Myynti, asiakkuudet ja yritysyhteistyö (5op)
Toteutuksen tunnus: 2081356-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.12.2019 - 13.01.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 13.01.2020 - 16.03.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Taideakatemia
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 5 - 20
- Opettajat
- Markus Hatakka
- Timo Linnossuo
- Vastuuopettaja
- Markus Hatakka
- Ryhmät
-
PMEDIS18elokPMEDIS18 elokuva
-
PMEDIS18masuPMEDIS18 mainonnan suunnittelu
- Opintojakso
- 2081356
Toteutukselle Myynti, asiakkuudet ja yritysyhteistyö 2081356-3001 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Kurssi alkaa 13.1.2020 ja päättyy 23.3.2020
Opintojakson sisältönä on myyntityön, -mallien ja –taitojen ja yritysyhteistyön rakentamisen peruskäsitteet sekä uusasiakashankinta ja asiakassuhteiden kehittäminen, myyntiprosessin vaiheet.
Opintojakso koostuu kolmensta teemasta joihin opiskelija perehtyy kurssilla.
Teema 1
Myyntityön perusteet, myyntiprosessi ja myyntiesitys.
Opiskelija tutustuu myyntityön keskeisiin käsitteisiin ja osa-alueisiin. Kurssilla tutustutaan erilaisiin myyntimalleihin ja myyntitaitoihin. Näiden perusteella opiskelija laatii myyntiprosessin ja toimintasuunnitelman valitulle yritykselle sekä laatii myyntiesityksen yrityksen valitulle tuotteelle/palvelulle.
Teema 2
Asiakkuudet ja asiakassuhteen elementit ja prosessit.
Opiskelija laatii asiakassuhdemarkkinoinnin suunnitelmen valitulle yritykselle,
Teema 3.
Yritysyhteistyö.
Opiskelija tutustuu yritysyhteistyön merkitykseen ja laatii valitulle yritykselle yritysyhteistyö mallin ja prosessin.
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
· määritellä myyntityön peruskäsitteet
· luoda uusia ja kehittää olemassa olevia asiakassuhteita ja yritysyhteistyön malleja
· analysoida asiakassuhteen elementtejä ja prosessia
· arvioida yritysyhteistyön merkitystä
· laatia myyntiesityksen annetusta aiheesta kohderyhmälle
· arvioida erilaisia myyntimalleja ja myyntitaitoja asiakaslähtöisesti
· selittää asiakkaan ostokäyttäytymistä ja ostoprosesseja
Sisältö
Myyntityön, -mallien ja –taitojen ja yritysyhteistyön rakentamisen peruskäsitteet sekä uusasiakashankinta ja asiakassuhteiden kehittäminen, myyntiprosessin vaiheet.
Oppimateriaalit
Valitut myynnin ja asiakassuhdemarkkinoinnin kirjat, artikkelit ja videot
Strategyzer työkalut, Stanfordin pitsaus menetelmä.Tehtävien suorittamiseksi hankittava materiaali.
Opetusmenetelmät
Teoriaopinnot, Tekemällä oppiminen, tiimityöskentely, innovaatiopedagogiikka, dialogi ja tutkiva oppiminen.Oppimista tuetaan kirjallisuudella ja oppimistehtävillä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei ole
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Tutkivat tehtävät asiakassuhdemarkkinoinnista ja myyntityöstä.Yrityscaset ja niiden pohjalta laaditut asiakassuhdemarkkinoinin ja myyntityön mallit ja prosessit.Opiskelijat luovat nettiympäristöön omat tuotoksensa omille kohdeyrityksilleen.
35 tuntia kontaktia
70 tuntia itsenäistä ja ryhmätyöskentelyä
30 tuntia teoriaan tutustumista kirjallisuuden, artikkelien ja videoiden avulla.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kurssin aikana toiminnasta syntynyt evidenssi, jossa näkyy vaadittava osaamisen kehittyminen.
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole osallistunut aktiivisesti läsnäolotunneille eikä ole tehnyt vaadittuja suorituksia. Opiskelijalla vakavia puutteita tekemisessä ja tuloksissa.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Vakavia puutteita määritellyissä oppimistavoitteissa.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Lieviä puutteita useissa määritellyissä oppimistavoitteissa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Määritellyt tavoitteet osaamiselle ovat toteutuneet.