Master’s Thesis Plan (10 cr)
Code: TH00BP80-3011
General information
- Enrollment
-
15.12.2020 - 31.10.2021
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
11.01.2021 - 31.12.2022
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 10 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Health and Well-being
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Master`s Degree Programme in Social Services and Health Care, Gerontological Expertise
- Teachers
- Ritva Laaksonen-Heikkilä
- Kari Salonen
- Sini Eloranta
- Liisa Tiittanen
- Course
- TH00BP80
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Content scheduling
Suunnitelma vaihe sisältää:
- Ideaseminaarin (ideapaperin laatimisen)
- Tiedonhankinnan verkkokurssin (1 op)
- Kirjallisuuskatsauksen tekemisen
- Kehittämisprojektin suunnitelman laatimisen, tarvittaessa tutkimussuunnitelma sen liitteenä
- Suunnitelmaseminaarin ma 10.5.2021 klo 9.00-15.30
Ajoittuu 1. ja 2. lukukausille
Objective
After completing the course, the student is able to:
· describe the premises, requirements and prerequisites of the organisation where the development project is carried out
· implement data retrieval systematically in Finnish and international databases
· write a theoretical framework for development project · state aim(s), purpose(s), research tasks and final outcome of the development project
· define development and evaluations methodology and describe research methods used in project implementation
· write realisable proposal for development project and research proposal when required
· describe one’s own role as an expert and project manager in development project
· discuss issues related to ethics and reliability
· evaluate and anticipate risks of development project
Content
· Idea/brainstorming seminar
· Literature review
· Proposal for development project (research proposal enclosed if needed)
· Master thesis agreement
· Proposal seminar
· Data retrieval webcourse (1cr)
· Peer feedback
Teaching methods
Kehittämisprojekti kokonaisuudessaan perustuu Innopeda-pedagogiikkaan ja kolmikantamalliin. Ohjeet yksityiskohtaisesti Itslearning-oppimisympäristön materiaaleissa.
Pedagogic approaches and sustainable development
Oppiminen ja soveltava TKI-toiminta yhdistetään työelämän kehittämistarpeisiin Innopedagogiikan ja kolmikantamallin avulla. Kolmikantamalli perustuu opiskelijan, työelämämentorin ja opettajan väliseen yhteistyöhön.
Completion alternatives
Kehittämisprojektin aiheeseen / ilmiöön liittyvät kansalliset ja kansainväliset julkaisut sekä kehittämis- ja tutkimusmenetelmiin liittyvä kirjallisuus.
Tiedonhakijan oppaat https://libguides.turkuamk.fi/etusivu
Student workload
Kehittämisprojektin suunnitelman laadintaa edeltää hyväksyttyä, kirjallisesti tuotettu ideavaiheen kuvausta ja sen esitystä seminaarissa sekä hyväksyttäy kirjallisuuskatsausta aihealueesta, yhteensä 223 t. Seminaariesitykset 20 t. Tiedonhankinnan verkkokurssi 27 t.
Assessment criteria, approved/failed
Kehittämisprojektin suunnitelma ja tarvittaessa tutkimussuunnitelma on laadittu ohjeiden mukaan, ja niissä ilmenevät edellä mainitut asiat.
Evaluation methods and criteria
Kehittämisprojektin suunnitelman ja tarvittaessa tutkimussuunnitelman arvioinnin kohteet ovat: hanke-/työelämälähtöisyys, aihealueeseen perehtyneisyys, tietoperusta, tavoitteiden / tehtävien asettaminen, kehittävä ja tutkimuksellinen ote, eettisyys ja luotettavuus, tavoiteltava tuotos / tulos ja sen hyödynnettävyys, kehittämisprosessin ja tuotoksen arviointi, suullinen ja kirjallinen raportointi, projektin johtaminen ja oma asiantuntijuus.