Siirry suoraan sisältöön

Tanssin liike- ja teosanalyysi 3 (2op)

Toteutuksen tunnus: 2011513-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
04.08.2018 - 02.09.2018
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
03.09.2018 - 31.12.2018
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
2 op
Lähiosuus
2 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Opetuskielet
suomi
Opettajat
Heidi Alppirinne
Opintojakso
2011513

Toteutukselle Tanssin liike- ja teosanalyysi 3 2011513-3002 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Sisällön jaksotus

Throughout the whole teaching term students get familiar with
- the different categories of LMA :
BODY, EFFORT, SPACE, SHAPE, PHRASING and RELATIONSHIP
- the different methods of LMA
MOVEMENT OBSERVATION of self and other
SOMATIC MOVEMENT practises
MOVEMENT EXPLORATION through led exercises and Improvisation
REFLECTION ( of self and group)

Tavoitteet

Opiskelija kehittää tieto- ja taitoperustan tanssiliikkeen analyysiin ja arviointiin metodisissa ja koreografisissa opinnoissa.
Opiskelija osaa analysoida liikettä Effort-Shape analyysin periaatteiden mukaan ja hyödyntää Effort-Shape analyysiä tanssinopettajan työssään. Opiskelija osaa tulkita notaatiota. Opiskelija soveltaa omaksumaansa perustason tietopohjaa tanssin teosanalyysissä ja hallitsee tanssiteosanalyysin. Opiskelija hallitsee omatoimisen tiedonhankinnan teostuntemuksesta.

Sisältö

Opintojakso rakentuu Effort-Shape analyysin, tilaharmonian ja liikemerkinnän opinnoista sekä Bartenieff Fundamentals ™ harjoitteista ja tanssin teostuntemuksesta.
Opintojakso-osa sisältää oppimistehtäviä.

Opetusmenetelmät

Throughout the whole teaching process of LMA there will be different approaches towards the material.
- Contact teaching on place (Taideakatemia, Linnankatu)
- individual practical exercising in the dance space
- lectures by teacher
- reading and writing assignment as homework
- group discussions and reflection
- teamwork
- partner – work / “hands on”

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

- Contact teaching on place (Taideakatemia, Linnankatu)
- lectures by teacher
- teaching language: English
- written workmaterial: English language / Finnish language
- the teacher takes into consideration that original terminology of LMA is in German and English language

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

- written assignment: reflection and argumentation as constant method (home)
- creating movement material (in class)
- embodying given basic exercises
- teachers feedback / individual / group
- self-reflection onto relationship towards Laban Movement Analysis the subject of LMA

Siirry alkuun