Vakuutustoiminta ja puhelinmyyntiLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: 3101216
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Osaamistavoitteet
Tavoitteena on, että opiskelijalla on käytännön tarpeita palveleva kokonaisnäkemys vakuutustoiminnasta. Hän hallitsee vakuutustoiminnan perusteet, käsitteet, keskeisen alaa ohjaavan lainsäädännön sekä korvaustoiminnan periaatteet. Hän tutustuu vakuutusyhtiöiden toimintaan.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- esitellä asiakkaalle vakuutuksia vakuutuslainsäädännön mukaisesti
- neuvoa asiakasta vakuutusasioissa
- soveltaa myyntiosaamisen teorioita käytännön myyntikeskustelussa
- ehdottaa asiakkaalle tarvekartoitukseen perustuvaa ratkaisua
- käyttää puhelinta myynnin ja asiakaspalvelun tehtävissä sekä inbound- että outbound-toiminnoissa
- suunnitella ja toteuttaa puhelinmyyntikampanjan sekä raportoida tulokset ja kehittämiskohteet.
Sisältö
Vakuutuksen tehtävät ja vaikutukset yhteiskunnassaVakuutusyhtiöiden talous, kannattavuus ja vakavaraisuusVakuutussopimuslakiVakuutuskuluttajan suoja
Puhelinmyynnin muodot
Puhelin myyntivälineenä
Puhelinmyyntiharjoitukset ja -kampanja (projekti)