Asiakas- ja palveluohjauksen lähtökohdat (5 cr)
Code: TH00BS29-3001
General information
- Enrollment
- 02.12.2019 - 31.12.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2020 - 31.12.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Health and Well-being
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Asiakas- ja palveluohjauksen erikoistumiskoulutus
- Teachers
- Päivi Erkko
- Sirppa Kinos
- Annika Luomala
- Course
- TH00BS29
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Content scheduling
Asiakas- ja palveluohjaus käsitteenä ja teoreettiset lähtökohdat
- Palveluohjausmallit sosiaali- ja terveysalan asiakastyössä: yleinen palveluohjaus, voimavarakeskeinen palveluohjaus ja intensiivinen palveluohjaus
- Asiakas- ja palveluohjaus eri asiakasryhmien kanssa tehtävässä työssä
- Sosiaali- ja terveysalan eettinen osaaminen asiakastyössä
- Asiakas- ja palveluohjausta määrittävä keskeinen lainsäädäntö
- Asiakas- ja palveluohjaus uudistuvissa sosiaali- ja terveydenhuollon palvelurakenteissa
- Asiakas- ja palveluohjaushankkeiden keskeiset tavoitteet, sisällöt, tulokset ja suositukset
Opintojakso
Content
Opintojakson osaamissisällöt
- Asiakas- ja palveluohjaus käsitteenä ja teoreettiset lähtökohdat
- Palveluohjausmallit sosiaali- ja terveysalan asiakastyössä: yleinen palveluohjaus, voimavarakeskeinen palveluohjaus ja intensiivinen palveluohjaus
- Asiakas- ja palveluohjaus eri asiakasryhmien kanssa tehtävässä työssä
- Sosiaali- ja terveysalan eettinen osaaminen asiakastyössä
- Asiakas- ja palveluohjausta määrittävä keskeinen lainsäädäntö
- Asiakas- ja palveluohjaus uudistuvissa sosiaali- ja terveydenhuollon palvelurakenteissa
- Asiakas- ja palveluohjaushankkeiden keskeiset tavoitteet, sisällöt, tulokset ja suositukset
Student workload
ennakko-oppimistehtävä ja oppimistehtävä
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty
Erikoistuja käyttää soveltaen asiakas- ja palveluohjauksen teorioita ja tutkimustietoa. Hän
osoittaa tuntevansa sosiaali- ja terveysalan arvojen ja eettisten ohjeiden käytön asiakasja palveluohjauksessa. Hän näyttää tuntevansa sosiaaliturvaohjauksen, lainsäädännön
ja palvelujärjestelmän. Hän tuntee hyvinvoinnin ja terveyden sekä sosiaalisten oikeuksien
edistämisen keinoja asiakas- ja palveluohjauksessa ja käyttää niitä. Hän näyttää osaavansa jäsentää palvelujen tuottamisen lähtökohtia ja arvioida palvelujen soveltuvuutta
asiakkaiden tarpeisiin.
Täydennettävä/hylätty
Yllä olevat tavoitteet eivät toteudu