Siirry suoraan sisältöön

Myynti ja asiakkuudetLaajuus (5 op)

Tunnus: 3221018

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- kuvata onnistuneen myyntityön edellytykset
- suunnitella ja kehittää yrityksen tai yhteisön tuotteiden tai palvelujen myyntiä
- erotella myyntiprosessin vaiheet tuotteiden tai palvelujen myynnissä
- arvioida asiakaspotentiaalia ja kartoittaa asiakkaiden tarpeita
- selittää kuluttajien ja organisaatioiden ostokäyttäytymistä

Sisältö

Opintojaksolla käsitellään onnistuneen myyntityön edellytykset, myyntiprosessin vaiheet, myynnin suunnittelu ja johtaminen, asiakaspotentiaalin tunnistaminen, asiakasymmärrys, kuluttajien ja organisaatioiden ostokäyttäytyminen sekä asiakassuhteiden johtaminen.

Ilmoittautumisaika

02.12.2023 - 31.01.2024

Ajoitus

01.01.2024 - 31.07.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Taideakatemia

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 30

Koulutus
  • Mediatuotannon koulutus
Opettaja
  • Timo Linnossuo
Vastuuopettaja

Timo Linnossuo

Ryhmät
  • MMEDTK23V
    Mediatuotanto, verkko, kevät 2023

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- kuvata onnistuneen myyntityön edellytykset
- suunnitella ja kehittää yrityksen tai yhteisön tuotteiden tai palvelujen myyntiä
- erotella myyntiprosessin vaiheet tuotteiden tai palvelujen myynnissä
- arvioida asiakaspotentiaalia ja kartoittaa asiakkaiden tarpeita
- selittää kuluttajien ja organisaatioiden ostokäyttäytymistä

Sisältö

Opintojaksolla käsitellään onnistuneen myyntityön edellytykset, myyntiprosessin vaiheet, myynnin suunnittelu ja johtaminen, asiakaspotentiaalin tunnistaminen, asiakasymmärrys, kuluttajien ja organisaatioiden ostokäyttäytyminen sekä asiakassuhteiden johtaminen.

Sisällön jaksotus

Verkkotapaamiset:
10.1.2024
21.2.2024
13.3.2024
3.4.2024
17.4.2024

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

02.12.2022 - 31.01.2023

Ajoitus

01.01.2023 - 30.04.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Taideakatemia

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

10 - 25

Koulutus
  • Mediatuotannon koulutus
Opettaja
  • Markus Hatakka
  • Timo Linnossuo
Vastuuopettaja

Markus Hatakka

Ryhmät
  • MMEDTK22V
    Mediatuotanto, verkko, kevät 2022

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- kuvata onnistuneen myyntityön edellytykset
- suunnitella ja kehittää yrityksen tai yhteisön tuotteiden tai palvelujen myyntiä
- erotella myyntiprosessin vaiheet tuotteiden tai palvelujen myynnissä
- arvioida asiakaspotentiaalia ja kartoittaa asiakkaiden tarpeita
- selittää kuluttajien ja organisaatioiden ostokäyttäytymistä

Sisältö

Opintojaksolla käsitellään onnistuneen myyntityön edellytykset, myyntiprosessin vaiheet, myynnin suunnittelu ja johtaminen, asiakaspotentiaalin tunnistaminen, asiakasymmärrys, kuluttajien ja organisaatioiden ostokäyttäytyminen sekä asiakassuhteiden johtaminen.

Sisällön jaksotus

Verkkotapaamiset:
10.1.2023 klo 16-18
31.1.2023 klo 16-18
21.2.2023 klo 16-18
7.3.2023 klo 16-18

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

02.12.2021 - 31.01.2022

Ajoitus

01.01.2022 - 10.06.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Taideakatemia

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

15 - 23

Opettaja
  • Markus Hatakka
  • Timo Linnossuo
Vastuuopettaja

Markus Hatakka

Ajoitusryhmät
  • MMEDTK21V (Koko: 21. Avoin AMK: 0.)
  • Media-alan päiväopiskelijat (Koko: 2. Avoin AMK: 0.)
Pienryhmät
  • MMEDTK21V
  • Media-alan päiväopiskelijat

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- kuvata onnistuneen myyntityön edellytykset
- suunnitella ja kehittää yrityksen tai yhteisön tuotteiden tai palvelujen myyntiä
- erotella myyntiprosessin vaiheet tuotteiden tai palvelujen myynnissä
- arvioida asiakaspotentiaalia ja kartoittaa asiakkaiden tarpeita
- selittää kuluttajien ja organisaatioiden ostokäyttäytymistä

Sisältö

Opintojaksolla käsitellään onnistuneen myyntityön edellytykset, myyntiprosessin vaiheet, myynnin suunnittelu ja johtaminen, asiakaspotentiaalin tunnistaminen, asiakasymmärrys, kuluttajien ja organisaatioiden ostokäyttäytyminen sekä asiakassuhteiden johtaminen.

Opetusmenetelmät

Kontaktiopetus (verkkotapaamiset)
Itsenäinen työskentely
Pienryhmätyöskentely

Sisällön jaksotus

Verkkotapaamiset:
19.1. klo 16-16
9.2. klo 16-18
30.3. klo 16-18

Viestintäkanava ja lisätietoja

MMEDTK21V: 21 paikkaa
Media-alan päiväopiskelijat: 3 paikkaa

Arviointiasteikko

H-5