Concept Design (5 cr)
Code: 2081325-3001
General information
- Enrollment
-
02.07.2019 - 01.11.2019
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
09.10.2019 - 04.12.2019
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 3 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Arts Academy
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 16 - 22
- Degree programmes
- Degree Programme in Media Arts
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Konseptisuunnittelun prosessi, konseptisuunnittelun ideointi ja soveltaminen, mahdollisesti asiakasprojekti
Objective
After completing the course, the student has the competence to:
- describe the starting point and meaning of concept design
- apply concept design in specific professional areas
- produce and build product and campaign concepts
Content
The course introduces the key elements of concept design from the point of view of an advertising designer. Students get to know the processes of conceptual thinking and design tools and their importance as the cornerstone of advertising design. In the course, you learn to understand the importance of overall conceptual planning, from insight to individual campaign plans in different media, and you deepen your understanding of marketing communication strategic planning, customer understanding and problem solving.
Materials
Pete Barry: The Advertising Concept Book
Muu materiaali ilmoitetaan lähiopetuksen alkaessa
Teaching methods
lähiopetusta luentojen ja harjoitusten avulla, projektioppiminen, tehtäväperustainen opiskelu, vertaisoppiminen ja pienryhmätyöskentely, vierailijaluentoja
Pedagogic approaches and sustainable development
työelämälähtöisyys, projektioppiminen, tiimioppiminen
Completion alternatives
-
Student workload
Harjoituksia ja tehtäviä pienryhmissä ja itsenäisesti
Asiakasprojekti tiimityönä
Evaluation methods and criteria
Konseptisuunnittelun prosessin haltuunotto, medioiden ja muiden markkinointiviestintäkeinojen soveltaminen konseptisuunnittelussa, asiakasprojektin läpivienti, aktiivisuus lähiopetuksessa ja tiimityöskentelyssä
Failed (0)
Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti.
Assessment criteria, good (3-4)
Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti.
Assessment criteria, excellent (5)
Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti.
Further information
Edeltävyysehto: markkinoinnin ja markkinointiviestinnän perusteet