Vastuullinen projektijohtaminen kansainvälisessä toimintaympäristössäLaajuus (5 op)
Tunnus: MS00BP46
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
-Soveltaa vastuullisen projektijohtamisen periaatteita
-Soveltaa kestävän projektijohtamisen työkaluja ja menetelmiä käytännössä
-Johtaa monialaista projektia kansainvälisessä projektiympäristössä
-Soveltaa tarkoituksenmukaisia työkaluja hajautetun projektiryhmän johtamisessa
Sisältö
-Vastuullinen projektijohtaminen
-Kestävyys projektijohtamisessa
-Kansainvälisen tiimin johtaminen
-Kulttuurierojen merkitys projektitoiminnan johtamisessa
-Ihmisarvot projektijohtamisessa
-Hajautetun projektiryhmän johtaminen
Esitietovaatimukset
Projektin elinkaaren hallinta -moduulin suorittaminen hyväksytysti
Ilmoittautumisaika
01.11.2023 - 10.01.2024
Ajoitus
15.01.2024 - 31.05.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta / Master School
Opetuskielet
- Englanti
Koulutus
- Tradenomi (ylempi AMK), projektijohtaminen
Opettaja
- Tapani Kilpeläinen
- Mervi Varhelahti
Ajoitusryhmät
- Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää. (Koko: 5. Avoin AMK: 5.)
Ryhmät
-
VAVY2324Ammattikorkeakoulun yhteiset vapaasti valittavat (YAMK)
Pienryhmät
- Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää.
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
-Soveltaa vastuullisen projektijohtamisen periaatteita
-Soveltaa kestävän projektijohtamisen työkaluja ja menetelmiä käytännössä
-Johtaa monialaista projektia kansainvälisessä projektiympäristössä
-Soveltaa tarkoituksenmukaisia työkaluja hajautetun projektiryhmän johtamisessa
Sisältö
-Vastuullinen projektijohtaminen
-Kestävyys projektijohtamisessa
-Kansainvälisen tiimin johtaminen
-Kulttuurierojen merkitys projektitoiminnan johtamisessa
-Ihmisarvot projektijohtamisessa
-Hajautetun projektiryhmän johtaminen
Oppimateriaalit
OSA 1 JOHDATUS KESTÄVÄÄN KEHITYKSEEN
Materiaalit löydettävissä verkossa, osa tieteellisiä artikkeleja englannin kielellä. (ITSlearning)
OSA 2 KANSAINVÄLINEN PROJEKTITOIMINTA
Lähiopetuksessa esitettävät asiantuntija-aineistot koostuvat vapaamuotoisista materiaaleista ja luentokalvoista, jotka jaetaan opiskelijoille.
Kirjallisena oppimateriaalina käytetään Finnasta löytyvää kirjallisuutta ja aiheeseen liittyviä ajankohtaisia artikkeleita. Lukulistat ja materiaalit julkaistaan opintojakson Teams -kanavalla.
Opetusmenetelmät
PART 1 INTRODUCTION TO SUSTAINABILITY 15.1.2024-31.3.2024
Mainly self-paced, online learning in ITSlearning.
All necessary learning material is available online or can be retrieved online as the course progresses.
Working methods include independent exploration of topics and collaborative discussion (on an electronic platform, not requiring simultaneous discussion) of your own observations and learning.
PART 2 INTERNATIONAL PROJECT WORK (jointly with HU University of Applied Sciences Utrecht, Gilbert Silvius, April - May 2024)
Online (MS TEAMS!) mainly in international and multidisciplinary groups, group meetings on campus, visit to Utrecht
- Self-directed learning based on written material
Learning tasks:
- Pre-assignment
- Individual assignment
- International group assignment
- Referring to and giving peer feedback on learning tasks returned by other students
- Responding to and discussing queries related to the learning tasks as appropriate
- Face-to-face meetings (classroom or virtual):
- Exercise debriefing
- Working on and presenting group assignments
- Workshop-style work in class
- Expert lectures and visits
- Self-assessment
NOTE!
The course includes a travel to Utrecht (self-financed)
Turku visit by Utrecht students on 12-13.4.
Utrecht visit by Turku students on 17.5.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
no exam
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
The course will follow the guidelines of innovation pedagogy.
The course is divided into two parts:
PART 1 INTRODUCTION TO SUSTAINABILITY
Mainly independent, self-paced studying in ITSlearning. The section will end with a collaborative discussion (on an electronic platform, does not require simultaneous discussion) on the findings and learning.
The language of instruction is English.
PART 2 INTERNATIONAL PROJECT WORK
The course is run jointly with HU University of Applied Sciences Utrecht, Gilbert Silvius & students)
The language of instruction is English.
The learning environment is MS Teams.
An orientation task is used to prepare for the face-to-face training.
Part of the face-to-face teaching is teacher-led and teacher-guided discussion. The purpose of this part is to maximise the shared knowledge and understanding of the issues discussed between the group of students, the teachers and any expert guests.
The pedagogical model for the group task is problem-based learning. Students will work in international small groups and each group will critically examine real-life work projects in the light of the topics covered in the course. The group work will be finalised in a joint meeting, which will also reflect on the learning as a group.
The individual assignment will be a comprehensive written work related to the themes of the course.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
The course will be implemented as a blended learning course with 135 h of student work.
PART 1 INTRODUCTION TO SUSTAINABILITY about 55h mainly independent work
PART 2 INTERNATIONAL PROJECT WORK approximately 80h mainly virtual group work.
NOTE!
Turku visit by Utrecht students on 12.-13.4.
Utrecht visit by Turku students on 17.5.
Sisällön jaksotus
PART 1 INTRODUCTION TO SUSTAINABILITY autonomously 15.1.2024-31.3.2024
PART 2 INTERNATIONAL PROJECT WORK April - May 2024
Contact teaching days: 12-13 April in Turku & 17 May in Utrecht (HU, Gilbert Silvius)
PART 1 INTRODUCTION TO SUSTAINABILITY
-Background and History of Sustainability
-Sustainability and Economic System(s)
-Sustainability in Organizational Context
Circular economy, economics & sustainability, sustainable production
-Introduction to Circular Economy and its neighbouring concepts
-How to implement and assess Circular Economy in businesses
-Shared resources and business cooperation
PART 2 INTERNATIONAL PROJECT WORK (jointly with HU University of Applied Sciences Utrecht, Gilbert Silvius)
-Responsible project management
-Sustainability in project management
-Leading the international project team
-The importance of cultural differences in multicultural project management
-Human values in project management
-Leading a decentralized project team
Viestintäkanava ja lisätietoja
PARTICIPATION REQUIRES MASTERY OF THE BASICS OF PROJECT MANAGEMENT (for example Completion of the Project life cycle management module)
Language of instruction is English.
Please note that participants are expected to attend the Utrecht visit (self-financed)
Open Studies: 5 registrations
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
PART 1
assessment based on active participation in the PART 1 collaborative discussion that also show analytical and problem-oriented approach to the subject matter. The assessment scale is pass/fail.
PART 2
Assessment is based on the evaluation of documents and presentations related to individual and group activities. The assessment scale for the assignments is H-5.
In general, the assessment will pay attention to the following issues:
- The content and scope of the assignment are in line with the assignment layout.
- clarity of expression and structuring of the task
- Analytical and problem-oriented approach to the subject matter
- Reliability and validity of the methods presented are justified (including from a theoretical point of view)
- The subject matter is correct and sufficiently broad
- The text conveys a personal understanding of the issues
- The task provides a clear overview of the subject
The assessment criteria for individual assignments are described in more detail in the ITSLearning learning environment and/or on the course Teams channel for each assignment. The pre-task will not be assessed.
Hylätty (0)
Learning assignments and/or substitutes for attendance have not been returned successfully.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
PART 1 is APPROVED
PART 2: The assignment has produced an output in accordance with the terms of reference, but the output has been modest in content and limited in scope.
OSA1 on HYVÄKSYTTY
OSA 2: Tehtävä on tehty tehtävänannon mukaisen tuotoksen, mutta tuotos on jäänyt sisällöltään vaatimattomaksi ja laajuudeltaan suppeaksi.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
PART 1 is APPROVED
PART 2: The individual/group has mastered the key content of the course and the source material and has been able to use them in the preparation of the work. The assignment has been completed in accordance with the terms of reference and the returned document is of good content and scope.
OSA1 on HYVÄKSYTTY
OSA 2: Yksilö/ryhmä on omaksunut opintojakson ja lähdeaineiston keskeisen sisällön ja osannut hyödyntää näitä työn laatimisessa. Tehtävä on tehty tehtävänannon mukaisesti ja palautettu dokumentti on sisällöltään ja laajuudeltaan hyvä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
PART 1 is APPROVED
PART 2:The individual/group has an excellent understanding of the course content and the source material and has been able to use them effectively in their work. The individual/group has actively sought information, new solutions and perspectives. The document returned from the assignment is of excellent quality and scope. The returned document demonstrates a deep understanding of the source material and the ability to apply the lessons learned in a meaningful way.
OSA1 on HYVÄKSYTTY
OSA 2:Yksilö/ryhmä on omaksunut erinomaisesti opintojakson sekä lähdeaineiston sisällön ja osannut hyödyntää näitä työssään tehokkaasti. Yksilö/ryhmä on etsinyt aktiivisesti informaatiota, uusia ratkaisuja ja näkökulmia. Tehtävästä palautettu dokumentti on laadultaan ja laajuudeltaan erinomainen. Palautettu dokumentti osoittaa syvää perehtymistä lähdeaineistoihin sekä kykyä soveltaa näistä ammennettuja oppeja tarkoituksenmukaisella tavalla.
Esitietovaatimukset
Projektin elinkaaren hallinta -moduulin suorittaminen hyväksytysti
Ilmoittautumisaika
02.12.2022 - 22.01.2023
Ajoitus
01.01.2023 - 31.07.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus
Opetuskielet
- Suomi
- Englanti
Paikat
0 - 45
Koulutus
- Tradenomi (ylempi AMK), projektijohtaminen
Opettaja
- Tapani Kilpeläinen
- Mervi Varhelahti
- Kaisa Sorsa
Ryhmät
-
YPROTK23Tradenomi (ylempi AMK), projektijohtaminen
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
-Soveltaa vastuullisen projektijohtamisen periaatteita
-Soveltaa kestävän projektijohtamisen työkaluja ja menetelmiä käytännössä
-Johtaa monialaista projektia kansainvälisessä projektiympäristössä
-Soveltaa tarkoituksenmukaisia työkaluja hajautetun projektiryhmän johtamisessa
Sisältö
-Vastuullinen projektijohtaminen
-Kestävyys projektijohtamisessa
-Kansainvälisen tiimin johtaminen
-Kulttuurierojen merkitys projektitoiminnan johtamisessa
-Ihmisarvot projektijohtamisessa
-Hajautetun projektiryhmän johtaminen
Oppimateriaalit
Lähiopetuksessa esitettävät asiantuntija-aineistot koostuvat vapaamuotoisista materiaaleista ja luentokalvoista, jotka jaetaan opiskelijoille.
Kirjallisena oppimateriaalina käytetään Finnasta löytyvää kirjallisuutta ja aiheeseen liittyviä ajankohtaisia artikkeleita. Lukulistat ja materiaalit julkaistaan ITSLearning -oppimisympäristössä ja/tai opintojakson Teams -kanavalla.
Opetusmenetelmät
Oppiminen tapahtuu seuraavien menetelmien avulla:
- Kirjalliseen aineistoon perustuva itseohjautuva oppiminen
- Oppimistehtävät:
--- Ennakkotehtävä
--- Yksilötehtävä
--- Kansainväinen ryhmätehtävä
--- Muiden opiskelijoiden palauttamiin oppimistehtäviin perehtyminen ja vertaispalautteen antaminen näistä
--- Oppimistehtäviin liittyviin kyselyihin vastaaminen ja keskustelu tarpeen mukaan
- Lähitapaamiset (luokka- tai virtuaalinen tapaaminen):
--- Tehtävien purku
--- Ryhmätehtävien työstäminen ja esittäminen
--- Workshop-tyyppinen työskentely luokissa
--- Asiantuntijaluennot ja -vierailut
- Oman oppimisen arviointi opintojakson päätteeksi
HUOM!
Turku visit by Utrecht students on 21/22 april 2023.
Utrecht visit by Turku students on 16/17 june 2023.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Opintojakso toteutetaan innovaatiopedagogiikan suuntaviivojen noudattaen.
Osa lähiopetuksesta Osa lähiopetuksesta on opettajien johdattamaa ja ohjaamaa keskustelua. Tämän osan tarkoitus on, että opiskelijaryhmän, opettajien ja mahdollisten asiantuntijavieraiden yhteinen tieto ja ymmärrys käsiteltävistä asioista saadaan mahdollisimman hyvin koko ryhmän käyttöön.
Lähiopetukseen valmistaudutaan orientoivan tehtävän avulla.
Ryhmätehtävän pedagoginen malli on ongelmaperustainen oppiminen. Opiskelijat työskentelevät kansainvälisissä pienryhmissä ja kukin ryhmä tarkastelee kriittisesti todellisia työelämäprojekteja opintojaksolla käsiteltävien teemojen valossa. Ryhmätyöt puretaan yhteisessä (virtuaali)kokouksessa jossa myös reflektoidaan oppimista ryhmänä.
Yksilötehtävänä on laaja, opintojakson teemoihin liittyvä kirjallinen työ.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso toteutetaan monimuoto-opiskeluna jossa on 135 h opiskelijan työtä. TARKEMPI AIKATAULU PÄIVITETTÄÄN 2023 ALUSSA
Suunniteltu työtuntien jakautuminen:
- 4 h orientoivat tehtävät
- 21 h lähiopetus
- 80 h kansainvälinen ryhmätyö
- 30 h yksilötehtävä
HUOM!
Turku visit by Utrecht students on 21/22 april 2023.
Utrecht visit by Turku students on 16/17 june 2023.
Sisällön jaksotus
Oppimistavoitteet:
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- soveltaa kestävän projektijohtamisen työkaluja ja menetelmiä käytännössä
- johtaa monikulttuurista ja kansainvälistä projektiryhmää
- soveltaa tarkoituksenmukaisia työkaluja hajautetun/virtuaalisen projektiryhmän johtamisessa
- arvioida kriittisesti vastuullisen projektijohtamisen periaatteiden toteutumista omassa työssään
Opintojakson sisältö:
- vastuullisuus ja kestävyys projektijohtamisessa
- kansainvälisen tiimin johtaminen
- kulttuurierojen merkitys projektitoiminnan johtamisessa
- arvojen merkitys projektityössä
- hajautetun projektiryhmän johtaminen
Huhtikuu - Kesäkuu 2023
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakson arviointi perustuu yksilö- ja ryhmätehtäviin liittyvien dokumenttien ja esitysten arviointiin. Tehtävien arviointiasteikko on H-5.
Yleisesti arvioinnissa kiinnitetään huomiota seuraaviin asioihin:
- Sisältö ja käsittelyn laajuus vastaavat tehtävänasettelua
- Ilmaisu ja tehtävän jäsentely ovat selkeitä
- Aihetta on käsitelty analyyttisesti ja ongelmakeskeisesti
- Esitettyjen menetelmien luotettavuus ja pätevyys on perusteltu (myös teorian näkökulmasta)
- Asiasisältö on oikein ja riittävän laaja
- Tekstistä välittyy asioiden omakohtainen ymmärtäminen
- Tehtävä luo aiheesta selkeä kokonaiskuvan
Yksittäisten tehtävien arviointikriteerit kuvataan tarkemmin ITSLearning -oppimisympäristössä ja/tai kurssin Teams -kanavalla kunkin tehtävänannon yhteydessä. Ennakkotehtävää ei arvioida.
Hylätty (0)
Oppimistehtäviä ja/tai läsnäolon korvaavia tehtäviä ei ole palautettu hyväksytysti.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Tehtävä on tehty tehtävänannon mukaisen tuotoksen, mutta tuotos on jäänyt sisällöltään vaatimattomaksi ja laajuudeltaan suppeaksi.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Yksilö/ryhmä on omaksunut opintojakson ja lähdeaineiston keskeisen sisällön ja osannut hyödyntää näitä työn laatimisessa. Tehtävä on tehty tehtävänannon mukaisesti ja palautettu dokumentti on sisällöltään ja laajuudeltaan hyvä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Yksilö/ryhmä on omaksunut erinomaisesti opintojakson sekä lähdeaineiston sisällön ja osannut hyödyntää näitä työssään tehokkaasti. Yksilö/ryhmä on etsinyt aktiivisesti informaatiota, uusia ratkaisuja ja näkökulmia. Tehtävästä palautettu dokumentti on laadultaan ja laajuudeltaan erinomainen. Palautettu dokumentti osoittaa syvää perehtymistä lähdeaineistoihin sekä kykyä soveltaa näistä ammennettuja oppeja tarkoituksenmukaisella tavalla.
Esitietovaatimukset
Projektin elinkaaren hallinta -moduulin suorittaminen hyväksytysti
Ilmoittautumisaika
02.12.2021 - 06.03.2022
Ajoitus
01.04.2022 - 30.06.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Opetuskielet
- Suomi
- Englanti
Paikat
0 - 35
Koulutus
- Tradenomi (ylempi AMK), projektijohtaminen
Opettaja
- Krista Ojala
- Markku Lindell
- Mervi Varhelahti
- Kaisa Sorsa
Vastuuopettaja
Mervi Varhelahti
Ryhmät
-
YPROTK22Tradenomi (ylempi AMK), projektijohtaminen
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
-Soveltaa vastuullisen projektijohtamisen periaatteita
-Soveltaa kestävän projektijohtamisen työkaluja ja menetelmiä käytännössä
-Johtaa monialaista projektia kansainvälisessä projektiympäristössä
-Soveltaa tarkoituksenmukaisia työkaluja hajautetun projektiryhmän johtamisessa
Sisältö
-Vastuullinen projektijohtaminen
-Kestävyys projektijohtamisessa
-Kansainvälisen tiimin johtaminen
-Kulttuurierojen merkitys projektitoiminnan johtamisessa
-Ihmisarvot projektijohtamisessa
-Hajautetun projektiryhmän johtaminen
Oppimateriaalit
Lähiopetuksessa esitettävät asiantuntija-aineistot koostuvat vapaamuotoisista materiaaleista ja luentokalvoista, jotka jaetaan opiskelijoille.
Kirjallisena oppimateriaalina käytetään Finnasta löytyvää kirjallisuutta ja aiheeseen liittyviä ajankohtaisia artikkeleita. Lukulistat ja materiaalit julkaistaan ITSLearning -oppimisympäristössä ja/tai opintojakson Teams -kanavalla.
Opetusmenetelmät
Oppiminen tapahtuu seuraavien menetelmien avulla:
- Kirjalliseen aineistoon perustuva itseohjautuva oppiminen
- Oppimistehtävät:
--- Ennakkotehtävä
--- Yksilötehtävä
--- Kansainväinen ryhmätehtävä
--- Muiden opiskelijoiden palauttamiin oppimistehtäviin perehtyminen ja vertaispalautteen antaminen näistä
--- Oppimistehtäviin liittyviin kyselyihin vastaaminen ja keskustelu tarpeen mukaan
- Lähitapaamiset (luokka- tai virtuaalinen tapaaminen):
--- Tehtävien purku
--- Ryhmätehtävien työstäminen ja esittäminen
--- Workshop-tyyppinen työskentely luokissa
--- Asiantuntijaluennot ja -vierailut
- Oman oppimisen arviointi opintojakson päätteeksi
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Opintojakso toteutetaan innovaatiopedagogiikan suuntaviivojen noudattaen.
Osa lähiopetuksesta Osa lähiopetuksesta on opettajien johdattamaa ja ohjaamaa keskustelua. Tämän osan tarkoitus on, että opiskelijaryhmän, opettajien ja mahdollisten asiantuntijavieraiden yhteinen tieto ja ymmärrys käsiteltävistä asioista saadaan mahdollisimman hyvin koko ryhmän käyttöön.
Lähiopetukseen valmistaudutaan orientoivan tehtävän avulla.
Ryhmätehtävän pedagoginen malli on ongelmaperustainen oppiminen. Opiskelijat työskentelevät kansainvälisissä pienryhmissä ja kukin ryhmä tarkastelee kriittisesti todellisia työelämäprojekteja opintojaksolla käsiteltävien teemojen valossa. Ryhmätyöt puretaan yhteisessä (virtuaali)kokouksessa jossa myös reflektoidaan oppimista ryhmänä.
Yksilötehtävänä on laaja, opintojakson teemoihin liittyvä kirjallinen työ.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso toteutetaan monimuoto-opiskeluna jossa on 135 h opiskelijan työtä.
Suunniteltu työtuntien jakautuminen:
- 4 h orientoivat tehtävät
- 21 h lähiopetus
- 80 h kansainvälinen ryhmätyö
- 30 h yksilötehtävä
Sisällön jaksotus
Oppimistavoitteet:
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- soveltaa kestävän projektijohtamisen työkaluja ja menetelmiä käytännössä
- johtaa monikulttuurista ja kansainvälistä projektiryhmää
- soveltaa tarkoituksenmukaisia työkaluja hajautetun/virtuaalisen projektiryhmän johtamisessa
- arvioida kriittisesti vastuullisen projektijohtamisen periaatteiden toteutumista omassa työssään
Opintojakson sisältö:
- vastuullisuus ja kestävyys projektijohtamisessa
- kansainvälisen tiimin johtaminen
- kulttuurierojen merkitys projektitoiminnan johtamisessa
- arvojen merkitys projektityössä
- hajautetun projektiryhmän johtaminen
Huhtikuu - Kesäkuu 2022
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakson arviointi perustuu yksilö- ja ryhmätehtäviin liittyvien dokumenttien ja esitysten arviointiin. Tehtävien arviointiasteikko on H-5.
Yleisesti arvioinnissa kiinnitetään huomiota seuraaviin asioihin:
- Sisältö ja käsittelyn laajuus vastaavat tehtävänasettelua
- Ilmaisu ja tehtävän jäsentely ovat selkeitä
- Aihetta on käsitelty analyyttisesti ja ongelmakeskeisesti
- Esitettyjen menetelmien luotettavuus ja pätevyys on perusteltu (myös teorian näkökulmasta)
- Asiasisältö on oikein ja riittävän laaja
- Tekstistä välittyy asioiden omakohtainen ymmärtäminen
- Tehtävä luo aiheesta selkeä kokonaiskuvan
Yksittäisten tehtävien arviointikriteerit kuvataan tarkemmin ITSLearning -oppimisympäristössä ja/tai kurssin Teams -kanavalla kunkin tehtävänannon yhteydessä. Ennakkotehtävää ei arvioida.
Hylätty (0)
Oppimistehtäviä ja/tai läsnäolon korvaavia tehtäviä ei ole palautettu hyväksytysti.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Tehtävä on tehty tehtävänannon mukaisen tuotoksen, mutta tuotos on jäänyt sisällöltään vaatimattomaksi ja laajuudeltaan suppeaksi.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Yksilö/ryhmä on omaksunut opintojakson ja lähdeaineiston keskeisen sisällön ja osannut hyödyntää näitä työn laatimisessa. Tehtävä on tehty tehtävänannon mukaisesti ja palautettu dokumentti on sisällöltään ja laajuudeltaan hyvä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Yksilö/ryhmä on omaksunut erinomaisesti opintojakson sekä lähdeaineiston sisällön ja osannut hyödyntää näitä työssään tehokkaasti. Yksilö/ryhmä on etsinyt aktiivisesti informaatiota, uusia ratkaisuja ja näkökulmia. Tehtävästä palautettu dokumentti on laadultaan ja laajuudeltaan erinomainen. Palautettu dokumentti osoittaa syvää perehtymistä lähdeaineistoihin sekä kykyä soveltaa näistä ammennettuja oppeja tarkoituksenmukaisella tavalla.
Esitietovaatimukset
Projektin elinkaaren hallinta -moduulin suorittaminen hyväksytysti