Siirry suoraan sisältöön

Art direction ja copywriting (5 op)

Toteutuksen tunnus: 2081324-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2018 - 31.12.2018
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2019 - 07.06.2019
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
5 - 35
Koulutus
Media-alan koulutus
Opettajat
Johanna Vaaherkumpu
Vastuuopettaja
Johanna Vaaherkumpu
Ryhmät
PMEDIS18masu
PMEDIS18 mainonnan suunnittelu
Opintojakso
2081324
Toteutukselle 2081324-3001 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Opinnoissa harjoitellaan graafista suunnittelua, tavoitteellista visuaalista viestintää ja tavoitteellista luovaa kirjoittamista. Kuvat, tekstit ja sanat muuttuvat suunnittelijan ajattelun näkyväksi tekeviksi työvälineiksi. Työvälineitä ovat myös media-alan tietotekniset laitteet ja -ohjelmat. Osaamisportfolioon voidaan myös lukea dramaturgian ja retoriikan peruskäsitteet sekä kirjoitetun tekstin, kuvallisen ilmaisun että audiovisuaalisen kerronnan kannalta.

Tavoitteet

Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa
- soveltaa työssään graafisen suunnittelun perusperiaatteita
- ideoida ja toteuttaa tietotekniikkaa hyväksikäyttäen harjoitustöitä
- löytää uusia kommunikaatioratkaisuja kuvaa ja tekstiä luovasti yhdistelemällä
- tunnistaa erilaisia kirjallisia keinoja ilmaista luovuuttaan
- valita itsenäisesti keinoja laajentaa osaamistaan eri lähteiden avulla

Sisältö

Opinnoissa harjoitellaan graafista suunnittelua, tavoitteellista visuaalista viestintää ja tavoitteellista luovaa kirjoittamista. Kuvat, tekstit ja sanat muuttuvat suunnittelijan ajattelun näkyväksi tekeviksi työvälineiksi. Työvälineitä ovat myös media-alan ohjelmistot. Osaamisportfolioon mukaan otettaviksi voidaan myös lukea dramaturgian ja retoriikan peruskäsitteet sekä kirjoitetun tekstin, kuvallisen ilmaisun että audiovisuaalisen kerronnan kannalta.

Oppimateriaalit

Opettajan jakama ja ohjeistama.

Opetusmenetelmät

Yksilö-ja ryhmätyöt
suulliset ja kirjalliset harjoitukset
visuaaliset ja retoriset harjoitukset

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Innovaatiopedagogiset toimintatavat
yksilöosaamisen innovaatiokompetenssit, yhteisöosaamisen innovaatiokompetenssit, verkosto-osaamisen innovaatiokompetenssit, mediaympäristön osaaminen, teoreettinen, analyyttinen ja luova osaaminen

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Erilaiset visuaaliset, kirjalliset ja suulliset tehtävät
Yksilö- ja ryhmätyöt
Luovan ideoinnin tehtävät
Palautteen antaminen ja saaminen, vuorovaikutus tiimissä
5 op

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osallistuminen lähiopetukseen
Erilaiset visuaaliset, kirjalliset ja suulliset tehtävät
Yksilö- ja ryhmätyöt
Luovan ideoinnin tehtävät
Palautteen antaminen ja saaminen, vuorovaikutus tiimissä

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävä/yksittäinen tehtävä puuttuu kokonaan. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vain vähän tai ei ollenkaan.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti ja pintapuolisesti. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista lähdemateriaalia vain vähän ja yksipuolisesti.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään. Opiskelija on työskennellyt aktiivisesti.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, saavuttanut oppimistavoitteet ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä viestinnän teemoihin. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti. Opiskelija on sitotunut työskentelyyn ja omalta osaltaan edistänyt tavoitteiden saavuttamista.

Siirry alkuun