Siirry suoraan sisältöön

Saksa 3 (5 op)

Toteutuksen tunnus: 5091170-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
03.08.2020 - 13.09.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
31.08.2020 - 18.12.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Opetuskielet
suomi
Paikat
15 - 40
Opettajat
Marjo Aaltonen
Ryhmät
PLILOS18A
PLILOS18A
PLILOS18B
PLILOS18B
PTUTAS19A
PTUTAS19A
PTUTAS19B
PTUTAS19B
Opintojakso
5091170
Toteutukselle 5091170-3003 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Opintojakso toteutetaan ajalla 3.9.2020-18.12.2020.

Opintojakso koostuu verkko-opetuksesta ja -ohjauksesta (24t) ja opiskelijan itsenäisestä työskentelystä (109t). Opiskelijan tulee osallistua verkkotapaamisiin minimissään 75% eli 18t.

Opintojakson tavoitteena on, että opiskelija ymmärtää ja soveltaa perus- ja keskitason (A2-B1) saksan kieltä erilaisissa arkipäivän sekä työelämän tilanteissa. Tavoitteisiin pyritään harjoittamalla tekstin ymmärtämistä, kuullun ymmärtämistä, sanaston ja kieliopin käyttöä suullisesti sekä kirjallisesti.
Oppimistavoite: kirjoitustaidot

Opiskelija
- kirjoittaa pidempiä lauseita (päälause ja sivulause)
- kirjoittaa lyhyehkön viestin työelämän tilanteeseen liittyen
- soveltaa opittua sanastoa ja kielioppia

Oppimistavoite: luetun ja kuullun ymmärtäminen

Opiskelija
- tunnistaa työelämän tilanteisiin liittyviä sanoja ja -fraaseja
- ymmärtää keskeisen sisällön normaalitempoisesta puheesta
- ymmärtää keskeisen sisällön tekstistä esim. työpaikkailmoitus, tuoteteksti, sähköpostiviesti

Oppimistavoite: suullinen osaaminen

Opiskelija
- viestii ymmärrettävästi perusfraaseilla rutiinitilanteissa esim. itsestä puhuminen työnhaun yhteydessä, puhelimessa asiointi
- kertoo perustietoja yrityksestä, kaaviosta tai tuotteesta
- ääntää ymmärrettävästi
- soveltaa opittua sanastoa ja kielioppia

Tavoitteet

Vahvistetaan opiskelijan kielitaitoa monipuolisen sanaston ja kieliopin avulla. Parannetaan puhevalmiutta tilanneharjoitusten avulla. Pyritään saavuttamaan taidot, joilla selvitään hyvin kirjallisesti ja suullisesti esimerkiksi opiskelusta ja työharjoittelusta saksan kielialueella.Opiskelija osaa käyttää saksankieltä seuraavissa viestintätilanteissa/kanavissa:suullinen esityspuhelinsähköpostivuorokeskustelut

Oppimateriaalit

Blanco, Kudel. Freut mich 1. Kappaleet 10-12.
Optiman materiaali.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

flipped classroom-menetelmä: opiskelijat tutustuvat teoriaan itsenäisesti annetun materiaalin avulla, verkkotapaamiset käytetään harjoitteluun, ohjaukseen ja testaukseen

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelijan osaamista testataan itsenäisesti suunniteltavien ja toteutettavien suullisten ja kirjallisten tehtävien avulla: sähköpostiviesti, puhelinkeskustelu, työhaastattelu, suullinen esitys. Lisäksi opiskelijan tulee olla valmistautunut verkkotapaamisiin säännöllisten itseopiskelutehtävien avulla.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi on tehtäväperusteinen asteikolla 1-5. Opintojakson arvosana muodostuu tehtävistä saatujen arvioiden keskiarvosta.

Huomioitavia seikkoja:

- Kaikki tehtävät on suoritettava annettuun palautusajankohtaan mennessä.
- Myöhästyneet tehtävät saavat 0; niitä ei voi suorittaa uudelleen tai korvata muilla tehtävillä.
- Tehtävien arvosanoja ei voi korottaa.
- Palauttamiseen/tehtävien suorittamiseen liittyvistä ongelmista on ilmoitettava hyvissä ajoin etukäteen.
- Aktiivinen osallistuminen verkkotapaamisiin vaikuttaa arviointiin positiivisesti, yli 75% poissaolo vaikuttaa arviointiin laskevasti.
- Poissaoloja ei voi korvata lisätehtävillä.

Siirry alkuun