Siirry suoraan sisältöön

Luovan idean kaupallistaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: KU00BR35-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
30.08.2021 - 18.01.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
18.01.2022 - 31.05.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
1 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Taideakatemia
Toimipiste
Linnankadun taidekampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
10 - 20
Koulutus
Kulttuurialan ylempi AMK, media- ja kulttuuriyrittäjyys
Opettajat
Jani Pihlajamaa
Markus Hatakka
Vastuuopettaja
Markus Hatakka
Opintojakso
KU00BR35
Toteutukselle KU00BR35-3002 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Sisällön jaksotus

Opetussuunnitelmassa kuvatut keskeiset sisällöt:
• Liiketoiminta- ja ansaintamallit kulttuurialalla
• Kilpailija-analyysi ja markkinaselvitys
• Liikeidean esittely ja markkinointi
• Luovan idean tuotteistaminen, skaalautuvuus ja kansainvälisyys
• Liiketoimintasuunnitelman tekeminen
********************************************
Kontaktijaksot ja niiden teemat:

TAMMIKUUN KONTAKTIJAKSO (online)
- Liiketoiminta- ja ansaintamallit kulttuurialalla
- tiistai 18.1.2022 klo 10.45 - 16

HELMIKUUN KONTAKTIJAKSO (kampuksella)
- Luovan idean tuotteistaminen, skaalautuvuus ja kansainvälisyys
- keskiviikko 9.2.2022 klo 9-16

MAALISKUUN KONTAKTIJAKSO (online)
- Liiketoimintasuunnitelman laatiminen
- keskiviikko 16.3.2022 klo 13-16

HUHTIKUUN KONTAKTIJAKSO (online)
- Kilpailuanalyysi ja markkinaselvitys
- keskiviikko 6.4.2022 klo 9-16

TOUKOKUUN KONTAKTIJAKSO (kampuksella)
- Liikeidean esittely ja markkinointi
- keskiviikko 11.5.2022 klo 9-12 ja 13-16

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa

• tunnistaa luovaan ideaan liittyvät ansaintamahdollisuudet ja valita soveltuvan ansainta- ja liiketoimintamallin
• hankkia tarkoituksenmukaisilla menetelmillä tietoa markkinatilanteesta
• esitellä liikeideansa potentiaalisille yhteistyökumppaneille tai rahoittajille
• laatia liiketoimintasuunnitelman

Sisältö

• Liiketoiminta- ja ansaintamallit kulttuurialalla
• Kilpailija-analyysi ja markkinaselvitys
• Liikeidean esittely ja markkinointi
• Luovan idean tuotteistaminen, skaalautuvuus ja kansainvälisyys
• Liiketoimintasuunnitelman tekeminen

Opetusmenetelmät

Kontaktitapaamiset toteutuvat joko etäopetuksena Zoomissa tai lähitapaamisina Linnakadun kampuksella, alustavat tiedot näistä yllä, seuraa myös ryhmän ITS-kotipesää ja tiedonantoja.
Kontaktitapaamisissa perehdytään aiheina oleviin teemoihin luentojen, keskustelujen ja työpajojen kautta. Opiskelijat tekevät kontaktijaksojen välissä annettuja tehtäviä itsenäisesti ja oppimistiimissä. Tehtävissä kehitetään opiskelijan omasta yritystoiminnastaan valitsemaa palvelua/tuotetta, tai opiskelijan omaa kehittämishanketta.
Kontaktitapaamisissa hyödynnetään osin vierailevia asiantuntijoita KeyNote-puhujina ja työpajojen pitäjinä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Opintojaksolla hyödynnetään yhteisopettajuutta sekä tiimioppimista monialaisissa opiskelijatiimeissä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso on 5 opintopisteen laajuinen eli se edellyttää noin 135 tuntia opiskelijan työtä.
Työ koostuu suurimmaksi osaksi opiskelijan itsenäisestä työskentelystä kontaktijaksojen välissä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Aktiivinen osallistuminen kontaktitapaamisissa, sekä annettujen tehtävien suorittaminen.

Siirry alkuun