Art direction ja copywriting (5 op)
Toteutuksen tunnus: 2081324-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.12.2018 - 31.12.2018
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.01.2019 - 07.06.2019
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Taideakatemia
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 5 - 35
- Koulutus
- Media-alan koulutus
- Opettajat
- Johanna Vaaherkumpu
- Vastuuopettaja
- Johanna Vaaherkumpu
- Ryhmät
-
PMEDIS18masuPMEDIS18 mainonnan suunnittelu
- Opintojakso
- 2081324
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Opinnoissa harjoitellaan graafista suunnittelua, tavoitteellista visuaalista viestintää ja tavoitteellista luovaa kirjoittamista. Kuvat, tekstit ja sanat muuttuvat suunnittelijan ajattelun näkyväksi tekeviksi työvälineiksi. Työvälineitä ovat myös media-alan tietotekniset laitteet ja -ohjelmat. Osaamisportfolioon voidaan myös lukea dramaturgian ja retoriikan peruskäsitteet sekä kirjoitetun tekstin, kuvallisen ilmaisun että audiovisuaalisen kerronnan kannalta.
Tavoitteet
Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa
- soveltaa työssään graafisen suunnittelun perusperiaatteita
- ideoida ja toteuttaa tietotekniikkaa hyväksikäyttäen harjoitustöitä
- löytää uusia kommunikaatioratkaisuja kuvaa ja tekstiä luovasti yhdistelemällä
- tunnistaa erilaisia kirjallisia keinoja ilmaista luovuuttaan
- valita itsenäisesti keinoja laajentaa osaamistaan eri lähteiden avulla
Sisältö
Opinnoissa harjoitellaan graafista suunnittelua, tavoitteellista visuaalista viestintää ja tavoitteellista luovaa kirjoittamista. Kuvat, tekstit ja sanat muuttuvat suunnittelijan ajattelun näkyväksi tekeviksi työvälineiksi. Työvälineitä ovat myös media-alan ohjelmistot. Osaamisportfolioon mukaan otettaviksi voidaan myös lukea dramaturgian ja retoriikan peruskäsitteet sekä kirjoitetun tekstin, kuvallisen ilmaisun että audiovisuaalisen kerronnan kannalta.
Oppimateriaalit
Opettajan jakama ja ohjeistama.
Opetusmenetelmät
Yksilö-ja ryhmätyöt
suulliset ja kirjalliset harjoitukset
visuaaliset ja retoriset harjoitukset
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Innovaatiopedagogiset toimintatavat
yksilöosaamisen innovaatiokompetenssit, yhteisöosaamisen innovaatiokompetenssit, verkosto-osaamisen innovaatiokompetenssit, mediaympäristön osaaminen, teoreettinen, analyyttinen ja luova osaaminen
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Erilaiset visuaaliset, kirjalliset ja suulliset tehtävät
Yksilö- ja ryhmätyöt
Luovan ideoinnin tehtävät
Palautteen antaminen ja saaminen, vuorovaikutus tiimissä
5 op
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osallistuminen lähiopetukseen
Erilaiset visuaaliset, kirjalliset ja suulliset tehtävät
Yksilö- ja ryhmätyöt
Luovan ideoinnin tehtävät
Palautteen antaminen ja saaminen, vuorovaikutus tiimissä
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävä/yksittäinen tehtävä puuttuu kokonaan. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vain vähän tai ei ollenkaan.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti ja pintapuolisesti. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista lähdemateriaalia vain vähän ja yksipuolisesti.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään. Opiskelija on työskennellyt aktiivisesti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, saavuttanut oppimistavoitteet ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä viestinnän teemoihin. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti. Opiskelija on sitotunut työskentelyyn ja omalta osaltaan edistänyt tavoitteiden saavuttamista.