Siirry suoraan sisältöön

LiiketoimintaosaaminenLaajuus (10 op)

Tunnus: KH00DH36

Laajuus

10 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija perehtyy liiketoiminnan peruskäsitteisiin. Opiskelija saa valmiudet tulkita organisaation talousprosessin ja sen sidosryhmien välisiä vuorovaikutussuhteita sekä niiden merkitystä kannattavuuteen. Opiskelija perehtyy nykyaikaisen markkinointiajattelun keskeisiin piirteisiin. Opiskelija osaa kuvata ostokäyttäytymiseen ja segmentointiin vaikuttavista asioista ja selittää, miten kilpailukeinoja voidaan käyttää tavoiteltujen asiakassegmenttien saavuttamisessa.

Sisältö

- Liiketoiminnan peruskäsitteet
- Organisaation talousprosessi
- Yritysmuodot
- Nykyaikainen markkinointiajattelu
- Markkinoinnin toimintaympäristö
- Ostokäyttäytyminen ja segmentointi
- Markkinoinnin kilpailukeinot
- Yrityksen taloudellisuus ja kannattavuus
- Excelin ja Wordin perusteet