Siirry suoraan sisältöön

Opinnäytetyön suunnitelma (10 op)

Toteutuksen tunnus: TH00BP80-3011

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
15.12.2020 - 31.10.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
11.01.2021 - 31.12.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
10 op
Lähiosuus
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, gerontologinen asiantuntijuus
Opettajat
Ritva Laaksonen-Heikkilä
Kari Salonen
Sini Eloranta
Liisa Tiittanen
Opintojakso
TH00BP80
Toteutukselle TH00BP80-3011 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Sisällön jaksotus

Suunnitelma vaihe sisältää:
- Ideaseminaarin (ideapaperin laatimisen)
- Tiedonhankinnan verkkokurssin (1 op)
- Kirjallisuuskatsauksen tekemisen
- Kehittämisprojektin suunnitelman laatimisen, tarvittaessa tutkimussuunnitelma sen liitteenä
- Suunnitelmaseminaarin ma 10.5.2021 klo 9.00-15.30

Ajoittuu 1. ja 2. lukukausille

Tavoitteet

Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· kuvata kehittämisprojektin lähtökohdat, tarpeen ja edellytykset siinä organisaatiossa tai hankkeessa, jossa kehittämisprojekti tehdään
· toteuttaa systemaattisia tutkimustiedon ja muun tiedon hakuja suomalaisista ja kansainvälisistä tietokannoista
· kirjoittaa kehittämisprojektinsa tietoperustan
· nimetä kehittämisprojektin tavoitteet, tarkoituksen, tehtävät ja lopputuloksen
· määrittää kehittämis- ja arviointimenetelmät sekä kuvata menetelmällisen toteutuksen
· kirjoittaa toteuttamiskelpoisen kehittämisprojektin suunnitelman ja tarvittaessa tutkimussuunnitelman
· kuvata oman roolinsa asiantuntijana ja projektipäällikkönä
· laatia eettisen tarkastelun ja luotettavuustarkastelun
· arvioida ja ennakoida kehittämisprojektinsa riskit

Sisältö

· Ideaseminaari
· Kirjallisuuskatsaus
· Kehittämisprojektin suunnitelma (tarvittaessa tutkimussuunnitelma sen liitteenä)
· Opinnäytetyösopimus
· Suunnitelmaseminaari
· Tiedonhankinnan verkkokurssi (1 op)
· Vertaispalaute

Opetusmenetelmät

Kehittämisprojekti kokonaisuudessaan perustuu Innopeda-pedagogiikkaan ja kolmikantamalliin. Ohjeet yksityiskohtaisesti Itslearning-oppimisympäristön materiaaleissa.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Oppiminen ja soveltava TKI-toiminta yhdistetään työelämän kehittämistarpeisiin Innopedagogiikan ja kolmikantamallin avulla. Kolmikantamalli perustuu opiskelijan, työelämämentorin ja opettajan väliseen yhteistyöhön.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Kehittämisprojektin aiheeseen / ilmiöön liittyvät kansalliset ja kansainväliset julkaisut sekä kehittämis- ja tutkimusmenetelmiin liittyvä kirjallisuus.

Tiedonhakijan oppaat https://libguides.turkuamk.fi/etusivu

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kehittämisprojektin suunnitelman laadintaa edeltää hyväksyttyä, kirjallisesti tuotettu ideavaiheen kuvausta ja sen esitystä seminaarissa sekä hyväksyttäy kirjallisuuskatsausta aihealueesta, yhteensä 223 t. Seminaariesitykset 20 t. Tiedonhankinnan verkkokurssi 27 t.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Kehittämisprojektin suunnitelma ja tarvittaessa tutkimussuunnitelma on laadittu ohjeiden mukaan, ja niissä ilmenevät edellä mainitut asiat.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Kehittämisprojektin suunnitelman ja tarvittaessa tutkimussuunnitelman arvioinnin kohteet ovat: hanke-/työelämälähtöisyys, aihealueeseen perehtyneisyys, tietoperusta, tavoitteiden / tehtävien asettaminen, kehittävä ja tutkimuksellinen ote, eettisyys ja luotettavuus, tavoiteltava tuotos / tulos ja sen hyödynnettävyys, kehittämisprosessin ja tuotoksen arviointi, suullinen ja kirjallinen raportointi, projektin johtaminen ja oma asiantuntijuus.

Siirry alkuun