Iida Laine
Itslearningissa ilmoitettu materiaali (not translated)
Itsenäinen opiskelu, verkkotehtävät, joiden avulla osoitetaan aiheen tuntemus. (not translated)
Arviointi kohdentuu palautettuihin verkkotehtäviin ja arvoinnissa sovelletaan SOLO-taksonomiaa. Osatehtävät arvioidaan skaalalla hyväksytty/hylätty ja kokonaisarvosana muodostuu kaikkien tehtävien keskiarvosta alla olevan kriteeristön mukaisesti.
Opintojakson hyväksytty suoritus edellyttää kaikkien verkkototeutuksen osioiden suoritusta hyväksytysti ja annettuun määräaikaan mennessä.
Kaikki opintojakson tehtävät tulee palauttaa Itslearningalustalle. Opiskelijalla on oikeus uusia opintojakson hylättyjä/täydennettäviä oppimistehtäviä kaksi kertaa. Oppimistehtävät tulee palauttaa ensisijaisesti ensimmäisenä niihin osoitettuna palautuspäivänä ja palauttamatta jättäminen vastaa hylättyä/täydennettävää suoritusta. Hylätyt/täydennettävät suoritukset palautetaan opettajan määrittämän aikataulun mukaisesti. (not translated)
Finnish
01.01.2024 - 31.05.2024
02.12.2023 - 01.01.2024
15 - 25
Health and Well-being
Iida Laine
iida.laine@turkuamk.fi (not translated)
Opintojakson kaikki viestintä tapahtuu Itslearning -alustalla. Olethan yhteydessä opintojakson opettajaan mikäli et pääse Itslearning -alustalle. Itslearning aukee vasta, kun ilmoittautumiset on hyväksytty. (not translated)
Degree Programme in Physiotherapy
Kupittaa Campus
0.00 credits
0.00 credits
H-5
Ei ole. (not translated)
Verkkotehtävät ovat avoinna 01.01-31.05.2024 välisen ajan. Verkkotehtävien ohjeistus ja palautus toteutuu Itsllearning -verkkoalustalla.
Verkkokurssin kaikki tehtävät tulee olla palautettuina 31.05.2024 klo 23.59 mennessä. (huom. palautuslaatikot sulkeutuvat tämän jälkeen). (not translated)
Verkkopedagogiikka/Innovaatiopedagogiikka (not translated)
2op = 2 x 27 = 54t opiskelijan työtä. Oppimistehtävät on kuvattu tarkemmin Itslearning alustalla.
1. Toimintakyvyn mittaaminen ja arviointi. Tehtävä on videon palautus + RAI-osuus.
2. Muistipuisto, muisti ja apuvälineet. Muistitoimintojen ylläpitäminen ja kognitiota tukevien apuväineiden kartoitus. Tehtävässä kaksi kysymystä, vastaukset esseemuodossa.
3. Ravitsemuksen, ikääntyneiden masennuksen ja kaatumispelon yhteys kaatumistapaturmiin ja yleisten kaatumisenvaaran riskitekijöiden tunnistaminen. Vastaus essee -muodossa.
4. Ikääntyneen näyttöön perustuva tasapaino- ja voimaharjoittelu; essee-tehtävä annetun lähdemateriaalin pohjalta. (not translated)
Opintojakso toteutuu verkkokurssina 01.01.2024-31.05.24 välisenä aikana.
Opintojakson sisältöteemat:
Ikääntyneen toimintakyvyn arviointi.
Toimintakyvyn muutokset ja niiden havaitseminen ja mittaaminen.
RAI-järjestelmä –” Resident Assessment Instrument”
Ikääntyneen lihasvoima- ja tasapainoharjoittelun vaikuttavuus ja turvallisuus
Ikääntyvän ihmisen kaatumisvaaran arviointi ja riskitekijöiden tuntemuksen lisääntyminen.
Lihasvoimaharjoittelun perusteet
Liikehallintakyky ja sen harjoittaminen
Kaatumisvaaran arviointi
BBS, TUG, SPPB
OTAGO -ohjelma
Teknologia ja muistin apuvälineet ikääntyneen toimintakyvyn tukena. (not translated)
Ikääntyneen toimintakyvyn arviointi, muistitoimintojen huomioinen, kaatumisvaaraa lisäävien tekijöiden ymmärrys ja näyttöön perustuvien menetelmien voima- ja tasapainoharjoittelun perusteet eivät tule osoitetuksi verkkotehtävillä lainkaan.
Verkkotehtävät ovat tekemättä tai ne ovat erittäin puutteellisin tiedoin palautettu. (not translated)
Ikääntyneen toimintakyvyn arviointi on heikkoa, sekavaa ja epävarmaa. Muistitoimintoja tukevien apuvälineiden esittely luettelomainen, vailla selkeää kirjallista kuvausta apuvälineiden käyttötarkoituksesta. Kaatumisvaaran tunnistamiseen liittyviä keskeisiä tekijöitä ei ole tunnistettu ja ymmärretty. Lähteiden käyttö pintapuolista ja vähäistä. Asioiden väliset suhteet jäävät epäselviksi. (not translated)
Ikääntyneen toimintakyvyn mittaaminen on selkeää ja toimintakyvyn arviointi on esitelty videolla selkeästi. Muistitoimintojen apuvälineiden käytön esittely selkeää ja asiayhteyteen sopivaa. Kaatumisvaaran tunnistaminen ymmärretty ja kirjoitettu lähteitä hyväksi käyttäen. Tehtävien sisällöissä on mukana vielä toisistaan irrallisia osuuksia. (not translated)
Kuten edellä. Tämän lisäksi ikääntyneen toimintakyvyn mittaaminen on selkeää ja arviointi on toteutettu yhdessä asiakkaan kanssa videolla. Muistitoimintojen apuvälineiden käyttö on kirjoitettu selkeästi auki, ja ne ovat asiayhteyteen sopivia. Kaatumisvaaran tunnistaminen ymmärretty ja kirjoitettu lähteitä hyväksi käyttäen. Verkkotehtävien kokonaisuus on erittäin hyvä, ja kirjoitetut asiat perustellaan monipuolisesti lähteitä hyödyntäen. (not translated)
Iida Laine
Itslearningissa ilmoitettu materiaali. (not translated)
Itsenäinen opiskelu, verkkotehtävät, joiden avulla osoitetaan aiheen tuntemus. (not translated)
Arviointi kohdentuu palautettuihin verkkotehtäviin ja arvoinnissa sovelletaan SOLO-taksonomiaa. Osatehtävät arvioidaan skaalalla hyväksytty/hylätty ja kokonaisarvosana muodostuu kaikkien tehtävien keskiarvosta alla olevan kriteeristön mukaisesti.
Opintojakson hyväksytty suoritus edellyttää kaikkien verkkototeutuksen osioiden suoritusta hyväksytysti ja annettuun määräaikaan mennessä.
Kaikki opintojakson tehtävät tulee palauttaa Itslearningalustalle. Opiskelijalla on oikeus uusia opintojakson hylättyjä/täydennettäviä oppimistehtäviä kaksi kertaa. Oppimistehtävät tulee palauttaa ensisijaisesti ensimmäisenä niihin osoitettuna palautuspäivänä ja palauttamatta jättäminen vastaa hylättyä/täydennettävää suoritusta. Hylätyt/täydennettävät suoritukset palautetaan opettajan määrittämän aikataulun mukaisesti. (not translated)
Finnish
01.01.2024 - 31.05.2024
02.12.2023 - 01.01.2024
10 - 25
Health and Well-being
Iida Laine
iida.laine@turkuamk.fi (not translated)
Opintojakson kaikki viestintä tapahtuu Itslearning -alustalla. Olethan yhteydessä opintojakson opettajaan mikäli et pääse Itslearning -alustalle. Itslearning aukee vasta, kun ilmoittautumiset on hyväksytty. (not translated)
Degree Programme in Physiotherapy
Kupittaa Campus
0.00 credits
0.00 credits
H-5
Ei ole. (not translated)
Verkkotehtävät ovat avoinna 01.01-31.05.2024 välisen ajan. Verkkotehtävien ohjeistus ja palautus toteutuu Itsllearning -verkkoalustalla.
Verkkokurssin kaikki tehtävät tulee olla palautettuina 31.05.2024 klo 23.59 mennessä. (huom. palautuslaatikot sulkeutuvat tämän jälkeen). (not translated)
Verkkopedagogiikka/Innovaatiopedagogiikka (not translated)
2op = 2 x 27 = 54t opiskelijan työtä. Oppimistehtävät on kuvattu tarkemmin Itslearning alustalla.
1. Toimintakyvyn mittaaminen ja arviointi. Tehtävä on videon palautus + RAI-osuus.
2. Muistipuisto, muisti ja apuvälineet. Muistitoimintojen ylläpitäminen ja kognitiota tukevien apuväineiden kartoitus. Tehtävässä kaksi kysymystä, vastaukset esseemuodossa.
3. Ravitsemuksen, ikääntyneiden masennuksen ja kaatumispelon yhteys kaatumistapaturmiin ja yleisten kaatumisenvaaran riskitekijöiden tunnistaminen. Vastaus essee -muodossa.
4. Ikääntyneen näyttöön perustuva tasapaino- ja voimaharjoittelu; essee-tehtävä annetun lähdemateriaalin pohjalta. (not translated)
Opintojakso toteutuu verkkokurssina 01.01.2024-31.05.2024 välisenä aikana.
Opintojakson sisältöteemat:
Ikääntyneen toimintakyvyn arviointi.
Toimintakyvyn muutokset ja niiden havaitseminen ja mittaaminen.
RAI-järjestelmä –” Resident Assessment Instrument”
Ikääntyneen lihasvoima- ja tasapainoharjoittelun vaikuttavuus ja turvallisuus
Ikääntyvän ihmisen kaatumisvaaran arviointi ja riskitekijöiden tuntemuksen lisääntyminen.
Lihasvoimaharjoittelun perusteet
Liikehallintakyky ja sen harjoittaminen
Kaatumisvaaran arviointi
BBS, TUG, SPPB
OTAGO -ohjelma
Teknologia ja muistin apuvälineet ikääntyneen toimintakyvyn tukena. (not translated)
Ikääntyneen toimintakyvyn arviointi, muistitoimintojen huomioinen, kaatumisvaaraa lisäävien tekijöiden ymmärrys ja näyttöön perustuvien menetelmien voima- ja tasapainoharjoittelun perusteet eivät tule osoitetuksi verkkotehtävillä lainkaan.
Verkkotehtävät ovat tekemättä tai ne ovat erittäin puutteellisin tiedoin palautettu. (not translated)
Ikääntyneen toimintakyvyn arviointi on heikkoa, sekavaa ja epävarmaa. Muistitoimintoja tukevien apuvälineiden esittely luettelomainen, vailla selkeää kirjallista kuvausta apuvälineiden käyttötarkoituksesta. Kaatumisvaaran tunnistamiseen liittyviä keskeisiä tekijöitä ei ole tunnistettu ja ymmärretty. Lähteiden käyttö pintapuolista ja vähäistä. Asioiden väliset suhteet jäävät epäselviksi. (not translated)
Ikääntyneen toimintakyvyn mittaaminen on selkeää ja toimintakyvyn arviointi on esitelty videolla selkeästi. Muistitoimintojen apuvälineiden käytön esittely selkeää ja asiayhteyteen sopivaa. Kaatumisvaaran tunnistaminen ymmärretty ja kirjoitettu lähteitä hyväksi käyttäen. Tehtävien sisällöissä on mukana vielä toisistaan irrallisia osuuksia. (not translated)
Kuten edellä. Tämän lisäksi ikääntyneen toimintakyvyn mittaaminen on selkeää ja arviointi on toteutettu yhdessä asiakkaan kanssa videolla. Muistitoimintojen apuvälineiden käyttö on kirjoitettu selkeästi auki, ja ne ovat asiayhteyteen sopivia. Kaatumisvaaran tunnistaminen ymmärretty ja kirjoitettu lähteitä hyväksi käyttäen. Verkkotehtävien kokonaisuus on erittäin hyvä, ja kirjoitetut asiat perustellaan monipuolisesti lähteitä hyödyntäen. (not translated)