Markkinoinnin ja myynnin perusteet matkailualallaLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: KH00DL54
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opiskelija
- osaa käyttää myynnin ja markkinoinnin peruskäsitteistöä
- määritellä markkinoinnin prosessit
- osaa tunnistaa matkailualalla ja wellness- liiketoiminnassa ostokäyttäytymisen taustalla olevia tekijöitä ja asiakkaalle arvoa tuottavia tekijöitä
- osaa kuvailla myyntiprosessin vaiheet ja toimia asiakaslähtöisesti matkailualalla
- hahmottaa myynnin ja markkinoinnin roolin matkailu- ja wellness- liiketoiminnassa
- arvioida asiakaskokemukseen vaikuttavia tekijöitä, myös eettisestä, kestävän kehityksen ja globaalien megatrendien näkökulmasta.
Sisältö
markkinoinnin ja myynnin peruskäsitteet
markkinoinnin kilpailukeinot
myynnin merkitys yritykselle
myyntiprosessi
asiakaskokemuksen osa-alueet ja ostoprosessiin vaikuttavat tekijät