Skip to main content

Finnish Language and Communication (3 cr)

Code: 1001006-3059

General information


Enrollment
02.12.2018 - 31.12.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2019 - 31.07.2019
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Local portion
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Health and Well-being
Campus
Salo IoT Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 30
Degree programmes
Degree Programme in Nursing
Teachers
Riikka Sandberg
Course
1001006
No reservations found for realization 1001006-3059!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Sisältö:
oman alan ammattitekstien analyysi, tulkinta ja kirjoittaminen
• asiatyylin tunnuspiirteet
• työelämän puheviestintätilanteet
• omien viestintätaitojen arviointi
• palautteen anto ja vastaanotto.

Aikataulu:
vko 7
- ti 12.2. klo 12.15 - 15.30 (4h)
- to 14.2. klo 10 - 11.30 & klo 12.15 - 13.45 (4h)
vko 9 (huom! Turussa ICT-city, luokka B2026)
- to 28.2. klo 12.15 - 15.30 (4h)
vko 10
- ma 4.3. klo 10 - 11.30 & klo 12.15 - 13.45 (4h)
- pe 8.3. klo 8.15 - 11.30 (4h)
vko 11
- ti 12.3. klo 8.15 - 9.45 (2h)
- to 14.3. klo 10 - 11.30 & klo 12.15 - 13.45 (4h)

Objective

The student is able to act in a purposeful way in communicating and interacting in working life situations. He/she is able to take into consideration the receiver, the situation and the demands of the field and to communicate in an analytical, understandable and convincing manner.
The student is able and willing to develop his/her skills in the Finnish language and communication as part of his/her professional competence.

Content

Students know how to
-interpret the professional texts in their own field as part of information literacy skills and use their skills in new, different situations (for instance, text analysis and summary)
-write factual, consistent and understandable texts (for instance, small scale studies, reports, essays, professional presentations using source material) and to give references to sources according to given instructions (the basics of research communication)
-use up-to-date tools as support for their own linguistic ability in proof-reading (central contents in correcting language and text)
-act in a professional way in the verbal communication situations in working life, and to prepare for diverse speaking situations in a purposeful way (i.e. with the help of situation analysis and analysis plan)
-express themselves clearly using visual aids and by using language appropriate to the situation
-assess their own communication skills (the language and structure of spoken and written language, factors affecting readability and understandability, the effectiveness of the message)and to give and receive constructive criticism

Materials

Opiskelija perehtyy valitsemaansa viestinnän materiaaliin.
Muu materiaali jaetaan kaikkien käyttöön Optimassa sekä tunneilla.

Student workload

Oppimistehtävät julkaistaan Optimassa.

Evaluation methods and criteria

Arvioinnin ja itsearvioinnin kohteet:
- Kirjalliset oppimistehtävät
- Suulliset oppimistehtävät
- Yhteistyötaidot ja aktiivisuus opintojakson aikana
Opiskelija saa niin suullista kuin kirjallistakin palautetta opintojakson aikana.

Failed (0)

Hylätty
Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävä/yksittäinen tehtävä puuttuu kokonaan. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vain vähän tai ei ollenkaan.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

1–2:
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti ja pintapuolisesti. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista lähdemateriaalia vain vähän ja yksipuolisesti. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vähän.

Assessment criteria, good (3-4)

3–4
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn aktiivisesti.

Assessment criteria, excellent (5)

5
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, saavuttanut oppimistavoitteet ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä viestinnän teemoihin. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti. Opiskelija on sitoutunut ryhmän työskentelyyn ja omalta osaltaan edistänyt tavoitteiden saavuttamista.

Go back to top of page