Skip to main content

Business Development Assignment 2 (5 cr)

Code: 3011644-3006

General information


Enrollment
01.12.2021 - 10.01.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
10.01.2022 - 05.06.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
3 cr
RDI portion
5 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 25
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Arja Keltaniemi
Groups
MLIITS20LiKe
MLIITS20LiKe
Course
3011644
No reservations found for realization 3011644-3006!

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Content scheduling

Liiketoiminnan kehittämistehtävä 2 integroituu samaan aikaan toteutuvaan opintojaksoon Palvelu- ja tuotekehitykseen. hHaltuunotettua teoriaa ja annettuja työkaluja sovelletaan kehittämistehtävässä. Kehittämistehtävä 2 on jatkoa Kehittämistetävä 1:n alustavalle konseptisuunnitelmalle. Alustavaa suunnitelmaa rajataan tarkoituksenmukaisesti, mm. rajaus kehittämiskohteeseen, tarkoituksenmukainen käyttäjäryhmä, jolla kehitettävää asiaa testataan. Kehittämistehtävässä sovelletaan erilaisia menetelmiä mm. palvelumuotoilua.

Objective

In this course, a service, product or process is developed with the help of agile development methods.
Having completed the course the student is able to
- apply the methods and knowledge related to business development to a real-life case
- plan and execute a development project with agile methods
- make a project plan for product or process development with goals, steps and timetables
- use active learning methods and various development tools and procedures.

Content

- Miten soveltaa teoriaa käytännön tekemiseen
- Miten hyödyntää ketteriä menetelmiä kehittämistyössä
- Miten asettaa realistisia tavoitteita
- Minkälaista viestintää kehittämistehtävä edellyttää
- Miten hyödyntää tai osallistaa asiakkaita, työyhteisöä tai muita sidosryhmiä kehittämistyössä

Materials

Aiheeseen liittyvä valinnainen materiaali.

Teaching methods

- Ideointimenetelmät
- Yhteistoiminnallinen oppiminen ja yhteistoiminnalliset menetelmät
- Erilaiset menetelmät/työkalut konseptisuunnittelussa
- Opiskelijan aktiivisuus ja aloitteellinen toiminta
- Itsenäinen tiedon haltuunotto
- Oman työn kehittäminen

Pedagogic approaches and sustainable development

Työelämäläheisyys ja opiskelijalähtöisyys luovat lähtökohdat kehittämistehtävälle.
Monimuoto-opiskelu, jossa yhteisiä lähijaksoja sekä etäjaksolla tapahtuva itsenäinen työskentely, pienryhmätyöskentely ja ohjauskeskustelut opintojaksosta vastaavan ohjaajan kanssa.
Its:iä hyödynnetään verkko-oppimisalustana.

Completion alternatives

Osaamisen näyttömahdollisuudesta sovitaan ohjauskeskustelussa tapauskohtaisesti opintojakson vastaavan opettajan kanssa.

Student workload

Raportti, jossa perustellaan ja kuvataan kehittämisprosessi ja tulokset.
Lähijaksoihin valmistautuminen ja osallistuminen.

Assessment criteria, approved/failed

Valmistautuminen ja osallistuminen lähijaksotyöskentelyyn.
Kehittämistehtävän raportista ilmenee vaadittavat asiat.

Evaluation methods and criteria

Kehittämistehtävästä tuotetaan raportti: Syksyllä kehittämistehtävä 1:ssä työstettyä konseptisuunnitelmaa työstetään eteenpäin. Kehittämiskohteen rajautuminen tarkoituksenmukaisesti > käyttäjäryhmä > testaus > palaute > jatkokehittäminen.
Osallistuminen työskentelyyn lähijaksoilla sekä pienryhmissä, joissa käsitellään kehittämistehtäviä.

Qualifications

Liiketoiminnan kehittämisen kehittämistehtävä 1 tulee olla suoritettuna.

Further information

Edeltävyysehdot: Kevään kehittämistehtävä pohjautuu syksyn Liiketoiminnan kehittämisen kokonaisuuteen, Liiketoiminnan konseptointi.

Go back to top of page