Siirry suoraan sisältöön

Esimiestyön tai vaativan asiakastyön harjoittelu (10 op)

Toteutuksen tunnus: 7081191-3024

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

04.10.2021 - 17.04.2022

Ajoitus

18.04.2022 - 05.06.2022

Opintopistemäärä

10 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Toimipiste

Salo IoT Campus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 20

Koulutus

  • Sosionomikoulutus

Opettaja

  • Päivi Myllymäki
  • Ilkka Uusitalo

Ryhmät

  • MSOSSS20
    Sosionomi, monimuoto, Salo

Tavoitteet

Opiskelija
-   ymmärtää harjoittelupaikan perustehtävän ja merkityksen osana palvelujärjestelmää
-   ymmärtää yhteyden asiakasryhmän tarpeiden ja työyhteisön osaamisen kehittämisen välillä
-   hahmottaa moniammatillisen työskentelyn kokonaisuuden
-   osaa toimia vastuullisesti sosiaali- ja kasvatusalan ohjaus-, neuvonta- tai johtamistehtävissä
-   tunnistaa työhyvinvoinnin ja työturvallisuuden merkityksen vaativassa asiakastyössä
-   opettelee käyttämään alan erilaisia tietojärjestelmiä käytännön työtilanteissa
-   osaa hyödyntää vaativan asiakastyön / lähijohtamisen teemoihin liittyvää kirjallisuutta omassa toiminnassaan ja oman toiminnan tarkastelussa.

Sisältö

- harjoittelu työpaikalla
- harjoitteluun liittyvät oppimistehtävät

Opetusmenetelmät

- harjoittelu työpaikalla: tavoitteellista työssä oppimista
- harjoitteluun liittyvät oppimistehtävät
-ohjauskeskustelut työpaikkaohjaajan ja oman tuutoropettajan kanssa

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

- asiakastyöhön osallistuminen ja muu työpaikalla oppiminen

Sisällön jaksotus

Harjoittelu viikoilla 16-22

Opintojakson osaamistavoitteet
Opiskelija
- ymmärtää harjoittelupaikan perustehtävän ja merkityksen osana palvelujärjestelmää
- ymmärtää yhteyden asiakasryhmän tarpeiden ja työyhteisön osaamisen kehittämisen välillä
- hahmottaa moniammatillisen työskentelyn kokonaisuuden
- osaa toimia vastuullisesti sosiaali- ja kasvatusalan ohjaus-, neuvonta- tai johtamistehtävissä
- tunnistaa työhyvinvoinnin ja työturvallisuuden merkityksen vaativassa asiakastyössä
- opettelee käyttämään alan erilaisia tietojärjestelmiä käytännön työtilanteissa
- osaa hyödyntää vaativan asiakastyön / lähijohtamisen teemoihin liittyvää kirjallisuutta omassa toiminnassaan ja oman toiminnan tarkastelussa.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty