Palvelumuotoiluosaaminen (5op)
Toteutuksen tunnus: 3011659-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 10.12.2018 - 20.01.2019
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 07.01.2019 - 22.03.2019
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 250
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Opettajat
- Riikka Kulmala
- Monica Tamminen
- Ajoitusryhmät
- Pienryhmä A (Koko: 40 . Avoin AMK : 0.)
- Pienryhmä D (Koko: 40 . Avoin AMK : 0.)
- Pienryhmä C (Koko: 40 . Avoin AMK : 0.)
- Pienryhmä B (Koko: 40 . Avoin AMK : 0.)
- Pienryhmä F (KITI) (Koko: 40 . Avoin AMK : 0.)
- Pienryhmä E (Koko: 40 . Avoin AMK : 0.)
- Pienryhmät
- Pienryhmä A
- Pienryhmä D
- Pienryhmä C
- Pienryhmä B
- Pienryhmä F (KITI)
- Pienryhmä E
- Opintojakso
- 3011659
Toteutukselle Palvelumuotoiluosaaminen 3011659-3001 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
Selittää käyttäjäkeskeisen palvelusuunnittelun periaatteet ja .menetelmät
Kuvata palvelumuotoiluprojektin prosessin ja vaiheet
Hyödyntää palvelumuotoilun menetelmiä palvelujen kehittämisessä.
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- selittää käyttäjäkeskeisen palvelusuunnittelun periaatteet
- kuvata palvelumuotoilun prosessin
- käyttää palvelumuotoilun työkaluja
- toteuttaa pienimuotoisen palvelumuotoiluprojektin.
Sisältö
- Palvelumuotoilun keskeiset käsitteet
- Palvelumuotoilun prosessi ja työkalut
- Palvelumuotoilun menetelmät
- Käyttäjäkeskeinen palvelusuunnittelu
Oppimateriaalit
Oppimateriaali löytyy pääosin sähköisenä. Linkit oppimateriaaliin löytyy opintojakson Optima-työtilasta.
Opetusmenetelmät
Oppimismenetelminä hyödynnetään pääasiassa yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä, kuten
- oppimispäiväkirja
- ohjaajan antamat case-esimerkit
- pienryhmätehtävät
Lisäksi opiskelijat tekevät yksilötehtäviä, jotka pyritään liittämään kunkin opiskelijan omaan kontekstiin oppimisen käytännön ymmärryksen vahvistamiseksi ja konkretisoimiseksi.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Lähitapaamiset
Pienryhmätapaamiset ja pienryhmätyöt
Virtuaaliohjaus oppimisympäristö Optimassa
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä, joka vastaa noin 135 tunnin työmäärää. Työmäärä jakautuu seuraavasti:
Ennakkotehtävä: 10 h
Infot auditoriossa: 24 h
Ohjatut pienryhmätapaamiset: 11 h
Ryhmätehtävät: 40 h
Yksilötehtävät: 40 h
Monivalintatentti: 20 h
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Lähituntiaktiivisuus
Viikkotehtävät
Opettajan arviointi
Itsearviointi
Pari-/vertaisarviointi