
YKLAMS24Kliininen asiantuntijuus (ylempi AMK), mielenterveys ja päihdetyö, S24
-
YTERTES24Terveysteknologia
-
YERISOS24Erityissosiaaliohjaus
-
YTEDS24VTerveyden edistäminen (ylempi AMK), verkko, S24
-
YKLABS24Kliininen asiantuntija, bioanalytiikka (ylempi AMK), S24
-
YKUNLIS24Kuntoutuksen ja liikunnan integraatio
-
YTEKES24VSosiaali- ja terveysalan kehittämisen ja johtamisen koulutus, S24 (verkko)
Pienryhmät
- Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää.
Tavoitteet
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· johtaa työelämän kehittämisprojektia
· hyödyntää projektijohtamisen erilaisia käytäntöjä
· käyttää tarkoituksenmukaisia kehittämismenetelmiä
· suunnitella kehittämisprojektinsa tuotosten implementoinnin
Sisältö
· Osallistavan työelämän kehittämisprojektin suunnittelu
· Kehittämisprojektin hallinta ja johtaminen
· Työelämän kehittämismenetelmät
· Kehittämisprojektin arviointi ja tuotosten implementointi
Oppimateriaalit
Itslearningissa ovat linkit kirjallisuuteen, www-sivuille ja opetusvideoihin.
Opetusmenetelmät
Itsenäinen ja ryhmätyöskentely. 4 oppimistehtävää, joista kolme ryhmätehtävää ja yksi itsenäinen (ei arvioitava) orientaatiotehtävä
Ryhmätehtävät tehdään monialaisissa ryhmissä (noin 5-6 hlö / ryhmä), samat ryhmät kaikissa tehtävissä. Ryhmät jaetaan infotunnit (18.9.24) jälkeen.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Tenttiä ei ole.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Verkko-toteutus: tarkemmat tiedot tehtävistä löydät Itslearningista.
Opintojakson aloitusinfo verkossa ke 18.9.24 Master Schoolin koulutusten yhteisessä infossa.
Kurssi alkaa opintojakson aloitusinfon jälkeen.
Oppimistehtävät Itslearningissa ohjaavat pedagogisia ratkaisuja osatehtävittäin.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei ole.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Oppimistehtävät:
1. Kehittämisprojektin prosessi (orientaatiotehtävä/yksilö)
2. Kehittämisen menetelmät (ryhmätehtävä): posteri valitusta menetelmästä ja vertaispalaute muiden ryhmien postereista
3. Kehittämistoiminnan johtaminen: essee (ryhmätehtävä)
4. Arviointi- ja juurruttamismenetelmät: essee (ryhmätehtävä)
Sisällön jaksotus
Tavoitteet:
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa
· johtaa työelämän kehittämisprojektia
· hyödyntää projektijohtamisen erilaisia käytäntöjä
· käyttää tarkoituksenmukaisia kehittämismenetelmiä
· suunnitella kehittämisprojektinsa tuotosten implementoinnin
Sisältö:
- Osalliistavan työelämän kehittämisprosessin suunnittelu
- Kehittämisprojektin hallinta ja johtaminen
- Osallistavia työelämän kehittämismenetelmiä
- Kehittämisprojektin arviointi ja tuotosten juurruttaminen / implementointi
Viestintäkanava ja lisätietoja
Avoin AMK: maksimi 5 opiskelijaa.
On YAMK-opintoja eikä sovellu perustutkintoon.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kehittämistoiminnan johtaminen ja Kehittämistoiminnan arviointi ja juurruttaminen: T1 - K5.
Muut tehtävät: hyväksytty / hylätty
Opintojakson hyväksytty suoritus edellyttää kaikkien tehtävien suorittamista Itslearningissa ilmoitetussa aikataulussa.
Hylätty (0)
Kehittämistoiminnan johtaminen:
Työssä ei ole käsitelty kehittämistoiminnan johtajuutta ja se ei vastaa tehtävän annon kysymyksiin. Siinä ei ole aiheeseen liittyvää teoreettista tietoa. Työn keskeinen sisältö jää epäselväksi.
Kehittämistoiminnan arviointi ja juurruttaminen:
Työssä käsitellään vain joko arviointia tai juurruttamista. Siinä ei ole aiheeseen liittyvää teoreettista tietoa. Myös analysointi ja pohdinta puuttuvat kokonaan.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Kehittämistoiminnan johtaminen:
Työssä on käsitelty kehittämistoiminnan johtajuutta, mutta se on niukkaa ja pinnallista, ja enimmäk-seen toteavaa (ei-analyyttistä). Tehtävässä on vastattu ainakin osittain tehtävän annon kysymyksiin. Kirjallisuutta on käytetty jonkin verran, mutta se on yksipuolista, ja teoreettinen tieto jää irralleen tiedon soveltamisesta. Työssä pystytään välittämään työn keskeinen sisältö. Sen selkeydessä voi olla puutteita ja kielellisessä ilmaisussa epätarkkuutta.
Kehittämistoiminnan arviointi ja juurruttaminen:
Työssä on käsitelty kehittämistyön arviointia ja juurruttamista, mutta käsittely on niukkaa ja pinnallista tai puutteellista. Aiheen käsittely on enimmäkseen vain toteavaa (ei-analyyttistä) ja teoreettinen tieto jää vähäiseksi ja/tai irralliseksi.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Kehittämistoiminnan johtaminen:
Työssä pyritään tarkastelemaan analysoivasti kehittämistoiminnan johtajuutta, mutta tarkastelu voisi olla syvällisempää ja monipuolisempaa. Työssä vastataan tehtäväksi annon kysymyksiin. Työssä on käytetty teoreettista tietoainesta oma ajattelun tukena. Työstä välittyy perehtyneisyys käsiteltävään asiaan, ja teoriatietoa pyritään soveltamaan tehtäväksi antoon liittyvien kysymysten tarkasteluun. Asiat esitetään pääosin selkeästi ja työ muodostaa selkeän kokonaisuuden.
Kehittämistoiminnan arviointi ja juurruttaminen:
Työssä pyritään kehittämistyön arvioinnin ja juurruttamisen menetelmien ja näkökulmien analysoivaan tarkasteluun sekä tutkivaan ja pohtivaan otteeseen. Työstä välittyy perehtyneisyys käsiteltävään aiheeseen. Teoriatietoa pyritään soveltamaan aiheeseen. Tarkastelu jää kuitenkin pintapuoleiseksi ja/tai yksipuoliseksi.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kehittämistoiminnan johtaminen:
Työssä tarkastellaan syvällisesti, analysoivasti ja monipuolisesti kehittämistoiminnan johtajuutta ja vastataan selkeästi tehtäväksi annon kaikkiin kysymyksiin. Työssä käytetään laajasti teoreettista tietoainesta oman ajattelun tukena. Työssä kyetään hyödyntämään ja myös kyseenalaistamaan tie-toa, asioita ja ilmiöitä sekä perustelemaan erilaisia näkemyksiä teoriaan pohjautuen ja lähdeaineis-toon viitaten. Asiat esitetään erittäin selkeästi, käytetään selkeää ja hyvää kieltä ja työ muodostaa huolellisen ja viimeistellyn kokonaisuuden.
Kehittämistoiminnan arviointi ja juurruttaminen:
Työssä tarkastellaan syvällisesti, analysoivasti ja monipuolisesti arviointia ja juurruttamista kehittämistyössä ja sen menetelmiä/näkökulmia. Työssä käytetään teoreettista tietoainesta oman ajattelun tukena. Työssä välittyy tutkiva ja pohtiva ote suhteessa tietoon ja omaan ajatteluun kehittämistyön arviointiin ja juurruttamiseen liittyen. Työssä kyetään hyödyntämään ja kyseenalaistamaan tietoa ja asioita sekä perustelemaan erilaisia näkemyksiä teoreettisella tiedolla.
Ilmoittautumisaika
02.12.2023 - 25.01.2024
Ajoitus
24.01.2024 - 02.06.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi / Master School
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 150
Koulutus
- Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, terveyden edistäminen
Opettaja
- Tiina Murto
- Maarit Janhunen
Ajoitusryhmät
- Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää (Koko: 5. Avoin AMK: 5.)
Ryhmät
-
YKLASK24Kliininen asiantuntijuus (ylempi AMK), syöpää sairastavan hoito, K24
-
YTEEDK24Terveyden edistämisen koulutus, K23
-
YGEROK24VGerontologinen asiantuntijuus, K24 (verkko)
-
YTEKEK24Sosiaali- ja terveysalan kehittämisen ja johtamisen koulutus, K24
Pienryhmät
- Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää
Tavoitteet
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· johtaa työelämän kehittämisprojektia
· hyödyntää projektijohtamisen erilaisia käytäntöjä
· käyttää tarkoituksenmukaisia kehittämismenetelmiä
· suunnitella kehittämisprojektinsa tuotosten implementoinnin
Sisältö
· Osallistavan työelämän kehittämisprojektin suunnittelu
· Kehittämisprojektin hallinta ja johtaminen
· Työelämän kehittämismenetelmät
· Kehittämisprojektin arviointi ja tuotosten implementointi
Oppimateriaalit
Itslearningissa ovat linkit kirjallisuuteen, www-sivuille ja opetusvideoihin.
Opetusmenetelmät
Itsenäinen ja ryhmätyöskentely. 4 oppimistehtävää, joista kolme ryhmätehtävää ja yksi itsenäinen (ei arvioitava) orientaatiotehtävä
Ryhmätehtävät tehdään monialaisissa ryhmissä (5-6 hlö / ryhmä), samat ryhmät kaikissa tehtävissä. Ryhmät valitaan itse Itslearningissa erillisen ohjeen mukaan.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Tenttiä ei ole.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Verkko-toteutus: tarkemmat tiedot tehtävistä löydät Itslearningista.
Opintojakson aloitusinfo verkossa ti 23.1.24 klo: 14.30-15.15
https://turkuamk.zoom.us/j/66722388736
Kurssi alkaa opintojakson aloitusinfon jälkeen.
Oppimistehtävät Itslearningissa ohjaavat pedagogisia ratkaisuja osatehtävittäin.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei ole.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Oppimistehtävät:
1. Kehittämisprojektin prosessi (orientaatiotehtävä/yksilö)
2. Kehittämisen menetelmät (ryhmätehtävä): posteri valitusta menetelmästä ja vertaispalaute muiden ryhmien postereista
3. Kehittämistoiminnan johtaminen: essee (ryhmätehtävä)
4. Arviointi- ja juurruttamismenetelmät: essee (ryhmätehtävä)
Sisällön jaksotus
Tavoitteet:
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa
· johtaa työelämän kehittämisprojektia
· hyödyntää projektijohtamisen erilaisia käytäntöjä
· käyttää tarkoituksenmukaisia kehittämismenetelmiä
· suunnitella kehittämisprojektinsa tuotosten implementoinnin
Sisältö:
- Osalliistavan työelämän kehittämisprosessin suunnittelu
- Kehittämisprojektin hallinta ja johtaminen
- Osallistavia työelämän kehittämismenetelmiä
- Kehittämisprojektin arviointi ja tuotosten juurruttaminen / implementointi
Viestintäkanava ja lisätietoja
Avoin AMK: maksimi 5 opiskelijaa.
On YAMK-opintoja eikä sovellu perustutkintoon.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kehittämistoiminnan johtaminen ja Kehittämistoiminnan arviointi ja juurruttaminen: T1 - K5 (arviointikriteerit Itslearningissa).
Muut tehtävät: hyväksytty / hylätty
Opintojakson hyväksytty suoritus edellyttää kaikkien tehtävien suorittamista Itslearningissa ilmoitetussa aikataulussa.
Ilmoittautumisaika
06.04.2023 - 13.09.2023
Ajoitus
13.09.2023 - 15.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi / Master School
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
50 - 150
Koulutus
- Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, terveyden edistäminen
Opettaja
- Tiina Murto
- Maarit Janhunen
Ajoitusryhmät
- Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää (Koko: 5. Avoin AMK: 5.)
Ryhmät
-
YKLAMS23Kliininen asiantuntijuus (ylempi AMK), mielenterveys ja päihdetyö, S23
-
YKUNLIS23Kuntoutuksen ja liikunnan integraatio
-
YTERTES23Terveysteknologia
-
YKLAPS23Kliininen asiantuntijuus (ylempi AMK), palliatiivinen hoito, S23
-
YERISOS23Erityissosiaaliohjaus
-
YTEKES23VSosiaali- ja terveysalan kehittämisen ja johtamisen koulutus, S23 (verkko)
-
YTEDS23VTerveyden edistäminen (ylempi AMK), verkko, S23
Pienryhmät
- Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää
Tavoitteet
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· johtaa työelämän kehittämisprojektia
· hyödyntää projektijohtamisen erilaisia käytäntöjä
· käyttää tarkoituksenmukaisia kehittämismenetelmiä
· suunnitella kehittämisprojektinsa tuotosten implementoinnin
Sisältö
· Osallistavan työelämän kehittämisprojektin suunnittelu
· Kehittämisprojektin hallinta ja johtaminen
· Työelämän kehittämismenetelmät
· Kehittämisprojektin arviointi ja tuotosten implementointi
Oppimateriaalit
Itslearningissa ovat linkit kirjallisuuteen, www-sivuille ja opetusvideoihin.
Opetusmenetelmät
Itsenäinen ja ryhmätyöskentely. 4 oppimistehtävää, joista kolme ryhmätehtävää ja yksi itsenäinen (ei arvioitava) orientaatiotehtävä
Ryhmätehtävät tehdään monialaisissa ryhmissä (5-6 hlö / ryhmä), samat ryhmät kaikissa tehtävissä. Ryhmät valitaan itse Itslearningissa erillisen ohjeen mukaan.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Tenttiä ei ole.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Verkko-toteutus: tarkemmat tiedot tehtävistä löydät Itslearningista.
Opintojakson aloitusinfo verkossa 13.9.2023 klo: 15-15.45.
Kurssi alkaa virallisesti 18.9.2023.
Oppimistehtävät Itslearningissa ohjaavat pedagogisia ratkaisuja osatehtävittäin.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei ole.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Oppimistehtävät:
1. Kehittämisprojektin prosessi (orientaatiotehtävä/yksilö)
2. Kehittämisen menetelmät (ryhmätehtävä): posteri valitusta menetelmästä ja vertaispalaute muiden ryhmien postereista
3. Kehittämistoiminnan johtaminen: essee (ryhmätehtävä)
4. Arviointi- ja juurruttamismenetelmät: essee (ryhmätehtävä)
Sisällön jaksotus
Tavoitteet:
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa
· johtaa työelämän kehittämisprojektia
· hyödyntää projektijohtamisen erilaisia käytäntöjä
· käyttää tarkoituksenmukaisia kehittämismenetelmiä
· suunnitella kehittämisprojektinsa tuotosten implementoinnin
Sisältö:
- Osalliistavan työelämän kehittämisprosessin suunnittelu
- Kehittämisprojektin hallinta ja johtaminen
- Osallistavia työelämän kehittämismenetelmiä
- Kehittämisprojektin arviointi ja tuotosten juurruttaminen / implementointi
Viestintäkanava ja lisätietoja
Avoin AMK: maksimi 5 opiskelijaa.
On YAMK-opintoja eikä sovellu perustutkintoon.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kehittämistoiminnan johtaminen ja Kehittämistoiminnan arviointi ja juurruttaminen: T1 - K5 (arviointikriteerit Itslearningissa)
Muut tehtävät: hyväksytty / hylätty
Opintojakson hyväksytty suoritus edellyttää kaikkien tehtävien suorittamista sovitussa aikataulussa.
Ilmoittautumisaika
30.11.2022 - 30.01.2023
Ajoitus
23.01.2023 - 28.05.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 150
Koulutus
- Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, terveyden edistäminen
Opettaja
- Tiina Murto
- Maarit Janhunen
Ryhmät
-
YGEROK23VGerontologinen asiantuntijuus, K23 (verkko)
-
YTEKEK23Sosiaali- ja terveysalan kehittämisen ja johtamisen koulutus, K23
-
YTEEDK23Terveyden edistämisen koulutus, K23
Tavoitteet
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· johtaa työelämän kehittämisprojektia
· hyödyntää projektijohtamisen erilaisia käytäntöjä
· käyttää tarkoituksenmukaisia kehittämismenetelmiä
· suunnitella kehittämisprojektinsa tuotosten implementoinnin
Sisältö
· Osallistavan työelämän kehittämisprojektin suunnittelu
· Kehittämisprojektin hallinta ja johtaminen
· Työelämän kehittämismenetelmät
· Kehittämisprojektin arviointi ja tuotosten implementointi
Oppimateriaalit
Itslearningissa ovat linkit kirjallisuuteen, www-sivuille ja opetusvideoihin.
Opetusmenetelmät
Itsenäinen ja ryhmätyöskentely.
Ryhmätehtävät tehdään monialaisissa, ennalta jaetuissa ryhmissä (4-5 hlö / ryhmä).
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Tenttiä ei ole.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Verkko-toteutus: tarkemmat tiedot tehtävistä löydät Itslearningista.
Oppimistehtävät Itslearningissa ohjaavat pedagogisia ratkaisuja osatehtävittäin.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei ole.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Oppimistehtävät:
1. Orientoiva itsenäinen tehtävä (ei arviointia)
2.. Kehittämisen menetelmät (ryhmätehtävä): posteri valitusta menetelmästä ja vertaispalaute muiden ryhmien postereista
3. Kehittämistoiminnan johtaminen: essee (ryhmätehtävä)
4. Arviointi- ja juurruttamismenetelmät: essee (ryhmätehtävä)
Sisällön jaksotus
Opintojakson ajoitus: 6.2.-28.5.2023.
Opintojakso aukeaa Itslearningissa vkolla 5 ja siellä ilmoitetaan tarkempi aikataulu.
Tavoitteet:
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa
· johtaa työelämän kehittämisprojektia
· hyödyntää projektijohtamisen erilaisia käytäntöjä
· käyttää tarkoituksenmukaisia kehittämismenetelmiä
· suunnitella kehittämisprojektinsa tuotosten implementoinnin
Sisältö:
- Osalliistavan työelämän kehittämisprosessin suunnittelu
- Kehittämisprojektin hallinta ja johtaminen
- Osallistavia työelämän kehittämismenetelmiä
- Kehittämisprojektin arviointi ja tuotosten juurruttaminen / implementointi
Viestintäkanava ja lisätietoja
Avoin AMK: maksimi 5 opiskelijaa.
On YAMK-opintoja eikä sovellu perustutkintoon.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kehittämistoiminnan johtaminen sekä Arviointi- ja juurruttamismenetelmät: T1 - K5 (arviointikriteerit Itslearningissa)
Kehittämisen menetelmät posteri: hyväksytty / hylätty
Opintojakson hyväksytty suoritus edellyttää kaikkien tehtävien suorittamista sovitussa aikataulussa.
Ilmoittautumisaika
02.05.2022 - 21.09.2022
Ajoitus
21.09.2022 - 31.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, terveyden edistäminen
Opettaja
- Anu Vaihekoski
- Tiina Murto
- Camilla Granholm
Ajoitusryhmät
- Vain avoimen AMK:n opiskelijoille (Koko: 5. Avoin AMK: 5.)
Ryhmät
-
YKLAOS22Kliininen asiantuntijuus (ylempi AMK), omahoito ja kansansairaudet, S22
-
YKLAMS22Kliininen asiantuntijuus (ylempi AMK), mielenterveys ja päihdetyö, S22
-
YKUNLIS22Kuntoutuksen ja liikunnan integraatio
-
YERISOS22Erityissosiaaliohjaus
-
YKLABS22Kliininen asiantuntija, bioanalytiikka (ylempi AMK), S22
-
YTEDS22VTerveyden edistäminen (ylempi AMK), verkko, S22
-
YTEKES22VSosiaali- ja terveysalan kehittämisen ja johtamisen koulutus, S22 (verkko)
-
YTERTES22Terveysteknologia
Pienryhmät
- Vain avoimen AMK:n opiskelijoille
Tavoitteet
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· johtaa työelämän kehittämisprojektia
· hyödyntää projektijohtamisen erilaisia käytäntöjä
· käyttää tarkoituksenmukaisia kehittämismenetelmiä
· suunnitella kehittämisprojektinsa tuotosten implementoinnin
Sisältö
· Osallistavan työelämän kehittämisprojektin suunnittelu
· Kehittämisprojektin hallinta ja johtaminen
· Työelämän kehittämismenetelmät
· Kehittämisprojektin arviointi ja tuotosten implementointi
Oppimateriaalit
Itslearningissa ovat linkit kirjallisuuteen, www-sivuille ja opetusvideoihin.
Opetusmenetelmät
Itsenäinen ja ryhmätyöskentely. 4 oppimistehtävää, joista kaksi yksilötehtävää ja kaksi ryhmätehtävää.
Ryhmätehtävät tehdään monialaisissa, ennalta jaetuissa ryhmissä (4-5 hlö / ryhmä).
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Tenttiä ei ole.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Verkko-toteutus: tarkemmat tiedot tehtävistä löydät Itslearningista.
Opintojakson aloitusinfo 21.9.2022.
Oppimistehtävät Itslearningissa ohjaavat pedagogisia ratkaisuja osatehtävittäin.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei ole.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Oppimistehtävät:
1. Kehittämisprojektin prosessi (yksilötehtävä)
2. Kehittämisen menetelmät (ryhmätehtävä): posteri valitusta menetelmästä ja vertaispalaute muiden ryhmien postereista
3. Kehittämistoiminnan johtaminen: essee (yksilötehtävä)
4. Arviointi- ja juurruttamismenetelmät: essee (ryhmätehtävä)
Sisällön jaksotus
Tavoitteet:
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa
· johtaa työelämän kehittämisprojektia
· hyödyntää projektijohtamisen erilaisia käytäntöjä
· käyttää tarkoituksenmukaisia kehittämismenetelmiä
· suunnitella kehittämisprojektinsa tuotosten implementoinnin
Sisältö:
- Osalliistavan työelämän kehittämisprosessin suunnittelu
- Kehittämisprojektin hallinta ja johtaminen
- Osallistavia työelämän kehittämismenetelmiä
- Kehittämisprojektin arviointi ja tuotosten juurruttaminen / implementointi
Viestintäkanava ja lisätietoja
Avoin AMK: maksimi 5 opiskelijaa.
On YAMK-opintoja eikä sovellu perustutkintoon.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kehittämistoiminnan johtaminen (yksilötyö): T1 - K5 (arviointikriteerit Itslearningissa)
Muut tehtävät: hyväksytty / hylätty
Opintojakson hyväksytty suoritus edellyttää kaikkien tehtävien suorittamista sovitussa aikataulussa.
Ilmoittautumisaika
02.12.2021 - 31.01.2022
Ajoitus
02.02.2022 - 31.07.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, terveyden edistäminen
Opettaja
- Tiina Murto
- Marjo Salmela
Ajoitusryhmät
- Pienryhmä 1 (Koko: 5. Avoin AMK: 5.)
Ryhmät
-
YGEROK22VGerontologinen asiantuntijuus, K22 (verkko)
-
YKLASK22Kliininen asiantuntijuus (ylempi AMK), syöpää sairastavan hoito, K22
-
YTEKEK22Sosiaali- ja terveysalan kehittämisen ja johtamisen koulutus, K22
-
YTEEDK22Terveyden edistämisen koulutus, K22
Pienryhmät
- Pienryhmä 1
Tavoitteet
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· johtaa työelämän kehittämisprojektia
· hyödyntää projektijohtamisen erilaisia käytäntöjä
· käyttää tarkoituksenmukaisia kehittämismenetelmiä
· suunnitella kehittämisprojektinsa tuotosten implementoinnin
Sisältö
· Osallistavan työelämän kehittämisprojektin suunnittelu
· Kehittämisprojektin hallinta ja johtaminen
· Työelämän kehittämismenetelmät
· Kehittämisprojektin arviointi ja tuotosten implementointi
Oppimateriaalit
Itslearningissa ovat linkit kirjallisuuteen, www-sivuille ja opetusvideoihin.
Opetusmenetelmät
Itsenäinen ja ryhmätyöskentely. 4 oppimistehtävää, joista kaksi yksilötehtävää ja kaksi ryhmätehtävää.
Ryhmätehtävät tehdään monialaisissa, ennalta jaetuissa ryhmissä (4-5 hlö / ryhmä).
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Tenttiä ei ole.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Verkko-toteutus: tarkemmat tiedot tehtävistä löydät Itslearningista.
Opintojakson aloitusinfo 2.2.2022 klo 9.30 - 10.15, ICT_B1047 Alpha.
Oppimistehtävät Itslearningissa ohjaavat pedagogisia ratkaisuja osatehtävittäin.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei ole.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Oppimistehtävät:
1. Kehittämisprojektin prosessi (yksilötehtävä)
2. Kehittämisen menetelmät (ryhmätehtävä): posteri valitusta menetelmästä ja vertaispalaute muiden ryhmien postereista
3. Kehittämistoiminnan johtaminen: essee (yksilötehtävä)
4. Arviointi- ja juurruttamismenetelmät: essee (ryhmätehtävä)
Sisällön jaksotus
Tavoitteet:
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa
· johtaa työelämän kehittämisprojektia
· hyödyntää projektijohtamisen erilaisia käytäntöjä
· käyttää tarkoituksenmukaisia kehittämismenetelmiä
· suunnitella kehittämisprojektinsa tuotosten implementoinnin
Sisältö:
- Osalliistavan työelämän kehittämisprosessin suunnittelu
- Kehittämisprojektin hallinta ja johtaminen
- Osallistavia työelämän kehittämismenetelmiä
- Kehittämisprojektin arviointi ja tuotosten juurruttaminen / implementointi
Viestintäkanava ja lisätietoja
Avoin AMK: maksimi 5 opiskelijaa.
On YAMK-opintoja eikä sovellu perustutkintoon.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kehittämistoiminnan johtaminen (yksilötyö): T1 - K5 (arviointikriteerit Itslearningissa)
Muut tehtävät: hyväksytty / hylätty
Opintojakson hyväksytty suoritus edellyttää kaikkien tehtävien suorittamista sovitussa aikataulussa.