Siirry suoraan sisältöön

Projektiopinnot 2 (5 op)

Toteutuksen tunnus: 2011486-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
07.01.2020 - 05.02.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
06.02.2020 - 31.07.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Opetuskielet
suomi
Opettajat
Marja Susi
Mervi Rankila-Källström
Opintojakso
2011486
Toteutukselle 2011486-3004 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Huhti-toukokuussa toteutettava koululaisprojekti. Työskennellään pienryhmissä ohjaten peruskoulun 2. luokan oppilaita Luolavuoren koulussa.
Yhteiset lapsemme ry tulee pitämään Ole rohkea ja reilu -menetelmäkoulutuksen 2.4..
Työpajat:
pe 24.4.
ma 27.4.
ke 29.4.
ma 4.5.
aina klo 8-9.30 neljässä luokkatilassa yhtä aikaa.

Tutustumiskäynti on ke 22.4. klo 8.45

Tavoitteet

Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa teatterilähtöisiä sisältöjä lapsille tai nuorille. Opiskelija osaa projektinhallinnan perusteet. Opiskelija osaa reflektoida taidekasvatuksellista toimintaansa ja antaa vertaispalautetta. Opiskelu tapahtuu osin työelämäyhteistyössä ala- tai yläkoulussa.

Sisältö

Opiskelu tapahtuu teatteri-ilmaisun työpajojen suunnittelu, toteutus ja arviointiprosessina. Luennot, työpajat, harjoitteet, harjoitustyöt ja itsenäinen työ.

Opetusmenetelmät

Luento-opetus sekä työpajojen suunnittelu ja toteutus. Opintojaksoon kuuluu Yhteiset lapsemme ry:n yhden päivän mittainen Ole rohkea ja reilu -konseptin koulutus, jonka pohjalta pienryhmät tekevät omat versionsa työpajoista.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Projektiopinnot 2 -opintojakson tavoitteena on:

-syventää osaamista ryhmän ohjaamisessa teatteri-ilmaisun ohjaajana
-tutustua valittuun menetelmään, näkökulmaan ja viitekehykseen ja soveltaa sitä ryhmän ohjaamisen prosessissa (Ole rohkea ja reilu -koulutus)
-suunnitella ja toteuttaa pienryhmässä neljän työpajakerran kokonaisuus valitulle kohderyhmälle (4 x 1,5, tunnin työpajakokonaisuus 2. luokan oppilaille)
-reflektoida omaa oppimista, haasteita ja kehittymistä ryhmän ohjaajana

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Neljä työpajaa kouluilla sekä ryhmässä tehtävä palaute ja sen käsittely.
Opintojakson päätteeksi kirjoitetaan ryhmäraportti.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

1. Läsnäolo opetuksessa ja harjoituksissa osana työryhmää
2. Osallistuminen ja työskentely osana ryhmää, motivaatio
3. Kyky arvioida omaa toimintaa ja osaamista

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija osaa toimia annettujen ohjeiden mukaisesti. Opiskelija on läsnä ja osallistuu vuorovaikutustilanteisiin vertaisoppimistapahtumissa ja työpajoissa. Opiskelija asettaa itselleen oppimistavoitteita. Opiskelija sitoutuu koululaisprojektin suunnitteluun ja toteutukseen.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Lisäksi opiskelija toimii aktiivisesti työryhmässä toteuttaen tavoitteellisesti sekä ryhmän että omia tavoitteita. Tutkii omaa työrooliaan ja reflektoi omia oppimiskohtiaan ja suhtautuu niihin motivoituen.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Lisäksi opiskelija osaa toimia itseohjautuvasti. Hän osaa reflektoida ja yhdistää oppimaansa aiempaan osaamiseensa. Opiskelija osaa kehittää oppimaansa eteenpäin pyrkien luomaan uusia toimintamalleja tulevaan työhönsä teatteri-ilmaisun ohjaajana. Opiskelija haastaa itseään rohkeasti pyrkien syventämään omaa ammatillista osaamistaan työrooliin peilaten.
Opiskelija pystyy itsereflektioon jsekä nostamaan esiin myös itselleen haastavia asioita oppimisprosessista.
Opiskelija on vaikuttanut myönteisesti työskentelyilmapiiriin ja koko projektin onnistumiseen.

Siirry alkuun