Skip to main content

Project Hatchery (5 cr)

Code: 5000BH71-3022

General information


Enrollment
02.08.2020 - 18.09.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.09.2020 - 18.12.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Teaching languages
Finnish
Teachers
Elina Asukas
Meiju Keinänen
Course
5000BH71
No reservations found for realization 5000BH71-3022!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojakso pitää sisällään käytännön projektin sekä siihen kytkeytyvän teoriaosuuden projektinhallinnasta.
Jokaisella projektiryhmällä on oma projektinsa, jota ryhmäläiset vievät itsenäisesti eteenpäin opintojakson ajan. Käytännön projektityöskentelyn lisäksi opintojaksoon kuuluu teoriapainotteisempi projektinhallintaosuus, joka pitää sisällään itsenäistä opiskelua sekä ryhmän pajapiirityöskentelyä ennalta sovituista teemoista. Ryhmien pajapiirit toteutetaan kolme kertaa syksyn aikana pajatapaamisten yhteydessä. Tarkemmat aikataulut sovitaan pajakohtaisesti ohjaajien toimesta.

Objective

The aim of the Project Hatchery is that a new student will learn what is studying at Turku University of Applied Sciences and what kind of skills that requires from students. The aim of the Project Hatchery is also to support student’s active and responsible role as a learner not only in the individual level but also as part of a project team involving many students in different fields.

In this study unit a student gets to know students from other disciplines and starts to build networks needed in working life. Moreover, the aim of the Project Hatchery is to provide basic skills for the project working and to support succeeding in the more demanding project study units or modules following years.

Content

- introduction to the higher educational studying at TUAS and project working
- working in multidisciplinary project hatcheries and implementing the project
- interaction and communication in project work, presenting the results of the project
- finishing the project, assessment and feedback

Materials

Jaetaan pajakohtaisesti ryhmänohjaajan toimesta Optimasta tai projektipajalaiset voivat itse tutustua materiaaleihin ItsLearnigissa.

Teaching methods

Sovitaan pajakohtaisesti

Exam schedules

Ei tenttiä, kts. oppimistehtävät.

Pedagogic approaches and sustainable development

Opintojakso toteutetaan innovaatiopedagogiikan mukaan, jossa opiskelu perustuu työelämälähtöiselle projektioppimiselle. Opintojaksolla opiskelijalla tulee olla aktiivinen rooli ja hänen täytyy ottaa itsenäisesti vastuuta omasta oppimisestaan sekä projektin toteuttamisesta. Opintojakso perustuu pitkälti ryhmätyöskentelyyn, jossa ohjaajien rooli on tukea ja ohjata työskentelyä, muttei osallistua itse projektiin.

Completion alternatives

Ei mahdollista (lukuun ottamatta AHOTointia).

Student workload

Jokainen projektiryhmä tuottaa projektinsa ja siihen liittyvien erillisten tuotosten lisäksi orientointi vaiheen ryhmätehtävän, projektisuunnitelman, posterin, esityksen, sekä loppuraportin projektipajansa työskentelyvaiheista. Lisäksi jokainen ryhmäläinen tekee orientointivaiheen yksilötehtävän sekä loppureflektoinnin omasta työskentelystään.
Projektipaja -opintojakso sisältää 133 tuntia opiskelijan työtä (sisältäen ryhmätyötä ja itsenäistä työskentelyä), joista noin 80 tuntia on projektipajatyöskentelyä ja noin 53 tuntia projektinhallinan osuutta ja pajapiirityöskentelyä.

Evaluation methods and criteria

Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää aktiivista osallistumista projektityöskentelyyn. Opintojakso arvioidaan arvosanoilla 0-5.
Projektipajan arvioitavina kohteina ovat seuraavat asiat:
• Hankkii tietoa ja hyödyntää tai jakaa sitä projektissa.
• Työskentelee tehokkaasti ja työnlaatu on riittävä (projektityöskentely).
• Työskentelee tehokkaasti ja työnlaatu on riittävä (pajapiirit).
• Saa tehtyä työt/tehtävät aikataulussa tai osaa etsiä niihin vaihtoehtoisia tapoja.
• Kehittää ja kokeilee uusia tapoja ongelmien ratkaisemiseen.
• Edesauttaa omalla aktiivisella toiminnallaan ryhmän työskentelyä/projektia.
• Osallistuu positiivisesti ryhmän keskusteluihin.
• Huomioi muiden mielipiteet ja vastaa tehokkaasti muiden kommentteihin keskustelun aikana.
• Pyytää palautetta ja kommentteja.

Arvioinnissa käytetään opiskelijan itsearviointia, projektipajalaisten vertaisarviointia sekä ohjaajien arviointia. Arvosanan muodostamisen apuna ovat myös ao. taitokuvaukset eri arvosanoille.

Failed (0)

• Opiskelija ei ole osallistunut projekti- ja pajapiirityöskentelyyn.
• Opiskelija ei ole osallistunut erilaisiin vuorovaikutustilanteisiin (keskustelut lähitapaamisissa ja tapaamisten ulkopuolella, esim. Teams, WhatsApp)
• Opiskelija ei ole tukenut omalla toiminnallaan ryhmän työskentelyä ja projektin edistymistä.
• Opiskelija ei ole noudattanut yhdessä sovittuja sääntöjä ja aikatauluja (esim. myöhästymisiä, tahallisia poissaoloja).
• Opiskelija ei ole palauttanut tehtäviä/tuotoksia.
• Opiskelijan tekemien tehtävien/tuotosten laatu ei vastaa tehtävänantoa.
• Opiskelijan motivaatiossa on kehitettävää.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

• Opiskelija on osallistunut välttävästi projekti- ja pajapiirityöskentelyyn.
• Opiskelija on osallistunut välttävästi erilaisiin vuorovaikutustilanteisiin (keskustelut lähitapaamisissa ja tapaamisten ulkopuolella, esim. Teams, WhatsApp)
• Opiskelija on tukenut välttävästi omalla toiminnallaan ryhmän työskentelyä ja projektin edistymistä.
• Opiskelija on noudattanut välttävästi yhdessä sovittuja sääntöjä ja aikatauluja (esim. myöhästymisiä, tahallisia poissaoloja).
• Opiskelija on palauttanut tehtävät/tuotokset myöhässä tai muistutuksen jälkeen.
• Opiskelijan tekemien tehtävien/tuotosten laatu on tyydyttävää.
• Opiskelijan motivaatiossa on kehitettävää.

Assessment criteria, good (3-4)

Arvosanaa hyvä (3 ja 4) ei ole sanallisesti kuvattu, mutta se sijoittuu tyydyttävän ja kiitettävän kuvauksen väliin.

Assessment criteria, excellent (5)

• Opiskelija on osallistunut kiitettävästi projekti- ja pajapiirityöskentelyyn.
• Opiskelija on osallistunut aktiivisesti erilaisiin vuorovaikutustilanteisiin (keskustelut lähitapaamisissa ja tapaamisten ulkopuolella, esim. Teams, WhatsApp).
• Opiskelija on tukenut merkittävästi omalla toiminnallaan ryhmän työskentelyä ja projektin edistymistä.
• Opiskelija on noudattanut esimerkillisesti yhdessä sovittuja sääntöjä ja aikatauluja.
• Opiskelija on palauttanut tehtävät/tuotokset aikataulun mukaan.
• Opiskelijan tekemien tehtävien/tuotosten laatu on kiitettävää.
• Opiskelijan motivaatio on kiitettävää.

Further information

Sovitaan pajakohtaisesti.

Go back to top of page