Skip to main content

Managing Sales and Marketing (5 cr)

Code: KH00BS07-3003

General information


Enrollment
02.12.2021 - 27.01.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2022 - 22.04.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Jaana Merikallio
Marianne Renvall
Course
KH00BS07
No reservations found for realization KH00BS07-3003!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Kurssin aikana käsittelemme niin Leadership (ihmisten johtaminen) kuin Management (asioiden johtaminen) teemoja.
Perehdymme myynnin ja markkinoinnin johtamisen erityispiirteisiin - olemme siirtymässä "SMARKET"ing ajatteluun, jossa myynti ja markkinointi eivät enää toimi erillisissä siiloissa omien kuvitelmiensa ja ajatustensa perusteella, vaan muodostavat saumattoman kokonaisuuden keskiössä asiakas - etu ja hyöty!

Valokeilassa ainakin:
-millä keinoin johdat ihmisiä menestykseen ja saat oikeita asioita tapahtumaan, suorituksen johtaminen
-minkälaista M&M yhteistyön tulisi olla?
-ketterä myynti-ja markkinointiorganisaatio
-sisältömarkkinointi
-markkinointistrategia markkinoinnin johtamisen työkaluna

Ennakkotehtävä: Lue kirja Johda suoritusta
to 20.1. klo 13-16 Suorituksen johtaminen, Marianne Renvall
pe 18.2. klo 13-16 Ketterä markkinointiorganisaatio, Marianne Renvall
to 17.3. klo 13-16 Sisältömarkkinointi, Jaana Merikallio.
pe 22.4. klo 9-12 Markkinointistrategioihin perehtyminen: Jaana Merikallio

Objective

Student:
- comprehends the core knowledge and skills of sales and marketing management (management and leadership)
- recognizes the benefits which can be achieved in sales and marketing collaboration
- is able to describe the principles of management and leadership within a chosen company
- is able to utilize different marketing strategies and tools, ie. content marketing, in converting the buyer in buyer’s journey

Content

- theories of sales and marketing management and processes
- reports the company’s current situation by interviewing sales and marketing executive(s)
- builds a content marketing plan for a chosen company

Materials

- Pekka T. Järvinen: Johda suoritusta
-Luentomateriaali
-artikkelit

Teaching methods

Oppimismenetelminä hyödynnetään pääasiassa yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä kuten
- kirjapiiri ja tiedon jakaminen ja rakentaminen
- yrityslähtöisten ryhmätöiden työstäminen ja esittelyt
-paneelikeskustelu
sekä itsenäiset tehtävät.

Pedagogic approaches and sustainable development

Työelämäläheisyys ja opiskelijalähtöisyys luovat lähtökohdat pedagogiikkaan.
Monimuoto-opiskelu, jossa yhteisiä lähijaksoja sekä etäjaksolla tapahtuva itsenäinen työskentely ja pienryhmätyöskentely
Itslearning hyödynnetään verkko-oppimisalustana.

Student workload

5 op=135 h
Työmäärä koostuu seuraavista osioista:
Teorian lukeminen itsenäisesti ja kirjallisuusreflektion kirjoittaminen, toisen opiskelijan reflektion arviointi sekä tiedon jakaminen kirjapiirissä / paneelikeskustelussa.
Opettajien luennot, ryhmätöitten työstäminen ja esittelyt, harjoitukset

Evaluation methods and criteria

Kohteet:
Kirjallisuusreflektion kirjoittaminen, toisen opiskelijan reflektion vertaisarvionti, osallistuminen kirjapiiriin, yksilötehtävä 25 %
Suorituksen johtaminen, esittely, ryhmätehtävä 25%
Sisältömarkkinointikokonaisuuden suunnittelu valitulle yritykselle, ryhmätehtävä 25%
Markkinointistrategioihin perehtyminen ja niiden vertailu, esittely, yksilötehtävä 25%

Jos opintojakson tuotokset toimitetaan myöhässä, tämä voi vaikuttaa arvosanaan. Myös poissaolot ja aktiivisuus lähiopetuksessa vaikuttavat arvosanaan.

Menetelmät:
Opettajan arviointi
Itsearviointi
Vertaisarviointi

Failed (0)

Mikäli jokin osasuoristuksista on hylätty, opintojakson suoritus on hylätty

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija toimii ohjeita noudattaen, mutta hän ei tuota itsenäisiä ratkaisuja.
Optintojakson aikana tehdyt työt eivät tuo uutta ajattelua tai lisäarvoa.
Esitykset ovat rutiininomaisia.
Opiskelijan ryhmätyöskentely ja tuntiaktiivisuus ovat puutteellisia.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija toimii itsenäisesti ja alan tietotaitoa hyödyntäen.
Optintojakson aikana tehdyt työt ovat selkeästi tavoitteellisia sekä kehityshakuisia ja innovatiivisia.
Tietoperustan ja faktojen valinta ja soveltaminen ovat monipuolista ja aiheeseen sopivia.
Johtopäätösten ja tuotosten esittelyt ovat loogisia, selkeitä ja myös inspiroivia.
Ryhmätyö on dialogista ja aktiivista. Opiskelija osoittaa aktiivisuutta lähiopetuksessa.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa soveltaa faktoja ja optintojakson aikana tehdyt työt ovat innovatiivisia sekä hyödynnettävissä.
Tietoperustan käyttö on monipuolista ja lähteitä on käytetty kriittisesti..
Johtopäätösten esittäminen pohjautuu tietoperustaan ja on loogista keskeisten asioiden esittämistä sekä omaa pohdintaa sisältävää.
Esitykset ovat inspiroivia ja innovatiivisia.
Ryhmätyöskentely on dialogista ja aktiivista.
Opiskelja osoittaa aktiivisuutta lähiopetuksessa.

Go back to top of page