Digitaalinen markkinointi 2 (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3011614-3008
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
01.06.2022 - 31.08.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
06.09.2022 - 27.11.2022
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta
- Toimipiste
- Salo IoT Campus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Opettajat
- Janne Granfors
- Opintojakso
- 3011614
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Kurssilla opitaan digitaalisen markkinoinnin johtamisen keinoja, joilla hankitaan ja vahvistetaan asiakkuuksia kustannustehokkaasti. Teemoja ovat mm. - brändin vahvistaminen
- sisältömarkkinointi
- markkinointi somekanavissa
- liidien tuottaminen
- asiakaskokemuksen vahvistaminen ja mittaaminen
- analytiikan hyödyntäminen
Tavoitteet
Opiskelija
- osaa käyttää kanavia ja välineitä jotka tuovat liikennettä sivustolle
- tuntee sisällön merkityksen ja osaa luoda kiinnostavaa sisältöä
- osaa kerätä yhteystietoja ja kasvattaa asiakasrekistereitä
- tunnistaa viraalimarkkinoinnin mahdollisuudet
- tunnistaa sosiaalisen median mahdollisuudet ja osaa linkittää niitä kumuloivasti.
Sisältö
- Liikenteen luominen sivustoille
- Sisältömarkkinointi
- Sosiaalinen media
Oppimateriaalit
Luentomateriaalit
Karjaluoto H., Lahtinen N., Mero J., Pulkka K. 2022. Digimarkkinointi. Alma Talent. Helsinki.
Opetusmenetelmät
Lähi- ja etäoppiminen
- luennot, alustukset ja case-esimerkit
- itsenäinen ja ryhmässä tapahtuva opiskelu
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Luennot
Itsenäinen opiskelu
Case-oppiminen
Flipped learning
Ryhmä- ja parikeskustelut
Vertaisarviointi
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 opintopistettä, joka vastaa n. 135 tuntia opiskelua.
Kontaktiopinnot 16 h
Etäopiskelu 119 h
- ennakkotehtävät
- case-tehtävät
- tentti
- vertaisarviointi
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan asteikolla 0–5. Painotus:
Case-tehtävät:
Brändin rakentaminen (50%), vertaisarviointi
Analytiikan hyödyntäminen (25%)
Yksilötentti (25%)
Kurssilla on läsnäolovelvoite. Yhdestä poissaolosta ei hylätä. Aktiivisuus kontaktiopinnoissa voi vaikuttaa arvosanaan laskevasti tai nostavasti.
Hylätty (0)
Tehtäviä ei palauteta määräaikaan mennessä. Läsnäolovelvoite ei täyty (poikkeuksena pakottavat, erikseen sovitut poissaolot).
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Tehtävävastaukset ovat puutteellisia sisällöltään. Niissä tuodaan hyvin pintapuolisesti aiheen mukaista asiaa esille eikä lähteitä ole esitetty tai niitä on erittäin vähän. Oma pohdinta puuttuu kokonaan. Ilmaisu on heikkoa.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Tehtäväpalautuksissa on tuotu aiheen mukaista asiaa hyvin esille niin oman tiedonhaun kuin alustustenkin pohjalta. Omassa tiedonhaussa on käytetty lähteitä. Tehtäväpalautuksissa on tuotu esille omia pohdintoja sekä mahdollisia esimerkkejä. Dokumentaatio on hyvällä tasolla.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Tehtäväpalautuksissa on tuotu erinomaisesti aiheen mukaista asiaa esille niin oman tiedonhaun kuin esimerkkitapaustenkin pohjalta. Omassa tiedonhaussa on käytetty lähteitä monipuolisesti ja lähdemerkinnät ovat asianmukaiset. Palautuksissa on tuotu esille omia pohdintoja sekä mahdollisia esimerkkejä kiitettävästi dokumentoituna.