Luova suunnittelutiimi (5 op)
Toteutuksen tunnus: 2081323-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.12.2019 - 31.03.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.01.2020 - 31.07.2020
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Taideakatemia
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Media-alan koulutus
- Opettajat
- Antti Alanko
- Johanna Vaaherkumpu
- Vastuuopettaja
- Johanna Vaaherkumpu
- Ryhmät
-
PMEDIS19masuPMEDIS19 mainonnan suunnittelu
- Opintojakso
- 2081323
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Erilaiset ideointitekniikat ja suunnittelumetodit tulevat tutuiksi tällä opintojaksolla. Opiskelijat harjoittelevat tiimityötä, creative briefiin ja toimeksiantoihin reagoimista, sekä pohtivat tulevaa AD-, copy- tai projektipäällikköerikoistumista. Palautteen antamista ja saamista sekä esiintymis- ja esitystaitoja harjoitellaan ryhmätöiden presentaatioden yhteydessä.
Tavoitteet
Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa
- kuvata kehittämistavoitteitaan markkinointiviestinnän suunnittelijana ja tiimityöntekijänä
- jäsentää erikoistumistavoitteitaan; AD, copywriter tai projektipäällikkö
- kuvata kampanjasuunnittelun ryhmätyöprosesseja ja soveltaa erilaisia ideointitekniikoita
Sisältö
Erilaiset ideointitekniikat ja suunnittelumetodit tulevat tutuiksi tällä opintojaksolla. Opiskelijat harjoittelevat tiimityötä, creative briefiin ja toimeksiantoihin reagoimista, sekä pohtivat tulevaa AD-, copy- tai projektipäällikköerikoistumista. Palautteen antamista ja saamista sekä esiintymis- ja esitystaitoja harjoitellaan ryhmätöiden presentaatioden yhteydessä.
Oppimateriaalit
Opettajien ohjeistama
Opetusmenetelmät
Ryhmä- ja yksilötehtävät kirjallisesti ja suullisesti:
Opintokokonaisuuden aikana opiskelija osaa
• kuvata kehittämistavoitteitaan markkinointiviestinnän suunnittelijana ja tiimityöntekijänä
• jäsentää erikoistumistavoitteitaan; AD, copywriter tai projektipäällikkö
• kuvata kampanjasuunnittelun ryhmätyöprosesseja ja soveltaa erilaisia ideointitekniikoita
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Innovaatiopedagogiset oppimismenetemät:
yksilöosaamisen innovaatiokompetenssit, yhteisöosaamisen innovaatiokompetenssit, verkosto-osaamisen innovaatiokompetenssit, mediaympäristön osaaminen, teoreettinen, analyyttinen ja luova osaaminen.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Tiimityö
Luovan tiimin jäsenenä toimiminen
Yksilötehtävät
Soveltavat tehtävät
Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa
• kuvata kehittämistavoitteitaan markkinointiviestinnän suunnittelijana ja tiimityöntekijänä
• jäsentää erikoistumistavoitteitaan; AD, copywriter tai projektipäällikkö
• kuvata kampanjasuunnittelun ryhmätyöprosesseja ja soveltaa erilaisia ideointitekniikoita
Mitoitus: 5 op
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ajoitus huhti-toukokuu 2020
Tarkempi aikataulu Pmedis19masu-lukujärjestyksestä