Working Environments and Future of Welfare Services (5cr)
Code: TH00BQ02-3001
General information
- Enrollment
- 02.11.2020 - 30.03.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2021 - 31.07.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Health and Well-being
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Master`s Degree Programme in Social Services and Health Care, Advanced Social Counselling
- Teachers
- Eeva Timonen-Kallio
- Anssi Lähde
- Course
- TH00BQ02
Unfortunately, no reservations were found for the realization Working Environments and Future of Welfare Services TH00BQ02-3001. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Sote-hallinnonuudistus 2022–2032
Maakunnallisen hyvinvointialueen palvelutuottajamallit
Sote-palvelujen digitalisaatio ja tietohallinto
11.3. 8.15-15.45 Sote-palveluiden järjestämisen monituottajamallit hyvinvointialueilla. Kuka tai mikä tuottaa tulevaisuuden palvelut? Miten hallita monitoimijaisia palveluja ja asiakkuuksia?
14.4. 8.15-15.45 Sote-palvelujen järjestäminen ja turvaaminen maakuntamallissa – mitä velvollisuuksia ja tehtäviä jää kuntiin? Ryhmätyöt jatkuu ja puretaan.
15.4. 8.15-15.45 Maakunnallisten sote-palvelujen käytettävyys, tavoittavuus ja saatavuus eri asiakasryhmien kohdalla. Sosiaalihuollon asema uudistuvassa sote-järjestelmässä.
12.5. 8.15-14.45 Eri asiakasryhmäkohtaisten hyvinvointipalvelujen muutossuuntia ja –painopisteitä sote-uudistuksessa. Opintojaksopäiväkirjojen esittely.
(YERISOS20 ryhmän lukukausipalaute klo 15-16)
Objective
After completing the course, the student will be able to understand key welfare services,recognize changes and prioritize services effectively and apply them proficiently in professional work with various customer groups.
Content
Health and social services 2021–2030
Regional service production models
Future service concepts by customer group
Decision-making systems and service processes
Digital services and information management
Near-futures scenarios - SOTE 2023 – 2032
Policy programs and recommendations
Regional and municipal integrated service concepts/production
Key legislation governing professional work and services
Customer service processes, their interfaces and decision-making systems
Future service concepts by customer group
Decision-making systems and service processes
Digital services
Pedagogic approaches and sustainable development
Opetus toteutetaan etäopetuksena käyttäen monipuolisesti verkkopedagogiikan mahdollisuuksia.
Student workload
Oppimistehtävä I: Essee 2 op
Oppimistehtävä II: Opintojaksopäiväkirja (sisältäen opetukseen osallistumisen) 3 op
Evaluation methods and criteria
Essee hyl/hyv
Oppimispäiväkirja, numeerinen arviointi.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
1. Lähtökohtatilanne ja oma suhtautuminen kokonaisuuteen on kuvattu lyhyesti yleisellä tasolla.
2. Tiedonhankinta ja prosessointi on nähtävissä ja oppimateriaalia on käytetty. Tarkastelu on osin luettelomaista ja yhteiskunnallinen taso puuttuu.
3. Yhteenveto on tehty, mutta oma osaamisen kehittyminen ja tiedon soveltaminen on vain osin nähtävissä.
Raportin rakenteessa ja jäsentelyssä on puutteita ja jokin osa-alue on suppeasti ratkaistu.
Assessment criteria, good (3-4)
1. Lähtökohtatilanne ja oma suhtautuminen kokonaisuuteen on kuvattu.
2. Tiedonhankinta ja prosessointi on kuvattu hyvällä tasolla ja tietoa analysoiden. Tarkastelussa on nähtävissä yhteiskunnallinen ja taloudellinen pohdinta.
3. Yhteenvedossa on esitetty oppimistulokset ja tiedon käyttöönotto.
Raportti etenee loogisesti ja tehtäväksiantoon vastattu kattavasti.
Assessment criteria, excellent (5)
1. Lähtökohtatilanne ja oma suhtautuminen kokonaisuuteen on kuvattu omiksi oppimistavoitteekseen.
2. Tiedonhankinta ja prosessointi kuvattu monipuolisesti ja tietoa analysoiden. Tarkastelussa painottuu yhteiskunnallinen ja taloudellinen pohdinta tietoon perustuen.
3. Yhteenvedossa on esitetty oppimistulokset ja tiedon käyttöönotto ja soveltaminen omassa työssä.
Raportti on jaettu selkeästi temaattisiin kokonaisuuksiin ja etenee loogisesti.
Further information
Avoimen opintojen tarjontaa 5 opiskelijapaikkaa. YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin.