Tanssin liike- ja teosanalyysi 3 (2op)
Toteutuksen tunnus: 2011513-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 04.08.2018 - 02.09.2018
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 03.09.2018 - 31.12.2018
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 2 op
- Lähiosuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Taideakatemia
- Opetuskielet
- suomi
- Opettajat
- Heidi Alppirinne
- Opintojakso
- 2011513
Toteutukselle Tanssin liike- ja teosanalyysi 3 2011513-3002 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Sisällön jaksotus
Throughout the whole teaching term students get familiar with
- the different categories of LMA :
BODY, EFFORT, SPACE, SHAPE, PHRASING and RELATIONSHIP
- the different methods of LMA
MOVEMENT OBSERVATION of self and other
SOMATIC MOVEMENT practises
MOVEMENT EXPLORATION through led exercises and Improvisation
REFLECTION ( of self and group)
Tavoitteet
Opiskelija kehittää tieto- ja taitoperustan tanssiliikkeen analyysiin ja arviointiin metodisissa ja koreografisissa opinnoissa.
Opiskelija osaa analysoida liikettä Effort-Shape analyysin periaatteiden mukaan ja hyödyntää Effort-Shape analyysiä tanssinopettajan työssään. Opiskelija osaa tulkita notaatiota. Opiskelija soveltaa omaksumaansa perustason tietopohjaa tanssin teosanalyysissä ja hallitsee tanssiteosanalyysin. Opiskelija hallitsee omatoimisen tiedonhankinnan teostuntemuksesta.
Sisältö
Opintojakso rakentuu Effort-Shape analyysin, tilaharmonian ja liikemerkinnän opinnoista sekä Bartenieff Fundamentals ™ harjoitteista ja tanssin teostuntemuksesta.
Opintojakso-osa sisältää oppimistehtäviä.
Opetusmenetelmät
Throughout the whole teaching process of LMA there will be different approaches towards the material.
- Contact teaching on place (Taideakatemia, Linnankatu)
- individual practical exercising in the dance space
- lectures by teacher
- reading and writing assignment as homework
- group discussions and reflection
- teamwork
- partner – work / “hands on”
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
- Contact teaching on place (Taideakatemia, Linnankatu)
- lectures by teacher
- teaching language: English
- written workmaterial: English language / Finnish language
- the teacher takes into consideration that original terminology of LMA is in German and English language
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
- written assignment: reflection and argumentation as constant method (home)
- creating movement material (in class)
- embodying given basic exercises
- teachers feedback / individual / group
- self-reflection onto relationship towards Laban Movement Analysis the subject of LMA