Esimiestyön tai vaativan asiakastyön harjoittelu (10 op)
Toteutuksen tunnus: 7081191-3024
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
04.10.2021 - 17.04.2022
Ajoitus
18.04.2022 - 05.06.2022
Opintopistemäärä
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Toimipiste
Salo IoT Campus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 20
Koulutus
- Sosionomikoulutus
Opettaja
- Päivi Myllymäki
- Ilkka Uusitalo
Ryhmät
-
MSOSSS20Sosionomi, monimuoto, Salo
Tavoitteet
Opiskelija
- ymmärtää harjoittelupaikan perustehtävän ja merkityksen osana palvelujärjestelmää
- ymmärtää yhteyden asiakasryhmän tarpeiden ja työyhteisön osaamisen kehittämisen välillä
- hahmottaa moniammatillisen työskentelyn kokonaisuuden
- osaa toimia vastuullisesti sosiaali- ja kasvatusalan ohjaus-, neuvonta- tai johtamistehtävissä
- tunnistaa työhyvinvoinnin ja työturvallisuuden merkityksen vaativassa asiakastyössä
- opettelee käyttämään alan erilaisia tietojärjestelmiä käytännön työtilanteissa
- osaa hyödyntää vaativan asiakastyön / lähijohtamisen teemoihin liittyvää kirjallisuutta omassa toiminnassaan ja oman toiminnan tarkastelussa.
Sisältö
- harjoittelu työpaikalla
- harjoitteluun liittyvät oppimistehtävät
Opetusmenetelmät
- harjoittelu työpaikalla: tavoitteellista työssä oppimista
- harjoitteluun liittyvät oppimistehtävät
-ohjauskeskustelut työpaikkaohjaajan ja oman tuutoropettajan kanssa
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
- asiakastyöhön osallistuminen ja muu työpaikalla oppiminen
Sisällön jaksotus
Harjoittelu viikoilla 16-22
Opintojakson osaamistavoitteet
Opiskelija
- ymmärtää harjoittelupaikan perustehtävän ja merkityksen osana palvelujärjestelmää
- ymmärtää yhteyden asiakasryhmän tarpeiden ja työyhteisön osaamisen kehittämisen välillä
- hahmottaa moniammatillisen työskentelyn kokonaisuuden
- osaa toimia vastuullisesti sosiaali- ja kasvatusalan ohjaus-, neuvonta- tai johtamistehtävissä
- tunnistaa työhyvinvoinnin ja työturvallisuuden merkityksen vaativassa asiakastyössä
- opettelee käyttämään alan erilaisia tietojärjestelmiä käytännön työtilanteissa
- osaa hyödyntää vaativan asiakastyön / lähijohtamisen teemoihin liittyvää kirjallisuutta omassa toiminnassaan ja oman toiminnan tarkastelussa.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty