Skip to main content

Commercializing creative ideas (5 cr)

Code: KU00BR35-3002

General information


Enrollment
30.08.2021 - 18.01.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
18.01.2022 - 31.05.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
1 cr
Virtual portion
4 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Arts Academy
Campus
Linnankatu Arts Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 20
Degree programmes
Master's Degree Programme in Cultural and Media Entrepreneurship
Teachers
Jani Pihlajamaa
Markus Hatakka
Teacher in charge
Markus Hatakka
Course
KU00BR35
No reservations found for realization KU00BR35-3002!

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Content scheduling

Opetussuunnitelmassa kuvatut keskeiset sisällöt:
• Liiketoiminta- ja ansaintamallit kulttuurialalla
• Kilpailija-analyysi ja markkinaselvitys
• Liikeidean esittely ja markkinointi
• Luovan idean tuotteistaminen, skaalautuvuus ja kansainvälisyys
• Liiketoimintasuunnitelman tekeminen
********************************************
Kontaktijaksot ja niiden teemat:

TAMMIKUUN KONTAKTIJAKSO (online)
- Liiketoiminta- ja ansaintamallit kulttuurialalla
- tiistai 18.1.2022 klo 10.45 - 16

HELMIKUUN KONTAKTIJAKSO (kampuksella)
- Luovan idean tuotteistaminen, skaalautuvuus ja kansainvälisyys
- keskiviikko 9.2.2022 klo 9-16

MAALISKUUN KONTAKTIJAKSO (online)
- Liiketoimintasuunnitelman laatiminen
- keskiviikko 16.3.2022 klo 13-16

HUHTIKUUN KONTAKTIJAKSO (online)
- Kilpailuanalyysi ja markkinaselvitys
- keskiviikko 6.4.2022 klo 9-16

TOUKOKUUN KONTAKTIJAKSO (kampuksella)
- Liikeidean esittely ja markkinointi
- keskiviikko 11.5.2022 klo 9-12 ja 13-16

Objective

After completing this course, the students will be able to

• recognize the revenue potential of a creative idea and choose an appropriate revenue model and business model
• obtain market intelligence using appropriate means and tools
• present their business ideas to potential business partners and investors
• write a business plan

Content

• Business and earnings models in the field of culture
• Competitor analysis and market intelligence
• Presentation and marketing of business ideas
• Productization of a creative idea, scalability and international marketing of an idea
• Writing a business plan

Teaching methods

Kontaktitapaamiset toteutuvat joko etäopetuksena Zoomissa tai lähitapaamisina Linnakadun kampuksella, alustavat tiedot näistä yllä, seuraa myös ryhmän ITS-kotipesää ja tiedonantoja.
Kontaktitapaamisissa perehdytään aiheina oleviin teemoihin luentojen, keskustelujen ja työpajojen kautta. Opiskelijat tekevät kontaktijaksojen välissä annettuja tehtäviä itsenäisesti ja oppimistiimissä. Tehtävissä kehitetään opiskelijan omasta yritystoiminnastaan valitsemaa palvelua/tuotetta, tai opiskelijan omaa kehittämishanketta.
Kontaktitapaamisissa hyödynnetään osin vierailevia asiantuntijoita KeyNote-puhujina ja työpajojen pitäjinä.

Pedagogic approaches and sustainable development

Opintojaksolla hyödynnetään yhteisopettajuutta sekä tiimioppimista monialaisissa opiskelijatiimeissä.

Student workload

Opintojakso on 5 opintopisteen laajuinen eli se edellyttää noin 135 tuntia opiskelijan työtä.
Työ koostuu suurimmaksi osaksi opiskelijan itsenäisestä työskentelystä kontaktijaksojen välissä

Evaluation methods and criteria

Aktiivinen osallistuminen kontaktitapaamisissa, sekä annettujen tehtävien suorittaminen.

Go back to top of page