Konseptisuunnittelu (5 op)
Toteutuksen tunnus: 2081325-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.07.2019 - 01.11.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
09.10.2019 - 04.12.2019
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Virtuaaliosuus
- 2 op
- TKI-osuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Taideakatemia
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 16 - 22
- Koulutus
- Media-alan koulutus
- Opettajat
- Minna Teittinen
- Vastuuopettaja
- Minna Teittinen
- Ryhmät
-
PMEDIS18masuPMEDIS18 mainonnan suunnittelu
- Opintojakso
- 2081325
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Konseptisuunnittelun prosessi, konseptisuunnittelun ideointi ja soveltaminen, mahdollisesti asiakasprojekti
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- kuvata konseptisuunnittelun lähtökohdat ja merkityksen
- soveltaa konseptisuunnittelua erityisillä ammatillisilla osa-alueilla
- tuottaa ja rakentaa tuote- ja kampanjakonsepteja
Sisältö
Opintojaksolla perehdytään konseptisuunnittelun keskeisiin tekijöihin mainonnan suunnittelijan näkökulmasta. Opiskelijat tutustuvat konseptuaalisen ajattelun prosesseihin ja suunnittelutyökaluihin sekä niiden merkitykseen mainonnan suunnittelun kivijalkana. Opintojaksolla opitaan ymmärtämään konseptuaalisen kokonaissuunnittelun merkitys insightista yksittäisiin kampanjasuunnitelmiin eri medioissa sekä syvennetään ymmärrystä markkinointiviestinnän strategisessa suunnittelussa, asiakasymmärryksessä ja ongelmanratkaisussa.
Oppimateriaalit
Pete Barry: The Advertising Concept Book
Muu materiaali ilmoitetaan lähiopetuksen alkaessa
Opetusmenetelmät
lähiopetusta luentojen ja harjoitusten avulla, projektioppiminen, tehtäväperustainen opiskelu, vertaisoppiminen ja pienryhmätyöskentely, vierailijaluentoja
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
työelämälähtöisyys, projektioppiminen, tiimioppiminen
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Harjoituksia ja tehtäviä pienryhmissä ja itsenäisesti
Asiakasprojekti tiimityönä
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Konseptisuunnittelun prosessin haltuunotto, medioiden ja muiden markkinointiviestintäkeinojen soveltaminen konseptisuunnittelussa, asiakasprojektin läpivienti, aktiivisuus lähiopetuksessa ja tiimityöskentelyssä
Hylätty (0)
Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti.
Lisätiedot
Edeltävyysehto: markkinoinnin ja markkinointiviestinnän perusteet