Vuorovaikutus ja osallisuus moniammatillisessa asiakastyössä (5 op)
Toteutuksen tunnus: TH00BS32-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.12.2019 - 31.12.2019
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.01.2020 - 31.12.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Terveys ja hyvinvointi
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Asiakas- ja palveluohjauksen erikoistumiskoulutus
- Opettajat
- Päivi Erkko
- Sirppa Kinos
- Annika Luomala
- Opintojakso
- TH00BS32
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Sisällön jaksotus
- Vastavuoroisuus ja dialogisuus asiakas- ja palveluohjauksen ammatillisessa vuorovaikutuksessa ja ohjaamisessa
- Moniammatillisen vuorovaikutuksen ja kohtaamisen teoreettiset lähtökohdat ja
asiakaskeskeinen orientaatio
- Roolit asiakas – ja palveluohjauksessa sekä moniammatillisessa verkostotyössä
- Vuorovaikutus ja tiimityötaidot moniammatillisessa verkostotyössä
- Sähköisen asioinnin palvelut
- Digitaalisten palvelujen saavutettavuus
- Digitalisaatio ja robotologian palvelumuotoilun mahdollisuudet asiakas – ja palveluohjauksessa
Tavoitteet
Erikoistuja
1. Osaa toimia vastavuoroisessa ja dialogisessa vuorovaikutussuhteessa
2. Osaa soveltaa vuorovaikutuksen tietoperustaa asiakas – ja palveluohjauksen eri rooleissa
3. Osaa käyttää digitaalisia palveluja ja ohjata asiakasta digitaalisten palveluiden käytössä
4. Osaa hyödyntää digitaalisia välineitä ja robotologiaa asiakas- ja palveluohjauksessa ja edistää niiden kehittämistä monialaisessa ja -ammatillisessa yhteistyössä
Sisältö
Opintojakson osaamissisällöt
- Vastavuoroisuus ja dialogisuus asiakas- ja palveluohjauksen ammatillisessa vuorovaikutuksessa ja ohjaamisessa
- Moniammatillisen vuorovaikutuksen ja kohtaamisen teoreettiset lähtökohdat ja asiakaskeskeinen orientaatio
- Roolit asiakas – ja palveluohjauksessa sekä moniammatillisessa verkostotyössä
- Vuorovaikutus ja tiimityötaidot moniammatillisessa verkostotyössä
- Sähköisen asioinnin palvelut
- Digitaalisten palvelujen saavutettavuus
- Digitalisaatio ja robotologian palvelumuotoilun mahdollisuudet asiakas – ja palveluohjauksessa
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
ennakko-oppimistehtävä ja oppimistehtävä
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty
Erikoistuja osaa soveltaa vuorovaikutuksen tietoperustaa erilaisissa asiakastilanteissa ja
hän osaa toimia vastavuoroisessa ja dialogisessa vuorovaikutussuhteessa. Hän tuntee
ja osaa käyttää soveltaen asiakas- ja palveluohjaustyön digitaalisia työtapoja ja -menetelmiä. Hän osaa ohjata asiakkaita digitaalisten palveluiden käytössä. Hän osaa tarkastella asiakaslähtöisesti moniammatillista yhteistyötä sekä hyödyntää tässä yhteistyössä
digitaalisia välineitä. Erikoistuja kykenee reflektoimaan kriittisesti oman asiantuntijuuden
kehittymistä.
Täydennettävä/hylätty
Yllä olevat tavoitteet eivät toteudu.