Skip to main content

Aspects of Marketing and Marketing Environment (10 cr)

Code: KH00CA05-3001

General information


Enrollment
01.12.2021 - 16.01.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
14.01.2022 - 31.05.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
10 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Jaana Merikallio
Marianne Renvall
Course
KH00CA05
No reservations found for realization KH00CA05-3001!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Digitaalinen markkinointi:
- verkkoanalytiikka: Google Analytics for Beginners -sertifikaatti ennakkotehtävänä tai kurssin aikana suoritettuna
- hakukoneoptimointi ja -mainonta
- outbound-markkinointi: display-kampanjan suunnittelu

Brandin rakentaminen ja kehittäminen
Markkinoinnin kilpailukeinot

Lähiopetuspäivät, klo 9-16:
14.1. B-ryhmä 9-12, A-ryhmä 13-16, Jaana Merikallio (Digitaalinen markkinointi)
3.3. A-ryhmä 9-12, B-ryhmä 13-16, Jaana Merikallio (Digitaalinen markkinointi)
28.4. A-ryhmä 9-12, B-ryhmä 13-16, Marianne Renvall (Brändi)
19.5. B-ryhmä 9-12, A-ryhmä 13-16, Marianne Renvall (Markkinoinnin kilpailukeinot)

Objective

Digital Marketing:
- Student is able to utilize digital marketing as an asset in company’s marketing, and knows how to apply theory into practice.
- Student knows the key terminology and metrics.
- S/he knows the role of search engine optimization and campaigns in driving traffic to website.
- Students learn the fundamentals of Google Analytics.

Brand Management:
- Student understands the holistic 360° branding process, its content and meaning
- Student understands and can analyse the three big categories – FMCG (Fast Moving Consumer Goods), service- and b-to-b -categories

Content

- Digital marketing channels: SEO, SEM, display advertising.
- Definitions of Inbound and Outbound marketing, targeting.
- Digital campaigns and buying methods.
- Students get the Google Analytics for Beginners Certificate upon passing the exam.
- Branding process
- FMCG (Fast Moving Consumer Goods)
- Service and b-to-b brands

Materials

Valinnainen kirja brändistä
Luentomateriaalit
Verkkoartikkelit

Teaching methods

Oppimismenetelminä hyödynnetään pääasiassa yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä kuten

-yrityslähtöisten ryhmätöiden työstäminen ja esittely
-pienryhmätyöskentely, tiimityö.

Pedagogic approaches and sustainable development

Työelämäläheisyys ja opiskelijalähtöisyys luovat lähtökohdat pedagogiikkaan.
Monimuoto-opiskelu, jossa yhteisiä lähijaksoja sekä etäjaksolla tapahtuva itsenäinen työskentely ja pienryhmätyöskentely
Itslearning hyödynnetään verkko-oppimisalustana

Completion alternatives

Ei valinnoisia suoritustapoja

Student workload

10 op=270 h
Työmäärä koostuu seuraavista osioista:
Teorian lukeminen itsenäisesti ja kirjallisuusreflektion kirjoittaminen, toisen opiskelijan reflektion arviointi sekä tiedon jakaminen kirjapiirissä.
Opettajien luennot, opiskelijoiden itsenäiset tehtävät, ryhmätöitten työstäminen ja esittelyt, harjoitukset.

Evaluation methods and criteria

Kohteet:

SEO-tehtävä (ryhmä) 25%
Display-kampanja (yksilö) 25%
GA for Beginners -sertifikaatti pakollinen, ei vaikutusta arvosanaan
Kirjareflektio (yksilö) pakollinen, ei vaikutusta arvosanaan
Video brändistä (ryhmä) 25%
Markkinoinnin kilpailukeinojen toteutussuunnitelma (ryhmä) 25%

Jos opintojakson tuotokset toimitetaan myöhässä, tämä voi vaikuttaa arvosanaan. Myös poissaolot ja aktiivisuus lähiopetuksessa vaikuttavat arvosanaan.

Menetelmät:
Opettajan arviointi
Itsearviointi
Vertaisarviointi

Failed (0)

Mikäli jokin osasuoristuksista on hylätty, opintojakson suoritus on hylätty

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija toimii ohjeita noudattaen, mutta hän ei tuota itsenäisiä ratkaisuja.
Optintojakson aikana tehdyt työt eivät tuo uutta ajattelua tai lisäarvoa.
Esitykset ovat rutiininomaisia.
Opiskelijan ryhmätyöskentely ja tuntiaktiivisuus ovat puutteellisia

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija toimii itsenäisesti ja alan tietotaitoa hyödyntäen.
Optintojakson aikana tehdyt työt ovat selkeästi tavoitteellisia sekä kehityshakuisia ja innovatiivisia.
Tietoperustan ja faktojen valinta ja soveltaminen ovat monipuolista ja aiheeseen sopivia.
Johtopäätösten ja tuotosten esittelyt ovat loogisia, selkeitä ja myös inspiroivia.
Ryhmätyö on dialogista ja aktiivista. Opiskelija osoittaa aktiivisuutta lähiopetuksessa

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa soveltaa faktoja ja optintojakson aikana tehdyt työt ovat innovatiivisia sekä hyödynnettävissä.
Tietoperustan käyttö on monipuolista ja lähteitä on käytetty kriittisesti..
Johtopäätösten esittäminen pohjautuu tietoperustaan ja on loogista keskeisten asioiden esittämistä sekä omaa pohdintaa sisältävää.
Esitykset ovat inspiroivia ja innovatiivisia.
Ryhmätyöskentely on dialogista ja aktiivista.
Opiskelja osoittaa aktiivisuutta lähiopetuksessa

Go back to top of page