LiiketoimintaosaaminenLaajuus (10 op)
Tunnus: KH00DH36
Laajuus
10 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija perehtyy liiketoiminnan peruskäsitteisiin. Opiskelija saa valmiudet tulkita organisaation talousprosessin ja sen sidosryhmien välisiä vuorovaikutussuhteita sekä niiden merkitystä kannattavuuteen. Opiskelija perehtyy nykyaikaisen markkinointiajattelun keskeisiin piirteisiin. Opiskelija osaa kuvata ostokäyttäytymiseen ja segmentointiin vaikuttavista asioista ja selittää, miten kilpailukeinoja voidaan käyttää tavoiteltujen asiakassegmenttien saavuttamisessa.
Sisältö
- Liiketoiminnan peruskäsitteet
- Organisaation talousprosessi
- Yritysmuodot
- Nykyaikainen markkinointiajattelu
- Markkinoinnin toimintaympäristö
- Ostokäyttäytyminen ja segmentointi
- Markkinoinnin kilpailukeinot
- Yrityksen taloudellisuus ja kannattavuus
- Excelin ja Wordin perusteet