Markkinoinnin ja myynnin perusteet matkailualallaLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: KH00DL54
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- käyttää markkinoinnin ja myynnin peruskäsitteistöä
- hahmottaa markkinoinnin ja myynnin merkityksen liiketoiminnan edistämisessä
- määritellä markkinoinnin ja myynnin prosessit ja tunnistaa niiden monikanavaista soveltamista yrityksen ja asiakkaan näkökulmasta
- tunnistaa matkailu- ja wellness- liiketoiminnassa ostokäyttäytymisen taustalla olevia ja asiakkaalle arvoa tuottavia tekijöitä
- kuvailla markkinoinnin ja myynnin erityispiirteet matkailu- ja wellness- liiketoiminnassa
- toimia asiakaslähtöisesti matkailu- ja wellness-yrityksen markkinointi- ja myyntitilanteissa
- arvioida asiakaskokemukseen vaikuttavia tekijöitä, myös eettisestä, kestävän kehityksen ja globaalien megatrendien näkökulmasta.
Sisältö
- markkinoinnin ja myynnin peruskäsitteet
- markkinoinnin kilpailukeinot, kysynnän, kilpailevan tarjonnan sekä muiden ulkoisten trendien huomioiminen
- markkinoinnin ja myynnin prosessien jatkumo monikanavaisessa toimintaympäristössä
- asiakaskokemuksen osa-alueet ja ostoprosessiin vaikuttavat tekijät
- markkinoinnin ja myynnin erityispiirteet asiakaskeskeisessä matkailu ja wellness-liiketoiminnassa; mm. aineettomuus, henkilökohtaisuus, palvelun tuottamisen ja kuluttamisen samanaikaisuus, elämyksellisyys, kysynnän vaihtelu