Project studies 2 (5cr)
Code: 2011486-3004
General information
- Enrollment
- 07.01.2020 - 05.02.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 06.02.2020 - 31.07.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Teaching languages
- Finnish
- Teachers
- Marja Susi
- Mervi Rankila-Källström
- Course
- 2011486
Unfortunately, no reservations were found for the realization Project studies 2 2011486-3004. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Huhti-toukokuussa toteutettava koululaisprojekti. Työskennellään pienryhmissä ohjaten peruskoulun 2. luokan oppilaita Luolavuoren koulussa.
Yhteiset lapsemme ry tulee pitämään Ole rohkea ja reilu -menetelmäkoulutuksen 2.4..
Työpajat:
pe 24.4.
ma 27.4.
ke 29.4.
ma 4.5.
aina klo 8-9.30 neljässä luokkatilassa yhtä aikaa.
Tutustumiskäynti on ke 22.4. klo 8.45
Objective
The student plans, teaches and self evaluates theatre workshops for children or youth.
Content
Student teaches theatre skills for children or youth. Lectures, workshops, exercises, practicing and independent work.
Teaching methods
Luento-opetus sekä työpajojen suunnittelu ja toteutus. Opintojaksoon kuuluu Yhteiset lapsemme ry:n yhden päivän mittainen Ole rohkea ja reilu -konseptin koulutus, jonka pohjalta pienryhmät tekevät omat versionsa työpajoista.
Pedagogic approaches and sustainable development
Projektiopinnot 2 -opintojakson tavoitteena on:
-syventää osaamista ryhmän ohjaamisessa teatteri-ilmaisun ohjaajana
-tutustua valittuun menetelmään, näkökulmaan ja viitekehykseen ja soveltaa sitä ryhmän ohjaamisen prosessissa (Ole rohkea ja reilu -koulutus)
-suunnitella ja toteuttaa pienryhmässä neljän työpajakerran kokonaisuus valitulle kohderyhmälle (4 x 1,5, tunnin työpajakokonaisuus 2. luokan oppilaille)
-reflektoida omaa oppimista, haasteita ja kehittymistä ryhmän ohjaajana
Student workload
Neljä työpajaa kouluilla sekä ryhmässä tehtävä palaute ja sen käsittely.
Opintojakson päätteeksi kirjoitetaan ryhmäraportti.
Evaluation methods and criteria
1. Läsnäolo opetuksessa ja harjoituksissa osana työryhmää
2. Osallistuminen ja työskentely osana ryhmää, motivaatio
3. Kyky arvioida omaa toimintaa ja osaamista
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija osaa toimia annettujen ohjeiden mukaisesti. Opiskelija on läsnä ja osallistuu vuorovaikutustilanteisiin vertaisoppimistapahtumissa ja työpajoissa. Opiskelija asettaa itselleen oppimistavoitteita. Opiskelija sitoutuu koululaisprojektin suunnitteluun ja toteutukseen.
Assessment criteria, good (3-4)
Lisäksi opiskelija toimii aktiivisesti työryhmässä toteuttaen tavoitteellisesti sekä ryhmän että omia tavoitteita. Tutkii omaa työrooliaan ja reflektoi omia oppimiskohtiaan ja suhtautuu niihin motivoituen.
Assessment criteria, excellent (5)
Lisäksi opiskelija osaa toimia itseohjautuvasti. Hän osaa reflektoida ja yhdistää oppimaansa aiempaan osaamiseensa. Opiskelija osaa kehittää oppimaansa eteenpäin pyrkien luomaan uusia toimintamalleja tulevaan työhönsä teatteri-ilmaisun ohjaajana. Opiskelija haastaa itseään rohkeasti pyrkien syventämään omaa ammatillista osaamistaan työrooliin peilaten.
Opiskelija pystyy itsereflektioon jsekä nostamaan esiin myös itselleen haastavia asioita oppimisprosessista.
Opiskelija on vaikuttanut myönteisesti työskentelyilmapiiriin ja koko projektin onnistumiseen.