Siirry suoraan sisältöön

Asiakkuuksien ja asiakaskokemuksen johtaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3101275-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.12.2021 - 31.01.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
04.02.2022 - 06.05.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Myyntityön koulutus
Opettajat
Sanna Vauranoja
Sanna Merisalo
Opintojakso
3101275
Toteutukselle 3101275-3004 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

- Ennakkotehtävä: Lue kurssikirja 1 Suurin niistä on rakkaus Kirsti Paakkasen tarina
Paavilainen Ulla-Maija 2020 ennen ensimmäistä lähikertaa. Valmistele kirjasta lyhyt referaatti ja oma reflektiosi kurssin teemoihin liittyen Turun ammattikorkeakoulun raporttipohjalle, 3-4 sivua, fontti 12. Muista viittaukset ja muotoseikat. Palautus Its Learningiin.
- Lähiopetus alkaa 4.2.
- Kurssi päättyy huhtikuussa.

Tavoitteet

Opiskelija tunnistaa asiakaskäyttäytymisen muutoksia erityisesti B2B-markkinoilla. Opiskelija osaa kuvata asiakkaan ostopolun ja sen sisältämät kosketuspisteet sekä henkilökohtaisissa että digitaalisissa kanavissa. Opiskelija osaa analysoida asiakaslupauksen, asiakkaan odotusten ja asiakaskokemuksen muodostumista. Opiskelija osaa laatia suunnitelman asiakkuuksien hoitomalleista.

Sisältö

Asiakkaiden ostokäyttäytymisen muutos.
Asiakkuuksien tunnistaminen ja kvalifiointi.
Asiakkaan ostopolku ja kosketuspisteet henkilökohtaisissa ja digitaalisissa kanavissa.
Asiakaslupaukset ja niiden lunastus.
Asiakkaan odotukset ja asiakaskokemuksen muodostuminen.
Asiakaspalautteen kerääminen ja hydöyntäminen.
Asiakkuuksien hoitomallit.
Asiakassuhteiden kehittäminen
Mahdollinen projekti

Oppimateriaalit

Kurssikirja 1: Suurin niistä on rakkaus Kirsti Paakkasen tarina
Paavilainen Ulla-Maija. 2020.
Materiaali 2: Vahvistetaan kurssin alettua.

Opetusmenetelmät

* Ennakotehtävä: kurssikirja 1, lukupiiri ja kirja-arvostelu.
* Opetus 10 kertaa
* Kurssikirja 2
* Kursseilla annettavat caset ja niihin liittyvät ryhmätyöt
* Oppimateriaalit Itsissä kurssin alkaessa.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Lähiopetus, casemetodi ja ryhmätyöskentely, oppimateriaalit (kirjallisuus, webinaarit ja podcastit).

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lähikerrat 1 op
Oppimateriaalit ja niihin liittyvät raportit/lukupiiri
Casetyöskentely 2 op

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

* Läsnäolo lähikerroilla 20% (2 pistettä/kerta)
* Kirjallisuusreflektio 20% (20 pistettä max)
* Casetyöskentely 40% (40 pistettä max)
* Oppimisen tarkistukset 20% (20 pistettä maksimi)

Hylätty (0)

Opiskelija ei palauta hyväksyttyä reflektiota, ei osallistu lähikerroille, casetyöskentelyyn tai tarkistuspisteisiin. Vähimmäispistemäärä kurssilla on 45 pistettä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Läsnäolopisteet, reflektio, tarkistuspisteet ja casetyöskentelyarviot yhteensä 45-64 pistettä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Läsnäolopisteet, reflektio, tarkistuspisteet ja casetyöskentelyarviot yhteensä 65-84 pistettä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Läsnäolopisteet, reflektio, tarkistuspisteet ja casetyöskentelyarviot yhteensä yli 85 pistettä.

Siirry alkuun