Siirry suoraan sisältöön

Asiakas- ja palveluohjauksen lähtökohdat (5 op)

Toteutuksen tunnus: TH00BS29-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2019 - 31.12.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2020 - 31.12.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Asiakas- ja palveluohjauksen erikoistumiskoulutus
Opettajat
Päivi Erkko
Sirppa Kinos
Annika Luomala
Opintojakso
TH00BS29
Toteutukselle TH00BS29-3001 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Sisällön jaksotus

Asiakas- ja palveluohjaus käsitteenä ja teoreettiset lähtökohdat
- Palveluohjausmallit sosiaali- ja terveysalan asiakastyössä: yleinen palveluohjaus, voimavarakeskeinen palveluohjaus ja intensiivinen palveluohjaus
- Asiakas- ja palveluohjaus eri asiakasryhmien kanssa tehtävässä työssä
- Sosiaali- ja terveysalan eettinen osaaminen asiakastyössä
- Asiakas- ja palveluohjausta määrittävä keskeinen lainsäädäntö
- Asiakas- ja palveluohjaus uudistuvissa sosiaali- ja terveydenhuollon palvelurakenteissa
- Asiakas- ja palveluohjaushankkeiden keskeiset tavoitteet, sisällöt, tulokset ja suositukset
Opintojakso

Sisältö

Opintojakson osaamissisällöt
- Asiakas- ja palveluohjaus käsitteenä ja teoreettiset lähtökohdat
- Palveluohjausmallit sosiaali- ja terveysalan asiakastyössä: yleinen palveluohjaus, voimavarakeskeinen palveluohjaus ja intensiivinen palveluohjaus
- Asiakas- ja palveluohjaus eri asiakasryhmien kanssa tehtävässä työssä
- Sosiaali- ja terveysalan eettinen osaaminen asiakastyössä
- Asiakas- ja palveluohjausta määrittävä keskeinen lainsäädäntö
- Asiakas- ja palveluohjaus uudistuvissa sosiaali- ja terveydenhuollon palvelurakenteissa
- Asiakas- ja palveluohjaushankkeiden keskeiset tavoitteet, sisällöt, tulokset ja suositukset

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

ennakko-oppimistehtävä ja oppimistehtävä

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty
Erikoistuja käyttää soveltaen asiakas- ja palveluohjauksen teorioita ja tutkimustietoa. Hän
osoittaa tuntevansa sosiaali- ja terveysalan arvojen ja eettisten ohjeiden käytön asiakasja palveluohjauksessa. Hän näyttää tuntevansa sosiaaliturvaohjauksen, lainsäädännön
ja palvelujärjestelmän. Hän tuntee hyvinvoinnin ja terveyden sekä sosiaalisten oikeuksien
edistämisen keinoja asiakas- ja palveluohjauksessa ja käyttää niitä. Hän näyttää osaavansa jäsentää palvelujen tuottamisen lähtökohtia ja arvioida palvelujen soveltuvuutta
asiakkaiden tarpeisiin.
Täydennettävä/hylätty
Yllä olevat tavoitteet eivät toteudu

Siirry alkuun