Skip to main content

German language 3 (5 cr)

Code: 5091170-3003

General information


Enrollment
03.08.2020 - 13.09.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
31.08.2020 - 18.12.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 40
Teachers
Marjo Aaltonen
Groups
PTUTAS19A
PTUTAS19A
PTUTAS19B
PTUTAS19B
Course
5091170
No reservations found for realization 5091170-3003!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojakso toteutetaan ajalla 3.9.2020-18.12.2020.

Opintojakso koostuu verkko-opetuksesta ja -ohjauksesta (24t) ja opiskelijan itsenäisestä työskentelystä (109t). Opiskelijan tulee osallistua verkkotapaamisiin minimissään 75% eli 18t.

Opintojakson tavoitteena on, että opiskelija ymmärtää ja soveltaa perus- ja keskitason (A2-B1) saksan kieltä erilaisissa arkipäivän sekä työelämän tilanteissa. Tavoitteisiin pyritään harjoittamalla tekstin ymmärtämistä, kuullun ymmärtämistä, sanaston ja kieliopin käyttöä suullisesti sekä kirjallisesti.
Oppimistavoite: kirjoitustaidot

Opiskelija
- kirjoittaa pidempiä lauseita (päälause ja sivulause)
- kirjoittaa lyhyehkön viestin työelämän tilanteeseen liittyen
- soveltaa opittua sanastoa ja kielioppia

Oppimistavoite: luetun ja kuullun ymmärtäminen

Opiskelija
- tunnistaa työelämän tilanteisiin liittyviä sanoja ja -fraaseja
- ymmärtää keskeisen sisällön normaalitempoisesta puheesta
- ymmärtää keskeisen sisällön tekstistä esim. työpaikkailmoitus, tuoteteksti, sähköpostiviesti

Oppimistavoite: suullinen osaaminen

Opiskelija
- viestii ymmärrettävästi perusfraaseilla rutiinitilanteissa esim. itsestä puhuminen työnhaun yhteydessä, puhelimessa asiointi
- kertoo perustietoja yrityksestä, kaaviosta tai tuotteesta
- ääntää ymmärrettävästi
- soveltaa opittua sanastoa ja kielioppia

Objective

The student strengthens his/her German skills and is able to communicate in various situations due to his/her diversified language skills.

Materials

Blanco, Kudel. Freut mich 1. Kappaleet 10-12.
Optiman materiaali.

Pedagogic approaches and sustainable development

flipped classroom-menetelmä: opiskelijat tutustuvat teoriaan itsenäisesti annetun materiaalin avulla, verkkotapaamiset käytetään harjoitteluun, ohjaukseen ja testaukseen

Student workload

Opiskelijan osaamista testataan itsenäisesti suunniteltavien ja toteutettavien suullisten ja kirjallisten tehtävien avulla: sähköpostiviesti, puhelinkeskustelu, työhaastattelu, suullinen esitys. Lisäksi opiskelijan tulee olla valmistautunut verkkotapaamisiin säännöllisten itseopiskelutehtävien avulla.

Evaluation methods and criteria

Arviointi on tehtäväperusteinen asteikolla 1-5. Opintojakson arvosana muodostuu tehtävistä saatujen arvioiden keskiarvosta.

Huomioitavia seikkoja:

- Kaikki tehtävät on suoritettava annettuun palautusajankohtaan mennessä.
- Myöhästyneet tehtävät saavat 0; niitä ei voi suorittaa uudelleen tai korvata muilla tehtävillä.
- Tehtävien arvosanoja ei voi korottaa.
- Palauttamiseen/tehtävien suorittamiseen liittyvistä ongelmista on ilmoitettava hyvissä ajoin etukäteen.
- Aktiivinen osallistuminen verkkotapaamisiin vaikuttaa arviointiin positiivisesti, yli 75% poissaolo vaikuttaa arviointiin laskevasti.
- Poissaoloja ei voi korvata lisätehtävillä.

Go back to top of page