Projektiopinnot 5 (8 op)
Toteutuksen tunnus: 2011482-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 04.08.2018 - 02.09.2018
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 03.09.2018 - 30.03.2019
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 8 op
- Lähiosuus
- 8 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Taideakatemia
- Toimipiste
- Linnankadun taidekampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Esittävän taiteen koulutus
- Opettajat
- Mervi Rankila-Källström
- Opintojakso
- 2011482
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Aiesuunnitelman palautus pe 14.9., 11.10. Klo 9-12 projektin aloitus ykkösten kanssa, ohjaukset ensi-illoissa viikoilla 5,7, ja 9
Opiskelija suunnittelee ja toteuttaa oman taiteellisen ohjauksen 30-45 min koulun tiloihin tai oppilaitoksen ulkopuolelle. Koulun tiloissa toteutettavat esitykset 2019 viikolla 5, 7 tai 9. Opettajat tekevät yhdessä opiskelijoiden kanssa näyttelijäcastingin, jota voi itse täydentää. Tuotannollisen työryhmän mahdollinen äänisuunnittelu, puku ja tarpeistosuunnittelu, graafinen ilme jne. opiskelija kokoaa itse.Valosuunnitteluapu ja tuotannollinen tuki tulee koululta.
Tavoitteet
Opiskelija osaa esitysprojektin projektinhallintataidot. Opiskelija osaa tuotantoprosessin vaiheet ja hallitsee esityksen tuottamiseen liittyvät pääasialliset tehtävät.
Sisältö
Opiskelu tapahtuu esitysprojektin suunnitteluna ja toteutuksenajoko oppilaitoksessa tai työelämäyhteistyössä. Opiskelu voi toteutua osana TKI-toimintaa.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Tuotanto-opetus sekä oma ohjaustyö ja siihen kuuluviin presentaatioihin ja seminaareihin osallistuminen. Aiesuunnitelma, tuotantopalaverit, tuotantosuunnitelman ja tuotantocanvas, ohjauksen presentointi.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelija palauttaa prosessia ja lopputulosta reflektoivan raportin prosessin päätyttyä sekä ohjaavalle opettajalle että opettajatutorille (Merville). Produktion purkukeskustelu ohjaajan ja näyttelijöiden (koulun opiskelijat) kanssa on esitysviikon jälkeen. Siihen osallistuu ohjaavan opettajan lisäksi yksi opettaja (toinen arvioija), joka on nähnyt esityksen. Purussa käydään läpi harjoitusprosessia ja sitä, miten esitys tehtiin ja lopputulosta millainen esitys valmistui.
Ohjaaja palauttaa prosessia ja lopputulosta reflektoivan raportin n. 2 A4 Optimaan PTEATS16 prosessin päätyttyä.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Projektiopinnot 5 opintojakson arvioinnin kohteina ovat opiskelijan ohjaaman esityksen tuotannollinen prosessi, taiteellinen ohjausprosessi sekä esitys itsessään sekä henkilökohtaisen oppimisen laajentaminen ja syventäminen.