Commercializing creative ideas (5 cr)
Code: KU00BR35-3002
General information
- Enrollment
- 30.08.2021 - 18.01.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 18.01.2022 - 31.05.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Arts Academy
- Campus
- Linnankatu Arts Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 20
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Cultural and Media Entrepreneurship
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Content scheduling
Opetussuunnitelmassa kuvatut keskeiset sisällöt:
• Liiketoiminta- ja ansaintamallit kulttuurialalla
• Kilpailija-analyysi ja markkinaselvitys
• Liikeidean esittely ja markkinointi
• Luovan idean tuotteistaminen, skaalautuvuus ja kansainvälisyys
• Liiketoimintasuunnitelman tekeminen
********************************************
Kontaktijaksot ja niiden teemat:
TAMMIKUUN KONTAKTIJAKSO (online)
- Liiketoiminta- ja ansaintamallit kulttuurialalla
- tiistai 18.1.2022 klo 10.45 - 16
HELMIKUUN KONTAKTIJAKSO (kampuksella)
- Luovan idean tuotteistaminen, skaalautuvuus ja kansainvälisyys
- keskiviikko 9.2.2022 klo 9-16
MAALISKUUN KONTAKTIJAKSO (online)
- Liiketoimintasuunnitelman laatiminen
- keskiviikko 16.3.2022 klo 13-16
HUHTIKUUN KONTAKTIJAKSO (online)
- Kilpailuanalyysi ja markkinaselvitys
- keskiviikko 6.4.2022 klo 9-16
TOUKOKUUN KONTAKTIJAKSO (kampuksella)
- Liikeidean esittely ja markkinointi
- keskiviikko 11.5.2022 klo 9-12 ja 13-16
Objective
After completing this course, the students will be able to
• recognize the revenue potential of a creative idea and choose an appropriate revenue model and business model
• obtain market intelligence using appropriate means and tools
• present their business ideas to potential business partners and investors
• write a business plan
Content
• Business and earnings models in the field of culture
• Competitor analysis and market intelligence
• Presentation and marketing of business ideas
• Productization of a creative idea, scalability and international marketing of an idea
• Writing a business plan
Teaching methods
Kontaktitapaamiset toteutuvat joko etäopetuksena Zoomissa tai lähitapaamisina Linnakadun kampuksella, alustavat tiedot näistä yllä, seuraa myös ryhmän ITS-kotipesää ja tiedonantoja.
Kontaktitapaamisissa perehdytään aiheina oleviin teemoihin luentojen, keskustelujen ja työpajojen kautta. Opiskelijat tekevät kontaktijaksojen välissä annettuja tehtäviä itsenäisesti ja oppimistiimissä. Tehtävissä kehitetään opiskelijan omasta yritystoiminnastaan valitsemaa palvelua/tuotetta, tai opiskelijan omaa kehittämishanketta.
Kontaktitapaamisissa hyödynnetään osin vierailevia asiantuntijoita KeyNote-puhujina ja työpajojen pitäjinä.
Pedagogic approaches and sustainable development
Opintojaksolla hyödynnetään yhteisopettajuutta sekä tiimioppimista monialaisissa opiskelijatiimeissä.
Student workload
Opintojakso on 5 opintopisteen laajuinen eli se edellyttää noin 135 tuntia opiskelijan työtä.
Työ koostuu suurimmaksi osaksi opiskelijan itsenäisestä työskentelystä kontaktijaksojen välissä
Evaluation methods and criteria
Aktiivinen osallistuminen kontaktitapaamisissa, sekä annettujen tehtävien suorittaminen.