Siirry suoraan sisältöön

Myynti, asiakkuudet ja yritysyhteistyö (5op)

Toteutuksen tunnus: 2081356-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2019 - 13.01.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
13.01.2020 - 16.03.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
5 - 20
Opettajat
Markus Hatakka
Timo Linnossuo
Vastuuopettaja
Markus Hatakka
Ryhmät
PMEDIS18elok
PMEDIS18 elokuva
PMEDIS18masu
PMEDIS18 mainonnan suunnittelu
Opintojakso
2081356

Toteutukselle Myynti, asiakkuudet ja yritysyhteistyö 2081356-3001 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Kurssi alkaa 13.1.2020 ja päättyy 23.3.2020

Opintojakson sisältönä on myyntityön, -mallien ja –taitojen ja yritysyhteistyön rakentamisen peruskäsitteet sekä uusasiakashankinta ja asiakassuhteiden kehittäminen, myyntiprosessin vaiheet.

Opintojakso koostuu kolmensta teemasta joihin opiskelija perehtyy kurssilla.

Teema 1
Myyntityön perusteet, myyntiprosessi ja myyntiesitys.
Opiskelija tutustuu myyntityön keskeisiin käsitteisiin ja osa-alueisiin. Kurssilla tutustutaan erilaisiin myyntimalleihin ja myyntitaitoihin. Näiden perusteella opiskelija laatii myyntiprosessin ja toimintasuunnitelman valitulle yritykselle sekä laatii myyntiesityksen yrityksen valitulle tuotteelle/palvelulle.

Teema 2
Asiakkuudet ja asiakassuhteen elementit ja prosessit.
Opiskelija laatii asiakassuhdemarkkinoinnin suunnitelmen valitulle yritykselle,

Teema 3.
Yritysyhteistyö.
Opiskelija tutustuu yritysyhteistyön merkitykseen ja laatii valitulle yritykselle yritysyhteistyö mallin ja prosessin.

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
· määritellä myyntityön peruskäsitteet
· luoda uusia ja kehittää olemassa olevia asiakassuhteita ja yritysyhteistyön malleja
· analysoida asiakassuhteen elementtejä ja prosessia
· arvioida yritysyhteistyön merkitystä
· laatia myyntiesityksen annetusta aiheesta kohderyhmälle
· arvioida erilaisia myyntimalleja ja myyntitaitoja asiakaslähtöisesti
· selittää asiakkaan ostokäyttäytymistä ja ostoprosesseja

Sisältö

Myyntityön, -mallien ja –taitojen ja yritysyhteistyön rakentamisen peruskäsitteet sekä uusasiakashankinta ja asiakassuhteiden kehittäminen, myyntiprosessin vaiheet.

Oppimateriaalit

Valitut myynnin ja asiakassuhdemarkkinoinnin kirjat, artikkelit ja videot
Strategyzer työkalut, Stanfordin pitsaus menetelmä.Tehtävien suorittamiseksi hankittava materiaali.

Opetusmenetelmät

Teoriaopinnot, Tekemällä oppiminen, tiimityöskentely, innovaatiopedagogiikka, dialogi ja tutkiva oppiminen.Oppimista tuetaan kirjallisuudella ja oppimistehtävillä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei ole

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Tutkivat tehtävät asiakassuhdemarkkinoinnista ja myyntityöstä.Yrityscaset ja niiden pohjalta laaditut asiakassuhdemarkkinoinin ja myyntityön mallit ja prosessit.Opiskelijat luovat nettiympäristöön omat tuotoksensa omille kohdeyrityksilleen.

35 tuntia kontaktia
70 tuntia itsenäistä ja ryhmätyöskentelyä
30 tuntia teoriaan tutustumista kirjallisuuden, artikkelien ja videoiden avulla.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Kurssin aikana toiminnasta syntynyt evidenssi, jossa näkyy vaadittava osaamisen kehittyminen.

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole osallistunut aktiivisesti läsnäolotunneille eikä ole tehnyt vaadittuja suorituksia. Opiskelijalla vakavia puutteita tekemisessä ja tuloksissa.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Vakavia puutteita määritellyissä oppimistavoitteissa.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Lieviä puutteita useissa määritellyissä oppimistavoitteissa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Määritellyt tavoitteet osaamiselle ovat toteutuneet.

Siirry alkuun