Siirry suoraan sisältöön

Palvelumuotoiluosaaminen (5op)

Toteutuksen tunnus: 3011659-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
10.12.2018 - 20.01.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
07.01.2019 - 22.03.2019
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 250
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Riikka Kulmala
Monica Tamminen
Ajoitusryhmät
Pienryhmä A (Koko: 40 . Avoin AMK : 0.)
Pienryhmä D (Koko: 40 . Avoin AMK : 0.)
Pienryhmä C (Koko: 40 . Avoin AMK : 0.)
Pienryhmä B (Koko: 40 . Avoin AMK : 0.)
Pienryhmä F (KITI) (Koko: 40 . Avoin AMK : 0.)
Pienryhmä E (Koko: 40 . Avoin AMK : 0.)
Pienryhmät
Pienryhmä A
Pienryhmä D
Pienryhmä C
Pienryhmä B
Pienryhmä F (KITI)
Pienryhmä E
Opintojakso
3011659

Toteutukselle Palvelumuotoiluosaaminen 3011659-3001 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
Selittää käyttäjäkeskeisen palvelusuunnittelun periaatteet ja .menetelmät
Kuvata palvelumuotoiluprojektin prosessin ja vaiheet
Hyödyntää palvelumuotoilun menetelmiä palvelujen kehittämisessä.

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- selittää käyttäjäkeskeisen palvelusuunnittelun periaatteet
- kuvata palvelumuotoilun prosessin
- käyttää palvelumuotoilun työkaluja
- toteuttaa pienimuotoisen palvelumuotoiluprojektin.

Sisältö

- Palvelumuotoilun keskeiset käsitteet
- Palvelumuotoilun prosessi ja työkalut
- Palvelumuotoilun menetelmät
- Käyttäjäkeskeinen palvelusuunnittelu

Oppimateriaalit

Oppimateriaali löytyy pääosin sähköisenä. Linkit oppimateriaaliin löytyy opintojakson Optima-työtilasta.

Opetusmenetelmät

Oppimismenetelminä hyödynnetään pääasiassa yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä, kuten
- oppimispäiväkirja
- ohjaajan antamat case-esimerkit
- pienryhmätehtävät
Lisäksi opiskelijat tekevät yksilötehtäviä, jotka pyritään liittämään kunkin opiskelijan omaan kontekstiin oppimisen käytännön ymmärryksen vahvistamiseksi ja konkretisoimiseksi.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Lähitapaamiset
Pienryhmätapaamiset ja pienryhmätyöt
Virtuaaliohjaus oppimisympäristö Optimassa

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä, joka vastaa noin 135 tunnin työmäärää. Työmäärä jakautuu seuraavasti:
Ennakkotehtävä: 10 h
Infot auditoriossa: 24 h
Ohjatut pienryhmätapaamiset: 11 h
Ryhmätehtävät: 40 h
Yksilötehtävät: 40 h
Monivalintatentti: 20 h

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Lähituntiaktiivisuus
Viikkotehtävät
Opettajan arviointi
Itsearviointi
Pari-/vertaisarviointi

Siirry alkuun